Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

I-Pace på finn.no

Startet av turfsurf, tirsdag 14. april 2020, klokken 15:26

« forrige - neste »

turfsurf

Ser prisen på I-Pace har falt en del på finn.no, og vi vurderer denne som bil nr 2 i stedet for TM3d (egen tråd). Greier oss med 18" hjul, men ønsker god lyd, keyless, acc, hengerfeste og led lys. Hva annet bør man se etter, er det noe dere eiere ser som essentielt?

Og hva med holdbarheten på I-Pace, er den like dårlig som på tidligere Jaguarer eller er I-Pace bedre? Hva med støvlekkasjen bak, har det kommet eller kommer det fiks?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

knutmy

Litt varierende kvalitet, lite feil med det mekaniske, men 12v batteri feil ser man en del har. Kjøp en norsk bil så du har godwill fra en forhandler. Ser at omtrent alt er import til under 600k på finn. Synes også som 2020 modellene har litt mindre trøbbel enn 2019, men der er det litt delte meninger.

Chimp

#2
Panorama er essensielt. Mye mer støy uten når du kjører i tunnel. Har kjørt begge deler.
Matrix er kjekt men ikke must have. Luft er enda mindre viktig, går fint uten (har luft selv)
Støvfix er snakk om nye pakninger i dørene. Forhandler ordner hvis du kjøper fra dem. Kjøper du privat så havner du nok bak i køen der. De sier de pr i dag har sluppet opp for pakninger som følge av korona.
Det er forøvrig så lite støv at jeg aldri ville ofret det en tanke ved valg av bil.

Og så må du være klar over at ladehastigheten er så som så. Det er en utmerket bil som går relativt langt med 18tommer, men som krever at du lader mest hjemme.

Husker jeg var kjemperedd for 12v problemer i starten, aldri opplevd. Har 2019modell og stemmer ikke i forrige taler - ser at det klages på begge årsmodeller

turfsurf

Sitat fra: knutmy på tirsdag 14. april 2020, klokken 16:44
Ser at omtrent alt er import til under 600k på finn. Synes også som 2020 modellene har litt mindre trøbbel enn 2019, men der er det litt delte meninger.
Ser det er noen brukte norske og.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: Chimp på tirsdag 14. april 2020, klokken 18:43
Panorama er essensielt. Mye mer støy uten når du kjører i tunnel. Har kjørt begge deler.
--
Og så må du være klar over at ladehastigheten er så som så. Det er en utmerket bil som går relativt langt med 18tommer, men som krever at du lader mest hjemme.
Litt overraskende det med panorama, godt tips. Ladehastigheten er ikke så farlig, de lange turene får TMY ta når den kommer. I værste fall blir det snakk om litt lading på vei til hytta.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

4Matic Fanatic

Jeg har en S med mange tilvalg, så på lista og hvis jeg skulle kjøpt nytt nå og tatt absolutt minimum:

- 18" felger 'Style 5055' med Diamond Turned Finish (vesentlig penere enn de billigste, std. 18")
- Cold Climate Pack (oppvarmet ratt/frontrute)
- Panoramatak

I tillegg ville jeg valgt luftfjæring selv om det sikkert er OK med stål også.
Spesielt om du skal ferdes på 'hytteveier' eller gjennom mye snø er det suverent å trykke på en knapp og vipps har du 23cm bakkeklaring.

Jeg er ikke noen lydfantast så ta det for det er verdt, men jeg synes det originale Meridian-anlegget funker bra.

Counterpointer

Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 14. april 2020, klokken 19:40
Jeg er ikke noen lydfantast så ta det for det er verdt, men jeg synes det originale Meridian-anlegget funker bra.
Jeg er litt interessert i lyd og har vært på en god del bilstereokonkuranser og synes også at det orginale Meridian anlegget holder helt greit.

Counterpointer

Btw. Vil si at kjøling i seter hadde vært et must om jeg skulle hatt en I-Pace. Det er en nydelig funksjon. Men krever vel minst 18 veis justerbare skinnseter som er et dyrt tillegg.

Chimp

Ja det er en nydelig funksjon, men 18veis blir bilene dyre og skinnet som brukes på disse er mykere - blir raskt pløsete. Skulle gjerne hatt det selv allikevel, men er ikke must på en bil som har remote control hvor du kan sette på AC før du går inn i bilen

fantonsen

Sitat fra: knutmy på tirsdag 14. april 2020, klokken 16:44
Synes også som 2020 modellene har litt mindre trøbbel enn 2019, men der er det litt delte meninger.

2019 og 2020 modellene er identiske, så dette er det ingen hold i. Så vidt jeg vet, så blir det heller ingen vesentlige endringer på 2021-modellen.

Eneste forskjellen må være nyere software-versjoner, og der var det nok en del problemer i begynnelsen. Men det får du oppdatert etter hvert som nyere versjoner kommer.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

Ingeniøren

Og så er bilene bra skrudd sammen. Ikke noe panelgap og dårlig lakk. Østerrikere er nok bedre enn amerikanere her. Min har vert så godt som feilfri et år nå. Litt småplukk på senter skjermene som i blant rebooter men ikke noe å henge seg opp i og blir bedre for hver nye software som kommer.

Veldig god å kjøre sommer som vinter og sitter som en klegg på veien.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

Jeg valgte bort panoramatak for å få en "lunere" bil. Noe mere støy i tunneller men for meg er ikke det plagsomt.

Det som jeg ikke tenkte på var at det ble mere støy med skiboks og det er mere plagsomt i en så ellers stille bil.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Øyvind.h

Angående lakk - sjekk nederst på dørene. Flere opplever at lakken flasser, og flere har meldt om at den flyr av i store flak etter høytrykkspyling.

Meld deg inn i Jag IPace Norway gruppen så får du litt innblikk i diverse utfordringer.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 15. april 2020, klokken 09:20
Angående lakk - sjekk nederst på dørene. Flere opplever at lakken flasser, og flere har meldt om at den flyr av i store flak etter høytrykkspyling.

Meld deg inn i Jag IPace Norway gruppen så får du litt innblikk i diverse utfordringer.

Hm, godt tips  :+1:
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 15. april 2020, klokken 08:41
Og så er bilene bra skrudd sammen. Ikke noe panelgap og dårlig lakk.
Hvilken lakk har du på din, siden flere har issues med den?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA