Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Er jeg helt alene?

Startet av dundun, onsdag 05. august 2020, klokken 11:43

« forrige - neste »

dundun

Tar over E i dag, er jeg forumets første?
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Diravi

Sitat fra: dundun på onsdag 05. august 2020, klokken 11:43
Tar over E i dag, er jeg forumets første?

Gratulerer i hvert fall! Spent på å høre erfaringer med forbruk i hverdagen!

Hvis E hadde hatt 300 km reell rekkevidde tror jeg du langt fra hadde vært alene akkurat nå. :-)
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

amps

Er 30 stk Honda e registrert i Norge, de fleste sikkert hos forhandlere. Hvis det er slik at de har bestilt 700 av denne så må nok prisen ned endel etterhvert. Blir sikkert ikke flere forhandlere av Honda med dette.

dundun

Synd for Honda i såfall, men mistenker at de ikke går for volum med denne. Selv koser jeg meg med å ha en bil ikke absolutt alle andre har!
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Samco


dundun

Har brukt den på helt vanlig måte i fire dager nå og brukt ca 25% av batteriet. For bybruk er ikke rekkevidde noen relevant metrikk.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Vaduz

Tror den blir litt dyr som bil nummer to og for lite rekkevidde som nummer en. Faller litt mellom to stoler, men artig bil.

Daniel_0007

Sitat fra: Vaduz på fredag 14. august 2020, klokken 12:08
Tror den blir litt dyr som bil nummer to og for lite rekkevidde som nummer en. Faller litt mellom to stoler, men artig bil.

Vel i3 slitter med samme men har solgt bra til å være en nr2 bil
Model 3 2019 LR Rwd

Stiwaz

Ikke alene!

Jeg hentet min tirsdag. Kjørte forbi en hvit E i rundkjøringen på Sagene. Var det deg?

dundun

2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

turfsurf

Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 14. august 2020, klokken 12:39
Vel i3 slitter med samme men har solgt bra til å være en nr2 bil
I3 har vesentlig lengre rekkevidde, ikke sammenlignbart. Men det er jo marked for biler med kortere rekkevidde og.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Strøm Tycoon

Sitat fra: turfsurf på mandag 17. august 2020, klokken 07:01
Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 14. august 2020, klokken 12:39
Vel i3 slitter med samme men har solgt bra til å være en nr2 bil
I3 har vesentlig lengre rekkevidde, ikke sammenlignbart. Men det er jo marked for biler med kortere rekkevidde og.

Har 94Ah så mye lengre rekkevidde, den har jo solgt som hakka møkk.

turfsurf

Sitat fra: model3citizen på mandag 07. september 2020, klokken 20:38

Har 94Ah så mye lengre rekkevidde, den har jo solgt som hakka møkk.
94Ah har vel 10-15% lengre rekkevidde, men så kom den i 2016 og konkurrerte i ett annet marked.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

arthur

Kul liten bil, men det er også det. Hadde selv et håp om at dette kunne være en bil for oss, men som andre har nevnt så faller den mellom to stoler. Per dato er det registrert i alt 67 biler (!) og av disse er vel mange demobiler? Til sammenligning selger nå forhandleren av MG som jeg snakket med i dag femti biler i måneden. MG er langt billigere, vesentlig større for både passasjerer og bagasje, omtrent like stor (liten) rekkevidde og har vel alt man trenger på en moderne bil i dag?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

dundun

MG suger også livsgleden ut av deg, men det er jo verdt noen sparte kroner og noen ekstra kilometer rekkevidde.

E er åpenbart ikke er rasjonelt valg, men jeg synes det er rart at elbilkjøpere er så fordømt kjedelige.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA