BMW ix3 kommer jo nå.
Dette er en bil i samme størrelse og fra en premium leverandør..Den skal ha omtrent samme batteripakke som Audi E tron,men lengre rekkeviddde. Denne kan,og her synser jeg,kanskje prises til lavere pris enn Tang. Den mangler dog 4x4. Men gitt at den kommer lavere ut i pris ferdig specet så kan Tang fremstå som høyt priset.
Om forskjellen f.eks er 50-75k til BMW sin fordel så vil mange nok mene det er et tryggere kjøp enn Tang tross manglende 4x4...Synes 652K høres mye ut for et merke ingen har noe forhold til fra før.
Joda. BYD er ukjent for oss nordmenn Men har eksistert siden 1995 og er i grunn veldig lik Tesla, med mtp. hva selskapet driver med. Startet opp med Batterier videre solceller og elbiler litt utpå 2000 tallet.
i tillegg kan vi jo se på verdien av diverse bilselskaper:
815mrd USD Tesla
250mrd USD Toyota
96,2mrd USD VAG
96,15mrd USD BYD (Der vistnokk ca25% er eid av Warren Buffet siden 2008)
75,5mrd USD Daimler
57 mrd USD Hyundai Motors
54mrd USD BMW
Så BYD er ikke en lettvekter med andre ord,og legger vi på at BMW ikke har 4x4 og er 15cm kortere/5cm smalere enn BYD.
Så ville jeg lett ha valgt BYD over BMW. meeeen, smaken er som baken, den er delt

Mener BMW ix3 er +/- 100,000 for dyr for oss nordmenn som ønsker oss vinterbil, utover det en veldig pen bil.
Hadde sikkert valgt BMW om prisbildet hadde vært 460-550,000 (typ ca samme prisleie som Skoda Enyaq med 4x4 MEN, 9cm lengre bil

) men, igjenn er Enyaq farlig lik bmw og har 4x4. Så sikkert blitt en skoda
