Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

DirtyD

Sitat fra: krister461 på lørdag 21. november 2020, klokken 10:15
Noen som vet dimensjoner på felg og dekk på 20'' uberturbine som følger med performance?

Vurderer å kjøpe vinterdekk og legge om på disse felgene.
Det står i EPCen (vedlagt). Men vi vet ikke om det blir staggered eller ikke. Samt usikkerheten på hva disse to SVC-felgene er for noe.

Så jeg venter spent på at noen skal få performance-bilen og opplyser om hjulene før jeg går til innkjøp av vinterdekk.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Thomas Longva på mandag 23. november 2020, klokken 01:25
Vet ikke hvor mye man skal legge vekt på en video, men hvis dette er det nye batteriet, så håper jeg ikke denne hastigheten er vanlig. Kan med fordel spole frem til ca 5:00

https://www.youtube.com/watch?v=7NTexF6SQCU

Ser i kommentafeltene at han hadde kjørt 80 km og ikke hatt preconditioning på batteriet, i +6 grader. Så filmen viser egentlig mest av alt hva man kan forvente av et kaldt batteri, som forsåvidt kan være nyttig nok, spesielt for de som er uerfarne med elbil.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

marcob

Blir ikke batteriet varmt nok av å kjøre såpass lenge som 80 km?

Kan man forvarme batteriet uansett hvor mange prosent man har igjen av det? Tenker meg på en god del langturer nordover i Norge når herligheten kommer, så greit å vite...

Motorwatt

Hvis du legger inn en Superlader-stasjon som destinasjon, så vil batteriet varmes opp. Ellers bør vel 80 km være nok hvis man ikke kjører veldig sakte, eller at det er svinkaldt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

marcob

Ja, 80 km synes jeg også bør være nok. Så den videoen fra Danmark var bekymringsverdig.

DirtyD

For å si det på en annen måte; det er å foretrekke at batteriet ikke blir varm ved kjøring, da dette er energitap.
At nyere biler ikke blir noe særlig varm etter 80km, ser jeg på som en god utvikling.
Bilen har riktig nok en batterivarmer, men man kan ikke velge selv når denne skal slås på/av.

Zero-talent

Hadde absolutt vært interessant om samme mann på samme lader prøvde på nytt med forvarming av batteriet. Da må man vel legge inn superladeren som destinasjon i gps?
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

Counterpointer

Det er definitivt poeng med forvarming, og det er ingen garanti at 80 km er nok. Teslabjørn har vist dette i flere videoer hvor han leser av alle data fra bilen. Det er også personlig erfaring. Mener å huske at optimal ladetemp er 35 grader, det er ikke lett å oppnå uten forvarming. Det er mye masse i et batteri så det er ikke veldig raskt å varme opp.

hemi

ser fler på facebook hverken har fått nytt batteri eller nye lykter, ender vi opp med en hybrid der det faktisk blir biler regga i, eller nær 2021 som får batteriene? hvor mange returer genererer dette for tesla? finnes 82 kwh batteriet overhodet? hvem vet ;)

emmern

Sitat fra: hemi på mandag 23. november 2020, klokken 19:21
ser fler på facebook hverken har fått nytt batteri eller nye lykter, ender vi opp med en hybrid der det faktisk blir biler regga i, eller nær 2021 som får batteriene? hvor mange returer genererer dette for tesla? finnes 82 kwh batteriet overhodet? hvem vet ;)
kun performance?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL


Chris Neumann Ruud

#656
Merker at dersom de bilene som leveres ut nå er litt nytt+restelager av gamle deler hvor noen får alt nytt med en gang mens andre må selge bilen om tre måneder for å få f.eks nye lykter, at jeg blir litt frustrert.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Motorwatt

Må ikke nye lykter typegodkjennes? Hvis så, er det kanskje mulig at de ikke bryr seg med det, og heller leverer "gamle" lykter til EU?

På S/X er lyktene forskjellige fra USA på EU utgavene. De har visstnok sterkere lys, og et annet lysbilde.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

pers1

2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA