Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Kinabil, nei takk  (Lest 14245 ganger)

automat

• Medlem i Elbilforeningen siden 2014
  • Gold Member
    • Vis profil
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Torz

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: Kinabil, nei takk
« Svar #181 på: ſøndag 07. November 2021, klokken 16:18 »
Jeg håper at dette sakte men sikkert synker inn hos flere, og at det på sikt får konsekvenser for deres produktvalg. Jeg tror folk flest har lite bevissthet rundt hva de er med på å støtte opp om, men slikt kan snu. Foreløpig ser det ut til at bedrifter kun tenker profitt, og null politikk. Fremover tror jeg at krav fra kundene gjør at de må tenke annerledes. Vi vil nok også se at en del produksjon fremover kan skje hvor som helst i verden grunnet økende robotisering. Folk hadde kanskje skjønt problemet og hvor avhengig vi har gjort oss av Kina dersom en fikk full stans i all produksjon fra Kina et års tid. Jens Stoltenberg har tydeligvis skjønt alvoret, og han er jo en stemme som folk lytter til vil jeg tro. Kanskje han er en som kan få tema på dagsorden?