Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tang EV 600 bestilt... komplett Pris

Startet av Espen S, torsdag 09. juli 2020, klokken 22:14

« forrige - neste »

Espen S

Komplett bil med hengerfeste og 20 tommer vinterhjul og tillegg for metallic lakk; 652KNOK

Jeg fikk en detaljert gjennomgang av biles hos RSA Oslo idag, (pressebil var i butikk)..

De har noen ting å fikse før levering, men det er absolutt premium følelse.

Det er ladeluke på begge sider av bilen, en for AC lading og en for DC, dette må henge igjen fra hybriden de selger i andre land (en for bensin og en for lading)

Leveres dessverre kun i 5 seter og kun med sort interiør på de første 1500 bilene som kommer i Q1 2021...

Fikk prøvekjørt bilen via fjernkontroll i nøkkel (fungerer perfekt)


Rosstopher

Oi. Om jeg ikke er helt på bærtur er det ca 50k mer enn tilsvarende utstyrt Model Y. Blir spennende å se hvor populær den blir med en slik pris.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Espen S

..eller alternativt 312K rimeligere enn modell X med samme oppsett, det kommer an på hvordan man ser på det...

MooCow

Sitat fra: Espen S på torsdag 09. juli 2020, klokken 23:16
..eller alternativt 312K rimeligere enn modell X med samme oppsett, det kommer an på hvordan man ser på det...

Enig, utstyrsmessig er jo BYD Tang definitivt nærmare X enn Y.

Rosstopher

Jada, det fins (mange) dyrere elbiler enn denne. Men Tang er jo nærmere Model Y enn Model X i størrelse, i hvert fall utvendig. Og Model Y slår den på rekkevidde, ladefart, tilhengervekt, ytelser, m.m. Derfor syns jeg det blir spennende å se hvor mange som syns denne er interessant. Det var ikke ment som kritikk til bilen eller til ditt valg, jeg er genuint interessert.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Øyvind.h

#5
Sitat fra: MooCow på torsdag 09. juli 2020, klokken 23:57
Sitat fra: Espen S på torsdag 09. juli 2020, klokken 23:16
..eller alternativt 312K rimeligere enn modell X med samme oppsett, det kommer an på hvordan man ser på det...

Enig, utstyrsmessig er jo BYD Tang definitivt nærmare X enn Y.
Hvorfor det? Kikket kjapt på utstyrslisten og det ser ut til at Tang har enkelte ting en ikke får på hverken X eller Y. Samtidig har X og Y utstyr en ikke får på Tang.

Tang er 12cm lengre enn Model Y. Men 18cm kortere enn X.
Både X og Y er rendyrkede elbiler og således mer effektive plassmessig enn en fleksibel fossil/hybrid/el konstruksjon.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

nightking

Grunnen til at det er ladeluke på hver side av bilen, er fordi det er en til AC og en til DC lading, men dette blir jo endret på europa bilen, da denne får CCS :) Tviler på at de fortsatt vil ha luke på begge sider da.

turfsurf

Sitat fra: Rosstopher på fredag 10. juli 2020, klokken 00:01
Jada, det fins (mange) dyrere elbiler enn denne. Men Tang er jo nærmere Model Y enn Model X i størrelse, i hvert fall utvendig.
Den plasserer seg vel midt i mellom, og således kan den jo forsvare prisen.

Så er det jo ett spørsmål om markedet vil akseptere den som en premium bil eller om den blir straffet for å være bygget i Kina. Det samme kan man jo si om TMY, bare bytte Kina med USA.

Men det er jo en greit stor bil og godt utstyrt, så jeg synes den forsvarer prisen uansett.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Rosstopher

Sitat fra: turfsurf på fredag 10. juli 2020, klokken 08:20Så er det jo et spørsmål om markedet vil akseptere den som en premium bil eller om den blir straffet for å være bygget i Kina.

Det er jo ikke det at den er bygget i Kina som er utfordringen, men heller at den kommer fra et ukjent kinesisk merke.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

batterimannen

Synes det blir interessant å se hva endelig specs blir på batteriene. Ser de mener det kan bli rundt 86 kwh, men siden Blade batteriene skal bli mer kompakte, så bør det være plass til enda mer.

Synd de ikke bestilte opp en andel med 7-setere i de første 1500 bilene (hvis det er mulig). Tror løsningen for 7-seter i denne blir bedre enn Model Y.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

batterimannen

Sitat fra: Rosstopher på fredag 10. juli 2020, klokken 09:41
Sitat fra: turfsurf på fredag 10. juli 2020, klokken 08:20Så er det jo et spørsmål om markedet vil akseptere den som en premium bil eller om den blir straffet for å være bygget i Kina.

Det er jo ikke det at den er bygget i Kina som er utfordringen, men heller at den kommer fra et ukjent kinesisk merke.

Blir mye elbiler som blir produsert i Kina fremover. BMW iX3 blir laget i Kina. Den lanseres tirsdag neste uke.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Tjafsaren

BYD er vel langt fra ukjente? Finnes vel buss ++ og er en anerkjent batteriprodusent.. tenker det går fint jeg. Folk får slutte å kjøre trumpfeber

Espen S

Det som jeg ikke har fått testet er støy i motorveihastighet.... 265/40/22 hjul (Heldigvis ContactSport fra Conti)
Jeg tror alikevel det vil ikke være noe issue Vs Kona som jeg har i dag som topper 94db i 130  >:(

Ref. kun sort interiør, så ser det ut som på alle Youtube videoer at innvendig i taket er i lys farge.
Det vil også være rød kontrast søm på seter og interiør.

MooCow

Sitat fra: Tjafsaren på fredag 10. juli 2020, klokken 12:08
BYD er vel langt fra ukjente? Finnes vel buss ++ og er en anerkjent batteriprodusent.. tenker det går fint jeg. Folk får slutte å kjøre trumpfeber

BYD er vel verdens nest største elbilprodusent, men for mannen i gata så er det nok eit ukjent bilmerke frå Kina. Blir spennandes å sjå korleis det går med salget og bruktbilprisane. Har dei tålmodigheit så trur eg det vil gå bra :)

Tjafsaren

Sitat fra: MooCow på fredag 10. juli 2020, klokken 12:25
Sitat fra: Tjafsaren på fredag 10. juli 2020, klokken 12:08
BYD er vel langt fra ukjente? Finnes vel buss ++ og er en anerkjent batteriprodusent.. tenker det går fint jeg. Folk får slutte å kjøre trumpfeber

BYD er vel verdens nest største elbilprodusent, men for mannen i gata så er det nok eit ukjent bilmerke frå Kina. Blir spennandes å sjå korleis det går med salget og bruktbilprisane. Har dei tålmodigheit så trur eg det vil gå bra :)

Sant nok det, ja.. men klarer MG å komme inn på markedet, så burde BYD også klare det, problemet er jo markedet de går inn på med en slik pris. De fleste(merk ikke alle) som kjøper biler i det segmentet er personer med godt syn på Audi/Tesla/Jaguar. Samt er dette en relativt stor sum for en bil uansett, om man ikke har millioninntekt eller god familie..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA