Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Xpeng G3

Startet av Guleböj, søndag 08. mars 2020, klokken 19:13

« forrige - neste »

jman76

#45
Blir nok ikke et voldsomt salg i Norge til den prisen, men det kan nok være fornuftig å starte litt pent og bygge opp lokalt serviceapparatet. Kanskje derfor den er 50.000 kroner for dyr, men noen eksemplar får de nok solgt. Bilen ser bra ut.

Ser de produserer en utgave med 51 kWh i Kina. Tror nok den hadde blitt mye mer interessant i Norge til en pris rundt 300.000. G3 ser betraktelig mer "moden" ut enn MG.

Tror nok Xpeng og BYD kommer til å ta ganske solide markedsandeler i løpet av få år.

Kommer det noen tusen kinabiler med Chademo i Norge fremover, er det ikke sikkert den pluggen så død som alle vil ha det til.

Counterpointer

Sitat fra: z4rd på mandag 11. mai 2020, klokken 13:21
Kunne vært like hendig å hatt docking til DJI Mavic der :)
Slik som Audi i denne lille søte saken


Electric cars in Norway

Sitat fra: knut.aulie på mandag 11. mai 2020, klokken 19:26
Sitat fra: z4rd på mandag 11. mai 2020, klokken 13:21
Kunne vært like hendig å hatt docking til DJI Mavic der :)
Slik som Audi i denne lille søte saken



Knut :+1: he he er ikke det den Audien man gjerne kjøper som matcher CT innkjøpet slik at man har en "mini CT" for kortere turer og for parkeringshus :D :D he he

Electric cars in Norway

#48
Herlig :+1: nå pumpes det ut salgsreklamer på nett. Se bilde. Men det er bare for reservasjoner. 400.000,- men vil det selge? Jeg er usikker. Tenker det er 30.000,- for mye nå i første salgsfase. Deretter kunne så økt prisen opp mot 400.000,- hvis kjøpsresponsen var der. 400.000,- pris segmentet er et vanskelig nivå. Men men håper de selger mye biler, jeg...

Radial

Jeg tenker at denne til 400k ,da skal det være med premium vinterdekk og full understellsbehandling, kanskje også en 3-4 års service avtale inkludert.

For 400 er mye for ett ukjent merke, med snodig service løsning.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

nilka

Da har jeg vært og prøvekjørt G3 og jeg må si selve bilen overrasker positivt. Sett ut ifra at det er en kinabil som er billig der hadde jeg mine tanker rundt kvalitet og slikt, men førsteinntrykket er svært bra. Bilen oppleves svært responsiv og tildels tight i styringa, noe helt annet enn min nåværende leaf og MG ZS EV som jeg også har prøvd.
Det er klart at Tesla Model 3 oppleves enda tightere og mer responsiv, men den er en ganske annen bil. Teknologien virka bra. Fikk også prøvd xpilot og den lå overraskende godt på veien og jeg følte den ganske trygg.

Den store frontruta likte jeg svært godt, skjønt jeg skulle ønske det var full panoramaglasstak hele veien slik det model Y.

Mtp kinaprisen og importør som starter ny avdeling og litt annerledes serviceløsning synes jeg fortsatt prisen er noe høy da man tar større risiko med å handle her enn andre steder mtp eventuelle konkurser og lignende, men når det er sagt ville jeg neppe nølt med å kjøpe bilen til den prisen om det var en større og kjent importør som stelte seg bak. Slik det er nå vurderes det fortsatt, men er enig han som skriver over at det burde fulgt med vinterdekk og 3 års service til den prisen.

nilka

#51
Blei plutselig veldig stille her på forumet om denne bilen. Selv vurderer jeg den fortsatt. Var på Aker brygge og hadde med barnevogn med både sete og kurv. Alt fikk god plass i bagasjerommet. Den brønnen under plata er dyp.

De på standen sa at de hadde fått mellom 30-40 bestillinger allerede. Har kontakta NAF og Meca for å finne ut hvordan denne serviceavtalen er. Meca sa at de ikke har noen sentralisert avtale, men at de muligens har med enkelte verksteder siden alle deres verksted er frittstående. NAF venter jeg fortsatt på svar fra.

Har også fått se en video av bilens infotainment på engelsk og det så veldig lovende ut.

Skal innrømme at jeg har skikkelig lyst på denne bilen da den passer perfekt til vår familie. Får se om jeg greier å forhandle noe på prisen og håper på betryggende svar fra NAF. Isåfall blir det nok kinesisk særlig siden man har 14 dagers angrerett. Men jeg må nok få den nærmere 400k blank med vinterhjul.

Noen andre som har prøvd den?


batterimannen

Sitat fra: nilka på søndag 24. mai 2020, klokken 18:45
Blei plutselig veldig stille her på forumet om denne bilen. Selv vurderer jeg den fortsatt. Var på Aker brygge og hadde med barnevogn med både sete og kurv. Alt fikk god plass i bagasjerommet. Den brønnen under plata er dyp.

De på standen sa at de hadde fått mellom 30-40 bestillinger allerede. Har kontakta NAF og Meca for å finne ut hvordan denne serviceavtalen er. Meca sa at de ikke har noen sentralisert avtale, men at de muligens har med enkelte verksteder siden alle deres verksted er frittstående. NAF venter jeg fortsatt på svar fra.

Har også fått se en video av bilens infotainment på engelsk og det så veldig lovende ut.

Skal innrømme at jeg har skikkelig lyst på denne bilen da den passer perfekt til vår familie. Får se om jeg greier å forhandle noe på prisen og håper på betryggende svar fra NAF. Isåfall blir det nok kinesisk særlig siden man har 14 dagers angrerett. Men jeg må nok få den nærmere 400k blank med vinterhjul.

Noen andre som har prøvd den?

Teslabjørn fikk jo nesten plass nedi den brønnen under plata der  :P
Hadde vurdert den om vi ikke allerede hadde Kona. Ønsker å gå et ekstra hakk opp i størrelse.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Radial

#53
Den ser for trang ut i lengden i baksetet (til barneseter) syns jeg,  skulle prøvd...men Aker brygge er for langt unna😄

De forsetene ser ut til å stjele mange verdifulle cm i lengderetningen.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

nilka

Jeg har sett noen bilder hvor den ser litt trang ut. Men min opplevelse er at det er bedre plass der enn i Nissan Leaf 2013 i alle fall. Jeg kan fint sitte bak meg selv i alle fall (188cm). Men hadde ikke med barnesete når jeg var der nede. Skal sikkert sjekke litt mer og kan prøve å huske barnesete da. Det kommer jo også litt an på hvilken barneseter man bruker.

Radial

Helt klart, men klasse 2 stoler (9-18/25kg) er generelt ganske store... Man må opp i Golf/passat klassen for å få plass.

Kineserne er flinke på plass i lengderetningen, men denne så litt trang ut.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

kenlee

Har det kommet noe mer info om når levering er forventet på disse bilene, bortsett fra "i løpet av 2020"?
Ioniq 5 2022
Kia e-Niro 2019 - Solgt
Peugeot e-2008 2021 - Solgt

nilka

Når jeg var og prøvekjørte den sa de november.

Radial

- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Daniel_0007

Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA