Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

TiLT

Sitat fra: jorgenask på fredag 16. oktober 2020, klokken 12:26
Da har Tesla oppdatert bestillingen min med ny pris og nytt bilde :D

Samme her. Måtte søke om lån på nytt, men når jeg fullførte det står fortsatt betaling som ikke fullført, og jeg fikk ingen ny mail fra DNB.

Edit: Gikk glipp av at søknaden må sendes i to runder, en til Tesla og en til DNB.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Øggen

Sitat fra: jorgenask på fredag 16. oktober 2020, klokken 10:36
Er det kommet no skriftlig "offisielt" om det er varmepumpe på bilene ?
Min tesla-rep nevnte det og, men finner ikke det skrevet noe sted på tesla.com

Ser det, og reagerte på at han nevnte kun long range og performence som kjem med varmepumpe. Vil det si at SR+ IKKE har varmepumpe???
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Kires

Sitat fra: Øggen på fredag 16. oktober 2020, klokken 13:22
Sitat fra: jorgenask på fredag 16. oktober 2020, klokken 10:36
Er det kommet no skriftlig "offisielt" om det er varmepumpe på bilene ?
Min tesla-rep nevnte det og, men finner ikke det skrevet noe sted på tesla.com

Ser det, og reagerte på at han nevnte kun long range og performence som kjem med varmepumpe. Vil det si at SR+ IKKE har varmepumpe???

Virker desverre slik ja. Skrevet flere steder at det ikke gjelder SR+
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

TiLT

Sitat fra: Øggen på fredag 16. oktober 2020, klokken 13:22
Sitat fra: jorgenask på fredag 16. oktober 2020, klokken 10:36
Er det kommet no skriftlig "offisielt" om det er varmepumpe på bilene ?
Min tesla-rep nevnte det og, men finner ikke det skrevet noe sted på tesla.com

Ser det, og reagerte på at han nevnte kun long range og performence som kjem med varmepumpe. Vil det si at SR+ IKKE har varmepumpe???

I følge elbil24 kommer SR+ også med varmepumpe, men først i begynnelsen av 2021. Dette forklarer nok det at beregnet levering for denne modellen er februar 2021 akkurat nå.

makki

Tidligere bestillinger prisen blir automatisk endret i følge tesla delivery, men fått også beskjed dersom vil du ønsker ny design av model 3, kanseller bestiling(mister du 1000kr) og legg en ny bestilling av ny utgave.

Kires

Sitat fra: TiLT på fredag 16. oktober 2020, klokken 13:26
Sitat fra: Øggen på fredag 16. oktober 2020, klokken 13:22
Sitat fra: jorgenask på fredag 16. oktober 2020, klokken 10:36
Er det kommet no skriftlig "offisielt" om det er varmepumpe på bilene ?
Min tesla-rep nevnte det og, men finner ikke det skrevet noe sted på tesla.com

Ser det, og reagerte på at han nevnte kun long range og performence som kjem med varmepumpe. Vil det si at SR+ IKKE har varmepumpe???

I følge elbil24 kommer SR+ også med varmepumpe, men først i begynnelsen av 2021. Dette forklarer nok det at beregnet levering for denne modellen er februar 2021 akkurat nå.

Det er strålende hvis det stemmer.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Trond.m

Sitat fra: makki på fredag 16. oktober 2020, klokken 13:30
Tidligere bestillinger prisen blir automatisk endret i følge tesla delivery, men fått også beskjed dersom vil du ønsker ny design av model 3, kanseller bestiling(mister du 1000kr) og legg en ny bestilling av ny utgave.
Hvorfor mister man 1000 kr. Man har jo full angrerett til 14 dager etter levering.

En annen sak...jeg finner ikke noe sted å logge på på Tesla sine sider for å se sin bestilling for å kansellere. Utrolig rotete portal må jeg si.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Wabby på fredag 16. oktober 2020, klokken 12:33
Sitat fra: Bauf på fredag 16. oktober 2020, klokken 10:26
Ser ikke ut for at man kan få tilhengerfeste på Performance utgaven da?   :-\
Ikke? Vurderer virkelig å hoppe på TM3 nå etter denne annonseringen, men så for meg performance utgaven med hengerfeste.

De har ikke hatt en helt ekte Performance med hengerfeste pga dekk/hjul (offisiell begrunnelse). Var en periode de hadde en slags Performance Light med hengerfeste. Model Y Performance får du imidlertid med hengerfeste, sikkert pga større dekk...?
Et alternativ er gjerne å kjøpe Long Range med Accelleration Boost til 18500, så får du 0-100 på ca 4,1, men med mindre veistøy pga 19" i stedet for 20" hjul, om du ikke velger større....hvis de har det valget med Accelleration Boost ennå...men bilen er uansett litt raskere nå....
https://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=52773
Tesla Model Y                         2021-

Facet

Det er i alle fall mange som fikk hastverk med å selge nå. Overflod av M3P på Finn 🤪
2022 Tesla Model Y Performance
2020 VW e-Golf

makki

Sitat fra: Tesla_noob på fredag 16. oktober 2020, klokken 08:53
Sitat fra: HKS på fredag 16. oktober 2020, klokken 08:28
Model 3 Standard Range Plus   
Gammel pris: 430 900,-   
Oppdatert pris: 399 900,-

Model 3 Long Range   
Gammel pris: 484 900,-   
Oppdatert pris: 449 900,-

Model 3 Performance   
Gammel pris: 539 900,-
Oppdatert pris: 499 900,-

Kunder som har bestilt, men ikke fått levert Model 3 ennå, vil automatisk få de nye prisene på sin ordre.
Kilde: https://www.dinside.no/motor/tesla-med-kraftig-priskutt/72955481

Vil vi som har bestilt også få ny kampanjerente på 0,25%?
Tror det, bare snakk med selger, men pass på at du får nye konfigurasjon. Bestilte selv 30.09.2020, ringte tesla delivery og ble anbefalt å kansellere og bestille nytt igjen pga nye bil  konfigurasjon, han som jeg snakket med var usikkert om jeg får nye TM3 konfig.

Øyvind.h

Sitat fra: TM på fredag 16. oktober 2020, klokken 13:52
Hvorfor mister man 1000 kr. Man har jo full angrerett til 14 dager etter levering.

En annen sak...jeg finner ikke noe sted å logge på på Tesla sine sider for å se sin bestilling for å kansellere. Utrolig rotete portal må jeg si.
Lag bruker og logg inn, om du ikke allerede har en bruker der. Vil tro bilen da ligger lagret på deg. Du trykker på bilen det gjelder, og nede til høyre på den bilens side ligger kansellerings-muligheten. Sammen med konfig-endring mm. Valget for innlogging ligger øverst i høyre hjørne på forsiden, noe som er relativt standard for nettsider. Valget heter Tesla-konto.
I bilbransjen er Teslas nettside forbilledlig bra. Enkel, oversiktlig, lett å se/administrere biler og det meste løses selvbetjent. Synes du Teslas portal er rotete bør du kikke på hva andre bilprodusenter presterer å komme med av nettsider og selvbetjeningsløsninger....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

TiLT

Hvorfor i all verden skal man kansellere bestillingen sin? Ut fra alt jeg hører er det overveldende sannsynlig at de som får bil i november/desember får den nye modellen (støttet av at ordren vår nå har et bilde av den nye modellen med ny pris). Og dersom du ikke gjør det (noe du nok kan finne ut før du trenger hente bilen), så er det jo bare å varsle Tesla at du ikke aksepterer den bilen de tildeler deg slik at du kan vente på neste runde. Jeg ser ingen fordeler med å kansellere.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA