Elbilforum.no

Bilmerker => Jaguar => i-Pace => Emne startet av: turfsurf på tirsdag 14. april 2020, klokken 15:26

Tittel: I-Pace på finn.no
Skrevet av: turfsurftirsdag 14. april 2020, klokken 15:26
Ser prisen på I-Pace har falt en del på finn.no, og vi vurderer denne som bil nr 2 i stedet for TM3d (egen tråd). Greier oss med 18" hjul, men ønsker god lyd, keyless, acc, hengerfeste og led lys. Hva annet bør man se etter, er det noe dere eiere ser som essentielt?

Og hva med holdbarheten på I-Pace, er den like dårlig som på tidligere Jaguarer eller er I-Pace bedre? Hva med støvlekkasjen bak, har det kommet eller kommer det fiks?
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: knutmytirsdag 14. april 2020, klokken 16:44
Litt varierende kvalitet, lite feil med det mekaniske, men 12v batteri feil ser man en del har. Kjøp en norsk bil så du har godwill fra en forhandler. Ser at omtrent alt er import til under 600k på finn. Synes også som 2020 modellene har litt mindre trøbbel enn 2019, men der er det litt delte meninger.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: Chimptirsdag 14. april 2020, klokken 18:43
Panorama er essensielt. Mye mer støy uten når du kjører i tunnel. Har kjørt begge deler.
Matrix er kjekt men ikke must have. Luft er enda mindre viktig, går fint uten (har luft selv)
Støvfix er snakk om nye pakninger i dørene. Forhandler ordner hvis du kjøper fra dem. Kjøper du privat så havner du nok bak i køen der. De sier de pr i dag har sluppet opp for pakninger som følge av korona.
Det er forøvrig så lite støv at jeg aldri ville ofret det en tanke ved valg av bil.

Og så må du være klar over at ladehastigheten er så som så. Det er en utmerket bil som går relativt langt med 18tommer, men som krever at du lader mest hjemme.

Husker jeg var kjemperedd for 12v problemer i starten, aldri opplevd. Har 2019modell og stemmer ikke i forrige taler - ser at det klages på begge årsmodeller
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: turfsurftirsdag 14. april 2020, klokken 19:17
Sitat fra: knutmy på tirsdag 14. april 2020, klokken 16:44
Ser at omtrent alt er import til under 600k på finn. Synes også som 2020 modellene har litt mindre trøbbel enn 2019, men der er det litt delte meninger.
Ser det er noen brukte norske og.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: turfsurftirsdag 14. april 2020, klokken 19:20
Sitat fra: Chimp på tirsdag 14. april 2020, klokken 18:43
Panorama er essensielt. Mye mer støy uten når du kjører i tunnel. Har kjørt begge deler.
--
Og så må du være klar over at ladehastigheten er så som så. Det er en utmerket bil som går relativt langt med 18tommer, men som krever at du lader mest hjemme.
Litt overraskende det med panorama, godt tips. Ladehastigheten er ikke så farlig, de lange turene får TMY ta når den kommer. I værste fall blir det snakk om litt lading på vei til hytta.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: 4Matic Fanatictirsdag 14. april 2020, klokken 19:40
Jeg har en S med mange tilvalg, så på lista og hvis jeg skulle kjøpt nytt nå og tatt absolutt minimum:

- 18" felger 'Style 5055' med Diamond Turned Finish (vesentlig penere enn de billigste, std. 18")
- Cold Climate Pack (oppvarmet ratt/frontrute)
- Panoramatak

I tillegg ville jeg valgt luftfjæring selv om det sikkert er OK med stål også.
Spesielt om du skal ferdes på 'hytteveier' eller gjennom mye snø er det suverent å trykke på en knapp og vipps har du 23cm bakkeklaring.

Jeg er ikke noen lydfantast så ta det for det er verdt, men jeg synes det originale Meridian-anlegget funker bra.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: Counterpointertirsdag 14. april 2020, klokken 20:08
Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 14. april 2020, klokken 19:40
Jeg er ikke noen lydfantast så ta det for det er verdt, men jeg synes det originale Meridian-anlegget funker bra.
Jeg er litt interessert i lyd og har vært på en god del bilstereokonkuranser og synes også at det orginale Meridian anlegget holder helt greit.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: Counterpointertirsdag 14. april 2020, klokken 20:10
Btw. Vil si at kjøling i seter hadde vært et must om jeg skulle hatt en I-Pace. Det er en nydelig funksjon. Men krever vel minst 18 veis justerbare skinnseter som er et dyrt tillegg.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: Chimptirsdag 14. april 2020, klokken 21:48
Ja det er en nydelig funksjon, men 18veis blir bilene dyre og skinnet som brukes på disse er mykere - blir raskt pløsete. Skulle gjerne hatt det selv allikevel, men er ikke must på en bil som har remote control hvor du kan sette på AC før du går inn i bilen
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: fantonsenonsdag 15. april 2020, klokken 08:24
Sitat fra: knutmy på tirsdag 14. april 2020, klokken 16:44
Synes også som 2020 modellene har litt mindre trøbbel enn 2019, men der er det litt delte meninger.

2019 og 2020 modellene er identiske, så dette er det ingen hold i. Så vidt jeg vet, så blir det heller ingen vesentlige endringer på 2021-modellen.

Eneste forskjellen må være nyere software-versjoner, og der var det nok en del problemer i begynnelsen. Men det får du oppdatert etter hvert som nyere versjoner kommer.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: Ingeniørenonsdag 15. april 2020, klokken 08:41
Og så er bilene bra skrudd sammen. Ikke noe panelgap og dårlig lakk. Østerrikere er nok bedre enn amerikanere her. Min har vert så godt som feilfri et år nå. Litt småplukk på senter skjermene som i blant rebooter men ikke noe å henge seg opp i og blir bedre for hver nye software som kommer.

Veldig god å kjøre sommer som vinter og sitter som en klegg på veien.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: Maxwell_400onsdag 15. april 2020, klokken 08:59
Jeg valgte bort panoramatak for å få en "lunere" bil. Noe mere støy i tunneller men for meg er ikke det plagsomt.

Det som jeg ikke tenkte på var at det ble mere støy med skiboks og det er mere plagsomt i en så ellers stille bil.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: Øyvind.honsdag 15. april 2020, klokken 09:20
Angående lakk - sjekk nederst på dørene. Flere opplever at lakken flasser, og flere har meldt om at den flyr av i store flak etter høytrykkspyling.

Meld deg inn i Jag IPace Norway gruppen så får du litt innblikk i diverse utfordringer.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: turfsurfonsdag 15. april 2020, klokken 10:22
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 15. april 2020, klokken 09:20
Angående lakk - sjekk nederst på dørene. Flere opplever at lakken flasser, og flere har meldt om at den flyr av i store flak etter høytrykkspyling.

Meld deg inn i Jag IPace Norway gruppen så får du litt innblikk i diverse utfordringer.

Hm, godt tips  :+1:
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: turfsurfonsdag 15. april 2020, klokken 10:23
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 15. april 2020, klokken 08:41
Og så er bilene bra skrudd sammen. Ikke noe panelgap og dårlig lakk.
Hvilken lakk har du på din, siden flere har issues med den?
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: JorgenMonsdag 15. april 2020, klokken 12:48
Er vel Tesla han mener har dårlig lakk og det er jo kjent.

Min ble heldigvis solgt denne uka. Etter at vi fikk i-Pace så har Teslaen rett og slett ikke blitt brukt siste året. Jaguar er en helt annen verden og jeg skjems faktisk av å ha hatt Tesla nå hehe :+1:
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: Øyvind.honsdag 15. april 2020, klokken 13:06
Ja sammenligner du en gammel P85 med en ny IPace blir det litt forskjell  :D
Men som nevnt er det ikke problemfritt med lakken på IPace heller, så da blir det jo merkelig å hevde det motsatte. Såvidt jeg kan forstå må flassing og flak som flyr av skyldes steinsprutskader langs siden på bilen. Dvs at det spruter for mye fra fremhjulene slik som Model 3 hadde mye av før skvettlappene kom.

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 14. april 2020, klokken 15:26
Ser prisen på I-Pace har falt en del på finn.no, og vi vurderer denne som bil nr 2 i stedet for TM3d (egen tråd). Greier oss med 18" hjul, men ønsker god lyd, keyless, acc, hengerfeste og led lys. Hva annet bør man se etter, er det noe dere eiere ser som essentielt?

Hadde jeg vært deg hadde jeg kanskje vurdert det annerledes. Verditapet på godt spesifiserte iPace har vært enormt. En venn av svigers sparte noe sånt som 200k+ på en lett brukt HSE. Jeg ville kanskje prutet litt på toppmodeller og heller tenkt litt lengre eierskap? Det er jo en god bil som du sikkert blir glad i. Med verditapet så langt kan det være et gunstig kjøp. Bedre kjøp enn de litt skrapa.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: turfsurfonsdag 15. april 2020, klokken 15:24
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 15. april 2020, klokken 13:06
Hadde jeg vært deg hadde jeg kanskje vurdert det annerledes. Verditapet på godt spesifiserte iPace har vært enormt. En venn av svigers sparte noe sånt som 200k+ på en lett brukt HSE. Jeg ville kanskje prutet litt på toppmodeller og heller tenkt litt lengre eierskap? Det er jo en god bil som du sikkert blir glad i. Med verditapet så langt kan det være et gunstig kjøp. Bedre kjøp enn de litt skrapa.
Ja, men I-Pace blir bil for nærkjøring og en og annen hyttetur når Model Y kommer, og over 600k blir for drøyt for bil nr 2 tror jeg. Men ja, det er vel de beste kjøpene, de med mye utstyr.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: chargeduponsdag 15. april 2020, klokken 16:33
En 2019 HSE til 650' er i mine øyne et bedre kjøp enn en 2020 Nordic edition (eller tilsvarende lavt utstyrt) bil til rundt 600' dersom man ønsker mye utstyr (eller spesifikt utstyr). Til 650' har HSE trolig tatt et verditap på rundt 200' så da får man mye utstyr for pengene. Den billigste I-pace som ligger ute til 560' har trolig hatt et verditap på rundt 100-140'.

Std stereoanlegg har overraskende god lyd (nesten på høyde med i3 HK og Model 3 premium), like bra som Burmester (tilvalg) på Mercedes GLC i mine ører. Keyless er std.

ACC er ikke std og man må opp på SE eller legge det til ved siden av (som gjør at man igjen må velge enda mer enn kun drive pack til 10-15' ved kjøp av ny bil).
Billigste med hengerfeste på finn koster 630' (som forsåvidt har alt du spør om, bortsett fra 18" hjul og evt oppgradert stereo). Det å finne en I-pace med hengerfeste, ACC, oppgradert stereo, 18"hjul og premium LED lys til under 600' er nok umulig akkurat nå, selv med pruting.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: turfsurfonsdag 15. april 2020, klokken 18:19
Sitat fra: chargedup på onsdag 15. april 2020, klokken 16:33
Billigste med hengerfeste på finn koster 630' (som forsåvidt har alt du spør om, bortsett fra 18" hjul og evt oppgradert stereo). Det å finne en I-pace med hengerfeste, ACC, oppgradert stereo, 18"hjul og premium LED lys til under 600' er nok umulig akkurat nå, selv med pruting.
Hva er det man trenger for å få med ACC da? 18" hjul er ikke vesentlig, men helst ikke 22". Prøvekjørte I-Pace med det, og forbruket var helt hinsides.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: turfsurfonsdag 15. april 2020, klokken 18:35
Hva med denne da, hengerfeste kan vi leve uten:


https://www.finn.no/172900077
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: Chimponsdag 15. april 2020, klokken 18:55
Mangler panorama og de felgene plasserer jeg under standard 18tommer i utseende når du ser dem in real life. På bilder ser begge fæle ut men 18tommerene hever seg noe i virkeligheten. Veldig subjektivt her.. :)
Mangler vel også premium led. Vet ikke om forskjellen kontra vanlig led er stor, da vanlig også har adaptiv. Er vel noe bedre lysstyrke med premium(merkbart eller gimmick?)

Men den har vel ellers ok utstyr. Såfremt du får prutet ned litt ikke så dum selvom jeg er enig i at det kan være lurere å legge i 40-50 til så får du en HSE med matrix ++
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: 4Matic Fanaticonsdag 15. april 2020, klokken 19:17
Sitat fra: turfsurf på onsdag 15. april 2020, klokken 18:35
Hva med denne da, hengerfeste kan vi leve uten:
https://www.finn.no/172900077
Bra pris på en ny bil, men er vel ikke levert gjennom offisielle kanaler, usikker hvordan dette kan slå ut når det gjelder garantier, oppdateringer osv?  Originale biler har også servicer inkludert første 3 år/100.000km.

Standard LED lyser helt OK de, medmindre du ferdes mye utenfor belyste veier er det neppe noe å stresse med.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: JPMonsdag 15. april 2020, klokken 21:07
Hva som er essensielt utstyr varierer etter sjåføren. For meg er det sotede ruter bak, cold climate pack, el. bakluke. Ellers er ikke alt det andre så viktig. Jeg er superfornøyd med bilen, og ville ikke hatt noen annen el-bil. Hadde BMW 525 før denne.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: LittleHammeronsdag 15. april 2020, klokken 21:20
Har hatt en temmlig velutstyrt S siden feb 19.

Valgte ikke panoramatak, men har kjørt flere Ipace med. Sitter du foran så er det ingen visuell forskjell i å velge alu eller glass... men så var det dette med at alutaket er dårlig lydisolert da. Litt usikker på om jeg hadde valgt det hvis jeg skulle ha kjøpt ny.

Meridian surround gir deg noen flere innstillinger. Du kan endre lydkarakteristikken til anlegget en god del ved å velge Dolby, DTS eller Meridian i tillegg til stereo. Standardanlegget er uansett veldig godt til å være et standardanlegg.

Noe jeg definitivt ville ha gjort hvis jeg hadde kjøpt ny: Folier dørene under de sorte plastlistene! Min så sandblåst ut etter bare tre måneder med kjøring på grusede vinterveger, og etter denne vinteren har det blitt en god del verre (har ikke helt turt å se nøye på det...). Det hjalp lite å få satt på skvettlapper foran etter den første vinteren.

Er glad jeg valgte luft, 20-tommere (godt kompromiss mellom 18 og 22), 10-veis skinnseter og ACC. Resten kunne jeg vært foruten.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: LittleHammeronsdag 15. april 2020, klokken 21:25
Skal også sies at du får en god del bedre lys ut i vegkantene ved å velge signatur-LED i stedet for standard S-lykter. Alle bilene har LED.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: turfsurfonsdag 15. april 2020, klokken 21:30
Hmm, mange gode innspill. Tror nok en lett brukt HSE kan være det beste kjøpet, men blir fort en dyrere bil å ha og.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: Tellusonsdag 15. april 2020, klokken 21:36
Verken panelgap eller dårlig lakk er representativt for I-Pace. Panelgap tror jeg ikke jeg har lest om engang. Av hardware ting er det støv ved gulvet ved bakdører som er det vanligste ankepunktet. En del har problemer med å åpne bakdør med foten (ekstrautstyr). De som ha avkjøling av forseter (ekstrautstyr) har ofte litt skrukkete skinn. Noen få har byttet byttet hovedbatteri.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: Ingeniørentorsdag 16. april 2020, klokken 07:25
Sitat fra: LittleHammer på onsdag 15. april 2020, klokken 21:20
Har hatt en temmlig velutstyrt S siden feb 19.

Valgte ikke panoramatak, men har kjørt flere Ipace med. Sitter du foran så er det ingen visuell forskjell i å velge alu eller glass... men så var det dette med at alutaket er dårlig lydisolert da. Litt usikker på om jeg hadde valgt det hvis jeg skulle ha kjøpt ny.

Meridian surround gir deg noen flere innstillinger. Du kan endre lydkarakteristikken til anlegget en god del ved å velge Dolby, DTS eller Meridian i tillegg til stereo. Standardanlegget er uansett veldig godt til å være et standardanlegg.

Noe jeg definitivt ville ha gjort hvis jeg hadde kjøpt ny: Folier dørene under de sorte plastlistene! Min så sandblåst ut etter bare tre måneder med kjøring på grusede vinterveger, og etter denne vinteren har det blitt en god del verre (har ikke helt turt å se nøye på det...). Det hjalp lite å få satt på skvettlapper foran etter den første vinteren.

Er glad jeg valgte luft, 20-tommere (godt kompromiss mellom 18 og 22), 10-veis skinnseter og ACC. Resten kunne jeg vært foruten.

Jeg la folie selv lengst frem på døra, og bak hjulet der panelet gjøre en 45 graders knekk. Åpenbart at dette var et utsatt område og litt rart prodsenten ikke har lagt det på fra fabrikk eller beskyttet på annen måte (ser den, men så har det og vært en spesiell vinter...). Dermed ser det helt fint ut hos meg etter et år...
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: chargeduptorsdag 16. april 2020, klokken 09:47
Sitat fra: turfsurf på onsdag 15. april 2020, klokken 18:19
Hva er det man trenger for å få med ACC da? 18" hjul er ikke vesentlig, men helst ikke 22". Prøvekjørte I-Pace med det, og forbruket var helt hinsides.
Trenger elektrisk innfellbare speil slik jeg leste det, som faktisk bare koster noen få tusen. I 2018 og tidlig i 2019 måtte man oppgradere setene for ca 13-20' før man kunne velge elektrisk innfellbare speil, men det trenger man ikke lenger.

Grunnen til at jeg skrev såpass bastant mtp pris i forrige innlegg er at hvis du vil ha en bil til under 600' er det vanskelig å treffe noen som har valgt akkurat det utstyret du helst vil ha.

Jeg hadde selv en S med lite utstyr (cold climate pack + et par andre billige tilvalg, totalt ca 45' inkl. vinterhjul) og ble veldig positivt overrasket over bilens utstyr, selv om jeg hadde lest meg grundig opp på forhånd. I-pace S har mer standardutstyr enn det man er vant med fra tysk fossilbil (eller BMW i3) eller feks Velar fra søstermerket Range Rover der entertainment løsningen (skjermene i midten) i I-pace koster rundt 50' i tillegg (hentet fra hukommelsen helt tilbake til 2018 så det kan hende det er feil). I-pace har til og med hill descent control som std, som 90% sikkert aldri har prøvd engang og enda færre har behov for.
Er mye som er kjekt å ha av utstyr, men lite som er nødvendig på I-pace hvis du ikke har et spesifikt behov for feks luft/hengerfeste etc. Personlig var jeg drittlei ACC i model 3 med all fantombremsing og liker den gammeldagse CC i Opel Ampera (som også er std på I-pace S), så det er ikke alt utstyr som passer alle.

Den annonsen du linket til ser fin ut, helt ny og billigere enn fra Jaguar. Merk at den ikke ser ut til å ha vinterhjul så regn med 10-15' for brukte vinterhjul på finn hvis du vil ha originale felger. Ihht VIN nummer er den ikke importert, men heller ikke registrert enda så skal ikke si det 100% at den faktisk er norsk. Spør selger om den er solgt av offisiell norsk importør/forhandler og spør også om service de første 3 år/100.000km følger med. Service fulgte med på 2018 og tidlig 2019, vet ikke om det gjør det lenger, men det kan spare kostnaden for 1-2 servicer (1 hvis du kjører lite og 2 hvis du kjører mye slik jeg har forstått det, ettersom de har serviceintervall på enten 34'km eller hvert andre år).
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: Egil Fonntorsdag 16. april 2020, klokken 12:25
Har Eid min HSE snart 11 mnd nå og er godt fornøyd med bilen. Valgte bort glasstaket pga kjøring i svært lave temperaturer. Ja, det støyer i tuneller, men ikke det store problemet. Husk at glasstak veier 70kg mer enn alu tak. Sikkert ikke et pluss for kjøreegenskaper med 70 kg ekstra på taket. Matrix lys er fint om en kjører mye på landevei uten veibelysning. Stort sikkerhets pluss i forhold til elg i veikantene ved møting av trafikk og nedblending. Luft er fint og gir mulighet for ferdsel på dårligere veier.
Har nå kjøpt Mercedes Eqc pga høyere hengervekt. Den har ikke luft og mulighet for heving av bakkeklaring. Merker allerede at dette kommer til å bli en liten ulempe.
Her er link til min som ligger til salgs hos forhandler. Bilen er pent behandlet og framstår som ny. Kan anbefales :)
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=175075125
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: turfsurftorsdag 16. april 2020, klokken 12:25
Sitat fra: Tellus på onsdag 15. april 2020, klokken 21:36
Verken panelgap eller dårlig lakk er representativt for I-Pace.
Panelgap har jeg ikke sett noe om, men det var ikke så vanskelig å finne flere historier om lakk som flasset av.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: turfsurftorsdag 16. april 2020, klokken 12:46
Sitat fra: Egil Fonn på torsdag 16. april 2020, klokken 12:25
Har nå kjøpt Mercedes Eqc pga høyere hengervekt. Den har ikke luft og mulighet for heving av bakkeklaring. Merker allerede at dette kommer til å bli en liten ulempe.
Her er link til min som ligger til salgs hos forhandler. Bilen er pent behandlet og framstår som ny. Kan anbefales :)
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=175075125
Har prøvekjørt både I-Pace og EQC, gode å kjøre begge to. Men litt lite bagasjeplass i EQC da.

Fin bil det der da, hva ga du for den ny? Mange snakker om at det er høyt verditap, men synes ikke dette er veldig mye sammenlignet med fossilbiler i samme klasse. Vår Model X tapte seg 500k på 3 år
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: 1000kwhtorsdag 16. april 2020, klokken 12:52
Sitat fra: turfsurf på torsdag 16. april 2020, klokken 12:46
Sitat fra: Egil Fonn på torsdag 16. april 2020, klokken 12:25
Har nå kjøpt Mercedes Eqc pga høyere hengervekt. Den har ikke luft og mulighet for heving av bakkeklaring. Merker allerede at dette kommer til å bli en liten ulempe.
Her er link til min som ligger til salgs hos forhandler. Bilen er pent behandlet og framstår som ny. Kan anbefales :)
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=175075125
Har prøvekjørt både I-Pace og EQC, gode å kjøre begge to. Men litt lite bagasjeplass i EQC da.

Fin bil det der da, hva ga du for den ny? Mange snakker om at det er høyt verditap, men synes ikke dette er veldig mye sammenlignet med fossilbiler i samme klasse. Vår Model X tapte seg 500k på 3 år
Og hva kostet din X ny? Litt relevant
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: turfsurftorsdag 16. april 2020, klokken 13:08
Sitat fra: 1000kwh på torsdag 16. april 2020, klokken 12:52
Og hva kostet din X ny? Litt relevant
Rett under 1.1M. Den var dog kjørt 90kkm, så km kost ble ikke så ille. Utenom verditap brukte jeg vel ikke mer enn 50-60k på service, dekk, forsikring og strøm.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: z4rdtorsdag 16. april 2020, klokken 13:47
Gått ganske langt på 3 år da. Til sammenligning så var jeg 2. eier på en fullspekket Audi A6 quattro. Nypris var 1.050 mill. Den hadde alt av ekstrautstyr, NightVision osv, men ikke ryggekamera :p

Jeg kjøpte den etter 2 år og den hadde da gått 19000km. Betalte 570k og hadde fortsatt tre år gjenværende nybilgaranti. Skal sies at jeg solgte samme bil for 490k etter litt over tre års eie, garanti var utløpt og den hadde da bare gått 52000km.

Poenget mitt er at høyere nybilpris har tilsvarende høyt tap de to første årene. Iaff «bruksbiler». Stiller seg kanskje annerledes på samlerbiler.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: turfsurftorsdag 16. april 2020, klokken 18:49
Sitat fra: z4rd på torsdag 16. april 2020, klokken 13:47
Gått ganske langt på 3 år da. Til sammenligning så var jeg 2. eier på en fullspekket Audi A6 quattro. Nypris var 1.050 mill. Den hadde alt av ekstrautstyr, NightVision osv, men ikke ryggekamera :p

Jeg kjøpte den etter 2 år og den hadde da gått 19000km. Betalte 570k og hadde fortsatt tre år gjenværende nybilgaranti. Skal sies at jeg solgte samme bil for 490k etter litt over tre års eie, garanti var utløpt og den hadde da bare gått 52000km.

Jada, jeg klager ikke, har hatt ett par biler tidligere i ca samme prisklasse og der var vel verditapet enda litt større, pluss vesentlige utgifter til drivstoff. Alt i alt synes jeg ikke km prisen på Model X ble uhørt.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: Chimptorsdag 16. april 2020, klokken 20:31
Den bilen til Egil var jo rålekker og bra priset. Hadde kjøpt den selv. Mener fortsatt den burde hatt pano, men man kan svelge noen kameler for å få 18veis med ventilasjon og matrix lys pluss alt annet som følger med en HSE
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: Egil Fonnfredag 17. april 2020, klokken 05:42
Sitat fra: turfsurf på torsdag 16. april 2020, klokken 12:46
Sitat fra: Egil Fonn på torsdag 16. april 2020, klokken 12:25
Har nå kjøpt Mercedes Eqc pga høyere hengervekt. Den har ikke luft og mulighet for heving av bakkeklaring. Merker allerede at dette kommer til å bli en liten ulempe.
Her er link til min som ligger til salgs hos forhandler. Bilen er pent behandlet og framstår som ny. Kan anbefales :)
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=175075125
Har prøvekjørt både I-Pace og EQC, gode å kjøre begge to. Men litt lite bagasjeplass i EQC da.

Fin bil det der da, hva ga du for den ny? Mange snakker om at det er høyt verditap, men synes ikke dette er veldig mye sammenlignet med fossilbiler i samme klasse. Vår Model X tapte seg 500k på 3 år

Mener jeg betalte 816 for bilen uten vinterhjul.
Forhandler skaffet meg noen brukte 20¨Style 5070 til 12000 inkl.mva og sensorer. (Meget gunstig for disse orginalfelgene.) Valgte Nokian R3 SUV 245/50  20 til 13800.-inkl montering. =Totalt 25800.- for  vinterhjulene. Bil med vinterhjul ca 842000.-
Ca. 200000 tap på 11 mnd og 14000km er mye.  ca 14kr pr km...  :o
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: turfsurffredag 17. april 2020, klokken 07:27
Sitat fra: Egil Fonn på fredag 17. april 2020, klokken 05:42

Mener jeg betalte 816 for bilen uten vinterhjul.
Forhandler skaffet meg noen brukte 20¨Style 5070 til 12000 inkl.mva og sensorer. (Meget gunstig for disse orginalfelgene.) Valgte Nokian R3 SUV 245/50  20 til 13800.-inkl montering. =Totalt 25800.- for  vinterhjulene. Bil med vinterhjul ca 842000.-
Ca. 200000 tap på 11 mnd og 14000km er mye.  ca 14kr pr km...  :o
Bil med mye utstyr og lav km = høy km pris.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: turfsurffredag 17. april 2020, klokken 10:15
Hvordan er det med kartoppdateringer, kommer det OTA eller er det en manuell (og evt kostbar) affære? Og hvordan er det med rekkeviddeestimering når man bruker navigasjon, tar den hensyn til vei og fartsgrenser?
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: Tellusfredag 17. april 2020, klokken 10:54
Du nå laste ned selv fra PC til minnepenn. Deretter ta med minnepennen ut i bilen. Litt tungvint, men man gjør det jo ikke så veldig ofte. Jeg har gjort det en gang for mitt vedkommende. Det er gratis. Vet ikke i farten hvor lenge vi slipper å betale. Forøvrig er det integrasjon mot Apple CarPlay og Android Auto for de som foretrekker det. Kun med kabel fra telefon dog.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: chargedupfredag 17. april 2020, klokken 12:24
Sitat fra: turfsurf på fredag 17. april 2020, klokken 10:15
Og hvordan er det med rekkeviddeestimering når man bruker navigasjon, tar den hensyn til vei og fartsgrenser?
Rekkeviddeestimering er ganske grei, den tar hensyn til vei/fartsgrenser. Finnes det biler som ikke tar hensyn til vei/fartsgrenser i navi de seneste årene? Dersom du er en som liker å ligge i fartsgrense +15% på motorvei vil den som "alle" andre bomme ganske kraftig og aldri venne seg til ditt forbruk (akkurat som i3).

Jeg brukte alltid ABRP før jeg dro på langtur for å estimere hvilke ladere jeg ville stoppe på med I-pace. Dersom jeg skal på lengre jomfruturer bruker jeg forsåvidt ABRP uansett om det er Tesla eller de andre. Grensesnitt på navi mtp ladere er ganske mye enklere/bedre hos Tesla, men rekkeviddeestimeringen bommer kraftig på feks autobahn der også.
På I-pace navigerte jeg rett til de laderne jeg trodde jeg skulle nå (eller de som hadde lynhurtiglading, kun Fortum i 2018 t/r oslo-sthlm) og endret litt fram og tilbake pga rekkevidden, men på Tesla tastet jeg normalt sett bare inn destinasjon og endret kun hvis det passet bedre med matpause tidligere.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: chargedupfredag 17. april 2020, klokken 12:30
Forøvrig veldig fin bil Egil selger. Hvis du skal kjøpe en brukt I-pace og beholde den i noen år, tipper jeg verditapet blir ca likt som den "nye" du linket til tidligere, men du får mye mer "luksus" i de årene du eier den. Er nok vanskelig å estimere verditap på brukt S eller brukt HSE ettersom det kommer veldig an på hvor lenge du har tenkt å beholde bilen.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: Stikkkontaktfredag 17. april 2020, klokken 12:56
Sitat fra: Chimp på torsdag 16. april 2020, klokken 20:31
Den bilen til Egil var jo rålekker og bra priset. Hadde kjøpt den selv. Mener fortsatt den burde hatt pano, men man kan svelge noen kameler for å få 18veis med ventilasjon og matrix lys pluss alt annet som følger med en HSE

Enig. Mange sier at man ALDRI får igjen det  ekstrautstyr koster, men det tror jeg man gjør på I-Pace om det står mellom med og uten pano. Støyforskjellen er helt voldsom. Jeg har hatt en lånebil uten og det er helt krise.
Personlig hadde jeg ikke vurdert en med ståltak uansett pris.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: Maxwell_400fredag 17. april 2020, klokken 13:39
Det er ikke ståltak men alutak. Vil ikke si at forskjellen er voldsom men det er merkbart i tunneller.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: Counterpointerfredag 17. april 2020, klokken 14:20
Sitat fra: Tellus på fredag 17. april 2020, klokken 10:54
Du nå laste ned selv fra PC til minnepenn. Deretter ta med minnepennen ut i bilen. Litt tungvint, men man gjør det jo ikke så veldig ofte. Jeg har gjort det en gang for mitt vedkommende. Det er gratis. Vet ikke i farten hvor lenge vi slipper å betale. Forøvrig er det integrasjon mot Apple CarPlay og Android Auto for de som foretrekker det. Kun med kabel fra telefon dog.
Hvis en vil ha trådløs, finnes det løsninger


https://carplay2air.com/

Jeg hadde CarPlay med ledning i forrige bil og det ble aldri brukt.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: Contangofredag 17. april 2020, klokken 19:52
I-Pace til dagens bruktpriser er gode kjøp. Mye bedre kjøp enn e50 som selger merkelig godt. Skjønner ikke helt det der.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: Tellusfredag 17. april 2020, klokken 20:11
e50 er et ganske rart konsept. Stor tung bil med lite batteri. Nordmenn har alltid likt Audi. Forklaringen er nok såpass enkel.
Tittel: I-Pace på finn.no
Skrevet av: turfsurffredag 17. april 2020, klokken 20:19
Sitat fra: Tellus på fredag 17. april 2020, klokken 20:11
e50 er et ganske rart konsept. Stor tung bil med lite batteri. Nordmenn har alltid likt Audi. Forklaringen er nok såpass enkel.
Nei, jeg tror det er så enkelt at mange trenger ikke rekkevidden til e55. Evt at man kjører på tider som gjør at lading ikke blir noe stress. Helt avhengig av hvor og når man kjører. Man får fint 3-3,5t i strekk i moderat tempo.

Folk kjøpte 5 serie og A6 med undermotoriserte dieselmotorer og.

Litt som det ble med oss nå, kunne ikke tenke meg å ha annet en Tesla for langtur bil, men nå når Korona krisen kom og lengste tur blir omtrent til hytta ble det plutselig en I-Pace på oss. Kunne ikke falt meg inn å dra på tur med den nedover Europa eller knapt til Gøteborg.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: Counterpointerlørdag 18. april 2020, klokken 00:24
Sitat fra: turfsurf på fredag 17. april 2020, klokken 20:19
Sitat fra: Tellus på fredag 17. april 2020, klokken 20:11
e50 er et ganske rart konsept. Stor tung bil med lite batteri. Nordmenn har alltid likt Audi. Forklaringen er nok såpass enkel.
Nei, jeg tror det er så enkelt at mange trenger ikke rekkevidden til e55. Evt at man kjører på tider som gjør at lading ikke blir noe stress. Helt avhengig av hvor og når man kjører. Man får fint 3-3,5t i strekk i moderat tempo.

Folk kjøpte 5 serie og A6 med undermotoriserte dieselmotorer og.

Litt som det ble med oss nå, kunne ikke tenke meg å ha annet en Tesla for langtur bil, men nå når Korona krisen kom og lengste tur blir omtrent til hytta ble det plutselig en I-Pace på oss. Kunne ikke falt meg inn å dra på tur med den nedover Europa eller knapt til Gøteborg.
Nå er Audi litt på siden. Men e50 er jo stasjonsvogn (eller SUV) begge deler er nordmenns favoritt.
Og på Egolf ser en at nordmenn elsker biler som ser helt ut som en populær fossilbil, det føles trygt.

Enig i at rekkevidde er lang nok med lademuligheter vi har nå, men det er nok tredjeplass.
Tittel: Sv: I-Pace på finn.no
Skrevet av: Electric cars in Norwaytorsdag 30. april 2020, klokken 22:15
Nå er det 156 I-Pacer på Finn.no og 127 av disse er brukte. Fint at vi har fått et godt fungerende bruktbil marked også for disse mere lukseriøse elbilene :+1:

Ser det er 190 e-tron også som bruktbiler. Bra!