Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

nightking

Sitat fra: Steffinho på onsdag 11. november 2020, klokken 21:53
Sitat fra: nightking på onsdag 11. november 2020, klokken 21:36
Dette er litt kjedelig å lese nå som hjula er allerede innkjøpt.
Hvor har dere denne infoen om at TPMS sensorer er BLE og ikke 433?
Så noen rykter rundt det og spurte Tesla. De bekreftet at det var nye sensorer på 2021 modellene.

Hm.. Jeg bestilte hjul og sa det var til TM3 og fikk bekreftet at dekktrykksensorene skal virke. Så da får jeg bare evt klage der :P Evt må jeg kjøpe orginale da. :(

iCar

Dekk24 selger en tilleggspakke som skal støtte denne BLE versjonen 1000kr pr stk må ha 4 de

Topsy

Sitat fra: iCar på onsdag 11. november 2020, klokken 23:18
Dekk24 selger en tilleggspakke som skal støtte denne BLE versjonen 1000kr pr stk må ha 4 de

En pakke inneholder vel 4stk vil jeg tro?

Counterpointer

Dekk24 er en temmelig shady butikk.

Har handlet hos dem men det er umulig å få kvittering og de svarer hverken på telefon eller epost.

Brosme

Det spekuleres på Twitter om at det kun er M3P og MYP som foreløpig har de nye 82kwh batteriene. M3LR har dermed samme som før.

https://twitter.com/BillWri90307793/status/1326456385345712128

2014 P85 | Grå | 21''Grå | Alt utstyr uten +.
2021 Model 3 LR Rød med hengerfeste.  Bestilt 09.04.21. Leveres........snaaaaaaart.

Magnus Hansen

Sitat fra: Brosme på torsdag 12. november 2020, klokken 22:10
Det spekuleres på Twitter om at det kun er M3P og MYP som foreløpig har de nye 82kwh batteriene. M3LR har dermed samme som før.

https://twitter.com/BillWri90307793/status/1326456385345712128

Alle rekkevidder gikk opp omtrent likt, så den kjøper jeg ikke.

Brosme

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 12. november 2020, klokken 22:14
Sitat fra: Brosme på torsdag 12. november 2020, klokken 22:10
Det spekuleres på Twitter om at det kun er M3P og MYP som foreløpig har de nye 82kwh batteriene. M3LR har dermed samme som før.

https://twitter.com/BillWri90307793/status/1326456385345712128

Alle rekkevidder gikk opp omtrent likt, så den kjøper jeg ikke.

Ja..men P rekkevidden økte betydelig mer enn de andre, som kan tyde på at det er noe i det. Vi får se.
2014 P85 | Grå | 21''Grå | Alt utstyr uten +.
2021 Model 3 LR Rød med hengerfeste.  Bestilt 09.04.21. Leveres........snaaaaaaart.

Solheim

Er nok kun P ja, rekkevidden har økt betraktelig med tanke på den også har fått breiere dekk. Er vell grunnen til at kun Long Range kunder har fått VIN til nå.
Og ut fra EPA testene på 2021 modellene fikk de ut 78kWt på LR og 81kWt på Performance.

Thule

Sitat fra: Solheim på torsdag 12. november 2020, klokken 22:32
Er nok kun P ja, rekkevidden har økt betraktelig med tanke på den også har fått breiere dekk. Er vell grunnen til at kun Long Range kunder har fått VIN til nå.
Og ut fra EPA testene på 2021 modellene fikk de ut 78kWt på LR og 81kWt på Performance.

Om man ser på postene på det tyske forumet hvor informasjonen om 82kwh-batteri kom fra i utgangspunktet, får kjøpere av både P og LR typeinformasjon fra Tesla som tilsier at batteriet er 82kwh. Kan selvfølgelig være Tesla som roter, men, fra det som blir rapportert ser det ikke ut som det er noen differensiering mellom P og LR.

ToWalkOrDrive

Kan jo og være at det opp til en viss dato ble produsert med gamle batterier, og at ikke alle disse er havnet under kundenes føtter ennå. Kan jo derfor være en båt som inneholdt 100 biler med gamle og 2900 med nye.
Tesla Model Y                         2021-

Brosme

Hvis det stemmer det som står på twitter er Panasonic i gang med å oppgradere batteri produksjonen. Dette skal ferdigstilles i Q1-2021. Pr nå har de ikke kapasitet til å levere nok 82kwh batterier til alle bilene. Derfor har bare P og SR+ den nye kjemien, mens LR får den "gamle".

Troverdigheten på disse Twitter meldingen aner jeg ikke.
2014 P85 | Grå | 21''Grå | Alt utstyr uten +.
2021 Model 3 LR Rød med hengerfeste.  Bestilt 09.04.21. Leveres........snaaaaaaart.

RubberDucky

Ang. rentekampanjen. Er det noen gang fornuftig å ta opp lån på bilen om man har mulighet til å betale den fullt ut med egne midler? Tenker på evt. skattefordeler etc.
2019 Mobilex Impala rullator

Erlingni

Sitat fra: RubberDucky på fredag 13. november 2020, klokken 10:41
Ang. rentekampanjen. Er det noen gang fornuftig å ta opp lån på bilen om man har mulighet til å betale den fullt ut med egne midler? Tenker på evt. skattefordeler etc.
Ja, akkurat nå mener jeg det. Jeg gjør det, i hvert fall i de tre første årene.
Du kan f.eks. lett få minst 1% innskuddsrente for øyeblikket, eller evt. investere de med høyrere risiko og avkastning.
Kilde: https://www.finansportalen.no/bank/bankinnskudd/

Rent skattemessig har det vel fint lite å si. Du får fradrag for renteutgiftene, men må også skatte av renteinntektene.

Det skader jo heller ikke med litt ekstra likviditet (cash) på bok i disse tider.

Ulempen er at du får tinglyst heftelse på bilen som kanskje overstiger bilens verdi når du skal selge. Denne slettes ikke før hele lånet er nedbetalt.
Og selvfølgelig at du risikerer å bruke opp alle pengene ;D

Haggish

Ta lånet med 0 kontant, over 10år, sett inn kontant pengene  og spar inn på høyrente (1,20% l BB bank) betal alt etter tre år ;-)
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Zara

Sitat fra: Haggish på fredag 13. november 2020, klokken 14:04
Ta lånet med 0 kontant, over 10år, sett inn kontant pengene  og spar inn på høyrente (1,20% l BB bank) betal alt etter tre år ;-)

Hvorfor ta lånet over 10 år og betale på 3 år, når man kan ta lånet på 3 år?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA