Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Motor.no - ny rekkeviddetest i dag

Startet av Øyvind.h, onsdag 10. juni 2020, klokken 09:52

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Merkelig at man leverer ut biler til rekkeviddetest med største tilgjengelige dekkdimensjon.
Audiene går på 21" utifra oppgitt WLTP. I-`Pace på 20" .Samme på EQC.

hemi

Folk kjører jo med 20-21, så er jo det som er realistisk.

Magnus Hansen

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 10. juni 2020, klokken 18:48
Dumt at ikke model 3 SR er med. Viktig innstegsmodell å sammenligne mot.

Gjerne etron 50 også

RJK

Nå har både X-peng og Ampera-E stoppet, så vi står igjen med Teslaene, Kona og de to Kia'ene E-Niro og E-Soul, etter det jeg ser. Så da er det rekkevidden og plasseringene som gjenstår. Og til slutt oppsummeringen om oppnådd rekkevidde vs oppgitt, og prosentvis i forhold til offisielle WLTP-tall.

Håper de presenterer tabellen slik at man kan sortere etter eget ønske.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Svein_H

Så ikke denne tråden før nå, og har heller ikke fulgt med på testen, men det er minst like artig å følge med på innleggene her inne. Det er helt tydelig at enkelte jobber desperat for å finne den minste anledning til å plukke testen i småbiter, og at uansett hvordan man tester elbiler vil det alltid være noen som har et eller annet påskudd for å nekte å godta resultatene. Popcorn time ... :-D
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

RJK

Sitat fra: Svein_H på onsdag 10. juni 2020, klokken 19:13
Så ikke denne tråden før nå, og har heller ikke fulgt med på testen, men det er minst like artig å følge med på innleggene her inne. Det er helt tydelig at enkelte jobber desperat for å finne den minste anledning til å plukke testen i småbiter, og at uansett hvordan man tester elbiler vil det alltid være noen som har et eller annet påskudd for å nekte å godta resultatene. Popcorn time ... :-D

Hehehe! Ja, det er moro å følge med. Man får ta resultatene som de kommer. Dette er jo bare test av denne ene ruta, selv om den virker som en grei testrute på praktiske situasjoner.

Side-note. Kia E-soul har snudd og kjører mot Vistraområdet, så mulig den begynner å få lav SoC nå, og er på vei å gi opp.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Øyvind.h

Sitat fra: Svein_H på onsdag 10. juni 2020, klokken 19:13
Så ikke denne tråden før nå, og har heller ikke fulgt med på testen, men det er minst like artig å følge med på innleggene her inne. Det er helt tydelig at enkelte jobber desperat for å finne den minste anledning til å plukke testen i småbiter, og at uansett hvordan man tester elbiler vil det alltid være noen som har et eller annet påskudd for å nekte å godta resultatene. Popcorn time ... :-D

Hvorfor komme inn i tråden bare for å trolle og forsøkte å starte en krangel? Bare ødeleggende for deg selv og for forumet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 10. juni 2020, klokken 18:50
Merkelig at man leverer ut biler til rekkeviddetest med største tilgjengelige dekkdimensjon.
Audiene går på 21" utifra oppgitt WLTP. I-`Pace på 20" .Samme på EQC.
Sitat fra: hemi på onsdag 10. juni 2020, klokken 19:01
Folk kjører jo med 20-21, så er jo det som er realistisk.

Ja har ikke sett så mange EQC med 19". 20" er således et greit kompromiss. Ser i EQC gruppa at det hevdes at 21" har ekstra lettrullende dekk som standard, så det er ikke sikkert den ville gått kortere med de.
Noen prosent forskjell vil det være, men synes nå resultatene er ganske gode for alle bilene jeg.
Jeg ble mer skuffet over at EQC ikke gikk lenger i vintertesten, men en må ta testen for det den er mtp høydemeter og andre forskjeller som gjør at resultatet krever litt mer av leseren enn en enkel banetest.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

telcontar

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 10. juni 2020, klokken 18:36
Noen som vet hva orange firkant betyr på live kartet?

Grønn er kjører og sort er stopp.

Oransje er stopp i trafikken, evt pause

Magnus Hansen


Øyvind.h

Kona vant vel sist. Blir det dobbeltseier :) ?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Magnus Hansen

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 10. juni 2020, klokken 19:39
Kona vant vel sist. Blir det dobbeltseier :) ?

Status på Lillehammer var at Model 3 og S lå vesentlig bedre an enn både Model X og Kona.

THE

I vinter kom Kona like langt som Tesla 3 (404 km), X  på andre plass (415 km) og S kom lengst (470 km).
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Svein_H

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 10. juni 2020, klokken 19:18
Sitat fra: Svein_H på onsdag 10. juni 2020, klokken 19:13
Så ikke denne tråden før nå, og har heller ikke fulgt med på testen, men det er minst like artig å følge med på innleggene her inne. Det er helt tydelig at enkelte jobber desperat for å finne den minste anledning til å plukke testen i småbiter, og at uansett hvordan man tester elbiler vil det alltid være noen som har et eller annet påskudd for å nekte å godta resultatene. Popcorn time ... :-D

Hvorfor komme inn i tråden bare for å trolle og forsøkte å starte en krangel? Bare ødeleggende for deg selv og for forumet.

Du mener dette er trolling og forsøk på krangling? Javel, deg om det, du får ha en fortsatt fin kveld.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

RJK

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 10. juni 2020, klokken 19:41
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 10. juni 2020, klokken 19:39
Kona vant vel sist. Blir det dobbeltseier :) ?

Status på Lillehammer var at Model 3 og S lå vesentlig bedre an enn både Model X og Kona.

Model X har stoppet, og Kona på vei mot Vinstra, så den stopper nok snart. Står mellom TMS og TM3 nå ser det ut til. Ikke overraskende egentlig. Ihvertfall om TM3 er LR utgaven. TM3 SR+ ville vel ligget side om side med Kona, og kanskje tapt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA