Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Xpeng G3

Startet av Guleböj, søndag 08. mars 2020, klokken 19:13

« forrige - neste »

Guleböj

Kjørte på E6 forbi Alna i Oslo i dag, og ble oppmerksom på en bil med røde skilter og tape over logo. Aldri sett bilen før, men tok noen bilder. Viser seg at det er en Xpeng G3 fra Kina. Tek hadde en artikkel om denne i desember 2018, så ingen nyhet akkurat, men har ikke hørt om denne i Norge før. Kanskje de har planer om å selge denne i Norge snart? Noen som vet?

http://imgur.com/gallery/ZzPnejt

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/b5e93B/na-ruller-kineserne-ut-den-tesla-inspirerte-elektriske-suv-en-xpeng

https://www.autocar.co.uk/car-review/xpeng/g3/first-drives/xpeng-g3-2020-review

GJ

2020 - Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak
2019- Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.Brannoffer på Sola..
-Sandnes

batterimannen

Synes ikke de artiklene som har kommet i dag svarer på så mye. Hvem utfører service på bilene? Hvor mange liter VDA er bagasjerommet på? Bare 2WD på G3?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

turfsurf

Ingen av de som greier å finne dimensjonene på bilen. Ser litt liten ut? Leverer de på teknologien ser den jo spennende ut.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

z4rd

#4
TeslaBjørn har en ny video nå. Dimensjonene er oppgitt der. Større en Kona iaff :) Han har visst snakket med de og bilen skal leveres i Norge ila 2020. Blir en test når han kommer tilbake fra Thailand i begynnelsen av mai.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

ProsjektX

Sitat fra: turfsurf på mandag 27. april 2020, klokken 12:42
Ingen av de som greier å finne dimensjonene på bilen. Ser litt liten ut? Leverer de på teknologien ser den jo spennende ut.
Er jo bare å google... All informasjon er jo publisert, og den er tilgjengelig i Kina. Omtrent samme størrelse som eNiro, altså en ganske fin størrelse etter min mening. Pris for topp-utgaven i Kina er ganske nøyaktig 300.000kr forresten

https://en.xiaopeng.com/g3/configuration.html

https://en.xiaopeng.com/g3.html
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Lepet65

Det som drar ned er 'chademo-lading' hvis det er det den kommer til Europa med...

z4rd

#7
Denne fra tek.no inneholder også dimensjoner:

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/GGR1A4/lanserer-ny-kinesisk-el-suv-i-norge

Det er litt komisk hvordan de har kopiert en rekke UI-detaljer fra Tesla, ref. siste video til TB :)

https://youtu.be/yTdTyx2YwHQ
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

EV-FTW

Jeg synes bilen ser ok ut, men den fryktelig stygge vorten på taket ødelegger hele bilen.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

batterimannen

#9
Dimensjoner: Lengde 4,45 m, bredde 1,82, høyde 1,61
Bagasjerom: 380 l (760 l med seter nede)
Bakkeklaring: 13 cm

Batteri: 66,5 kwh
Rekkevidde: 520 km NEDC (beregnet til å bli rundt 450-460 etter WLTP)
Fremhjulsdrift, 0-100 = 8,6 sekunder

Har ikke sett noe om takboks på siden med specs.

Edit: Supercharging, Supports peak rates of up to 120kW
Edit 2: Teslabjørn har fått oppgitt av produsent at den skal komme med mulighet for takboks.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Counterpointer

Ifølge Teslabjørn som har snakket med representanter så kommer bilene til å få Chademo plugg i Norge.
Dette betyr i praksis 50 kW maks

batterimannen

Sitat fra: knut.aulie på mandag 27. april 2020, klokken 22:07
Ifølge Teslabjørn som har snakket med representanter så kommer bilene til å få Chademo plugg i Norge.
Dette betyr i praksis 50 kW maks

Det er litt kjipern, men de taper kanskje for mye tid og penger på utvikling til CCS for Europa. Lurer på om de fikser hodestøtte til midtsetet bak, eller om de dropper alle endringer for tilpasning til Europa.

Ser en review av den nå og den er per dags dato visstnok den sikreste av Kina-produserte elbilene.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Electric cars in Norway

#12
Sitat fra: knut.aulie på mandag 27. april 2020, klokken 22:07
Ifølge Teslabjørn som har snakket med representanter så kommer bilene til å få Chademo plugg i Norge.
Dette betyr i praksis 50 kW maks

Chademo? Det betyr "glem den bilen her i Norge" tror jeg.

Se TEK.no:
Stein Jarle Olsen
27 APR 2020 11:07

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/GGR1A4/lanserer-ny-kinesisk-el-suv-i-norge

batterimannen

#13
Fra en Teslabjørn video, hvor han sammenlikner gjennomsnittlig ladehastighet med e-Niro.

Edit: ser dagens Teslabjørn video at de har nyere Chademo specs for hurtiglading: 30-80% på 43 min (46 kW).

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Kim-

Den er oppgitt med 120kW peak, kjiperen med chademo.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA