Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EV320

Startet av Stikkkontakt, onsdag 12. august 2020, klokken 11:46

« forrige - neste »

turfsurf

Tja, bøtene blir jo større fra neste år (dvs kravene blir strengere), sånn sett må de i så fall selge enda bedre da. Kommer det flere modeller fra Jaguar i 2021?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Sveinaldo


Maxwell_400

Sitat fra: Sveinaldo på søndag 23. august 2020, klokken 09:44
Ja, jeg tror det


https://electrek.co/2020/03/23/jaguar-land-rover-plans-new-electric-crossovers-the-j-pace-and-road-rover/
Det jeg har hørt/lest er at planene er litt utsatt pga. Corona og J-Pace kun kommer som fossil/hybrid. Håper jeg tar feil.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Nordlands

Sitat fra: belsby på fredag 21. august 2020, klokken 19:29
I-Pace EV320 leveres med en rekke nyheter fra 2021-modellen, inkludert det nye Pivi Pro-infotainmentsystemet, Clearsight digitalt bakspeil, tredelt baksete og 3D kamera for enklere parkering.

Bedre infotainmemtsystem må da være ett stort pluss? Er vel bedre å ofre 60 hk for å få disse nyhetene?
De som bestiller EV400 nå får også de samme tingene, dette er forbedringer fom. årsmodell 2021 som leveres fra oktober og ikke noe spesifikt for EV320. For øvrig er det 80 hk forskjell.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Bmw_Tryne

Sitat fra: Nordlands på mandag 24. august 2020, klokken 16:44
Sitat fra: belsby på fredag 21. august 2020, klokken 19:29
I-Pace EV320 leveres med en rekke nyheter fra 2021-modellen, inkludert det nye Pivi Pro-infotainmentsystemet, Clearsight digitalt bakspeil, tredelt baksete og 3D kamera for enklere parkering.

Bedre infotainmemtsystem må da være ett stort pluss? Er vel bedre å ofre 60 hk for å få disse nyhetene?
De som bestiller EV400 nå får også de samme tingene, dette er forbedringer fom. årsmodell 2021 som leveres fra oktober og ikke noe spesifikt for EV320. For øvrig er det 80 hk forskjell.


Stemmer, så det koker ned til om en skal betale ca nkr 100.000 for 80 hk ekstra.
Bmw 530i G30

turfsurf

Sitat fra: belsby på mandag 24. august 2020, klokken 21:30
Stemmer, så det koker ned til om en skal betale ca nkr 100.000 for 80 hk ekstra.
80hk, 200nm og 20km/t høyere toppfart.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Sveinaldo

Noen som tror at de kommer til å tilby en EV320 med mindre batteri og lavere pris etter nyttår?

Stikkkontakt

Sitat fra: Sveinaldo på lørdag 29. august 2020, klokken 12:12
Noen som tror at de kommer til å tilby en EV320 med mindre batteri og lavere pris etter nyttår?

Nei. Hele batteripakken er vel en del av konstruksjonen, så om de skal ta frem en ny batteripakke vil det være altfor kostbart.

Leaf_2014

Tror dere det blir noe særlig forskjell i forsikringspremie på 320 vs 400?
Leaf 2014

4Matic Fanatic

Sitat fra: Leaf_2014 på lørdag 12. september 2020, klokken 12:24
Tror dere det blir noe særlig forskjell i forsikringspremie på 320 vs 400?
Forsikringspremie regnes tydeligvis ut etter hvor solen står på himmelen en gitt dag i året, ganget med nivåstanden i Glomma samme dag. Og den er forskjellig for meg og deg, for naboen, hvilket selskap du snakker med og hvilket sted du parkerer, kjører, hvor langt du kjører og hvordan du kjører.

Så ja - den blir sikkert forskjellig, men er du uheldig kan EV320 få høyere premie fordi en av disse få bilene bulkes litt flere ganger sammenlignet med snittet av EV400.  Delene er jo kliss like så kost for å reparere bør bli lik.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA