Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

I-Pace på finn.no

Startet av turfsurf, tirsdag 14. april 2020, klokken 15:26

« forrige - neste »

Maxwell_400

Det er ikke ståltak men alutak. Vil ikke si at forskjellen er voldsom men det er merkbart i tunneller.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Counterpointer

Sitat fra: Tellus på fredag 17. april 2020, klokken 10:54
Du nå laste ned selv fra PC til minnepenn. Deretter ta med minnepennen ut i bilen. Litt tungvint, men man gjør det jo ikke så veldig ofte. Jeg har gjort det en gang for mitt vedkommende. Det er gratis. Vet ikke i farten hvor lenge vi slipper å betale. Forøvrig er det integrasjon mot Apple CarPlay og Android Auto for de som foretrekker det. Kun med kabel fra telefon dog.
Hvis en vil ha trådløs, finnes det løsninger


https://carplay2air.com/

Jeg hadde CarPlay med ledning i forrige bil og det ble aldri brukt.

Contango

I-Pace til dagens bruktpriser er gode kjøp. Mye bedre kjøp enn e50 som selger merkelig godt. Skjønner ikke helt det der.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Tellus

e50 er et ganske rart konsept. Stor tung bil med lite batteri. Nordmenn har alltid likt Audi. Forklaringen er nok såpass enkel.

turfsurf

#49
Sitat fra: Tellus på fredag 17. april 2020, klokken 20:11
e50 er et ganske rart konsept. Stor tung bil med lite batteri. Nordmenn har alltid likt Audi. Forklaringen er nok såpass enkel.
Nei, jeg tror det er så enkelt at mange trenger ikke rekkevidden til e55. Evt at man kjører på tider som gjør at lading ikke blir noe stress. Helt avhengig av hvor og når man kjører. Man får fint 3-3,5t i strekk i moderat tempo.

Folk kjøpte 5 serie og A6 med undermotoriserte dieselmotorer og.

Litt som det ble med oss nå, kunne ikke tenke meg å ha annet en Tesla for langtur bil, men nå når Korona krisen kom og lengste tur blir omtrent til hytta ble det plutselig en I-Pace på oss. Kunne ikke falt meg inn å dra på tur med den nedover Europa eller knapt til Gøteborg.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på fredag 17. april 2020, klokken 20:19
Sitat fra: Tellus på fredag 17. april 2020, klokken 20:11
e50 er et ganske rart konsept. Stor tung bil med lite batteri. Nordmenn har alltid likt Audi. Forklaringen er nok såpass enkel.
Nei, jeg tror det er så enkelt at mange trenger ikke rekkevidden til e55. Evt at man kjører på tider som gjør at lading ikke blir noe stress. Helt avhengig av hvor og når man kjører. Man får fint 3-3,5t i strekk i moderat tempo.

Folk kjøpte 5 serie og A6 med undermotoriserte dieselmotorer og.

Litt som det ble med oss nå, kunne ikke tenke meg å ha annet en Tesla for langtur bil, men nå når Korona krisen kom og lengste tur blir omtrent til hytta ble det plutselig en I-Pace på oss. Kunne ikke falt meg inn å dra på tur med den nedover Europa eller knapt til Gøteborg.
Nå er Audi litt på siden. Men e50 er jo stasjonsvogn (eller SUV) begge deler er nordmenns favoritt.
Og på Egolf ser en at nordmenn elsker biler som ser helt ut som en populær fossilbil, det føles trygt.

Enig i at rekkevidde er lang nok med lademuligheter vi har nå, men det er nok tredjeplass.

Electric cars in Norway

#51
Nå er det 156 I-Pacer på Finn.no og 127 av disse er brukte. Fint at vi har fått et godt fungerende bruktbil marked også for disse mere lukseriøse elbilene :+1:

Ser det er 190 e-tron også som bruktbiler. Bra!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA