TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søn 23. aug 2020, kl. 17:33

« forrige - neste »

Chris Aurora

Rykter på TMC- forumet sier at rapporter fra Tyskland påstår at de nye lyktene ikke er på vin# under 820xxx, men at de har kommet derfra og oppover. Den som lever får se...
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

alagerqv

Har fått VIN 829xxx, så blir spennende å se hva den dukker opp med.

Zara

Dette er så spennende at det er nesten ikke til å holde ut...

(824xxx)

Havvo

Zara

... men jeg vet ennå ikke forskjellen på de gamle og de nye hovedlysene. Og om de nye lyser bedre i mørket, det er viktigst for meg.

prompt

Haggish

Kanskje det er ok og ha høy VIN, da det er større mulighet for færre "gamle " deler og større mulighet for nye lykter og nytt batteri?
Har 833xxx selv med bil på Grand Aurora ifølge Tesla 😎😏
Håper på bil Ila. 3 uker😀
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

hemi

Tesla lotteri! kanskje får du 82kwh, kanskje får du nye lykter, kanskje får du ingentiing!

Handyman

Sitat fra: DirtyD på man 23. nov 2020, kl. 13:23
For å si det på en annen måte; det er å foretrekke at batteriet ikke blir varm ved kjøring, da dette er energitap.
At nyere biler ikke blir noe særlig varm etter 80km, ser jeg på som en god utvikling.
Bilen har riktig nok en batterivarmer, men man kan ikke velge selv når denne skal slås på/av.
Jo man kan på sett og vis velge dette selv, menlig ved at man navigerer til en superlader. Da går batterivarmen på dersom bilen beregner at batteriet ikke er varmt nok når man kommer frem. Er det derimot kort til laderen rekker ikke batteriet å bli varmt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Sitat fra: marcob på man 23. nov 2020, kl. 11:40
Blir ikke batteriet varmt nok av å kjøre såpass lenge som 80 km?

Kan man forvarme batteriet uansett hvor mange prosent man har igjen av det? Tenker meg på en god del langturer nordover i Norge når herligheten kommer, så greit å vite...
Min erfaring er at 80km er alt for kort dersom batteriet er kaldt. Har flere ganger
opplevd at det kreves opp mot 20-25 mil med godt effektuttak på TM3 dersom batteriet er kaldt ved start.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: marcob på man 23. nov 2020, kl. 11:49
Ja, 80 km synes jeg også bør være nok. Så den videoen fra Danmark var bekymringsverdig.

Det er ikke å bekymre seg for, 80 km er ikke i nærheten av nok helt enkelt. Ikke engang med preconditioning. Og der er heller ikke noe særegent med Model 3. Dette er en erfaring du gjør deg ganske fort som elbileier.

Men normalt er dette ikke noe tema engang, fordi når du lader bilen hjemme trenger du ikke å stoppe så tidlig. Skal du til et sted hvor du ikke kan lade sørger du for å ta hurtigladingen mens batteriet er varmt.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

pers1

Snakket akkurat med han i denne YouTube videoen som ikke har oppgraderte lykter på sin 2021 Model 3 og han har vin 8197xx

https://youtu.be/HwZscyuH1UM
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Zara

Er VIN xxxxxxxxxMF824xxx unikt? Eller kan de tre siste (skjulte) sifrene skille mellom biler som starter på 824?

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA