Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.4

Startet av kodax, fredag 24. januar 2020, klokken 22:39

« forrige - neste »

Motorwatt

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 19. februar 2020, klokken 08:02
Har aldri hørt deg så positiv om en oppdatering, så da MÅ det være bra :P
Sikkert riktig, og at det kommer akkurat fra meg gjør at det kanskje også har en større virkelighetstilnærming.  :D  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Sitat fra: emmern på onsdag 19. februar 2020, klokken 00:55
Har du kjøpt FSD siden du gikk den så tidlig?
Har både FSD, advanced-valget på, OG "prioritert tilgang til software" eller hva det nå het, men er fortsatt på 40.2.5...

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DagfinnN

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 19. februar 2020, klokken 08:22
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 19. februar 2020, klokken 08:02
Har aldri hørt deg så positiv om en oppdatering, så da MÅ det være bra :P
Sikkert riktig, og at det kommer akkurat fra meg gjør at det kanskje også har en større virkelighetstilnærming.  :D  :D
Neste oppgradering sikkert er back to normal.   :D
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Klykken

Anbefaler folk å "lugna ner" oppdateringene som kommer. Vent noen uker og se på tilbakemeldinger før dere oppdaterer så slipper dere kanskje disse irriterende bugsa som kommer og går hvis versjonen dere har er tilfredstillende.

Jeg gikk fra 32.12.7 til 2020.40.1. Hoppa over oppdateringen i mellom ettersom det, på vår modell i alle fall, førte til manglende batterivarmer. Hadde jeg hatt samme strategi for rundt ett år siden ville jeg fortsatt vært på versjonen før 2019.16 nå og enda hatt normal hastighet på SuC.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Det kommer vel litt an på prioriteringene. Personlig bryr jeg meg ikke noe om batterivarmer virker eller ei. Heller ikke så mye om VC har mangler. etc. Men når det kommer til det å kjøre bilen vil jeg gjerne ha en god opplevelse. Så derfor tar jeg imot det som kommer i håp om forbedringer.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

Jau, men da må man også takle bugs og være tilfreds med det.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Alexander Lüthi

Noen andre som fortsatt ikke fått denne oppdateringen? Har en 2014 p85, men de aller fleste 85-bilene har blitt oppdatert ifølge teslafi...

Motorwatt

Sitat fra: Klykken på onsdag 19. februar 2020, klokken 10:45
Jau, men da må man også takle bugs og være tilfreds med det.
Blir aldri helt feilfri...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 19. februar 2020, klokken 09:08
MCU1?
Ja.

Sitat fra: Alexander Lüthi på onsdag 19. februar 2020, klokken 14:49
Noen andre som fortsatt ikke fått denne oppdateringen? Har en 2014 p85, men de aller fleste 85-bilene har blitt oppdatert ifølge teslafi...
Ja, er som jeg skrev lenger oppe på 40.2.5 fortsatt. 17 X AP2.5 MCU1 FSD og bilen står på wifi. Vil ha batterivarmer til vinterferien!!  ::)

Klykken

Kjør innom service. Tesla-wifi gjør ofte susen. Eller ring Roadside og få de til å pushe oppdateringen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Nå har jeg fått kjørt litt mer med 2020.4.10, og må korrigere tidligere utsagn vedr. PingPong. Den er der fremdeles.....  >:(
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

HKS

Kjørte en Model X med AP 2 (og software 2020.4) fra Trysil til Askim i går, store deler av turen var med AP og Navigate on Autopilot, imponerte sammenlignet med min egen Model S med AP1.

Merket ingen ping pong, AP2 er mye bedre til å detektere vei merking, filskifte fungerte veldig bra. Eneste stedet AP1 er litt bedre er ved påkjøringsramper.
Tesla Model 3 Long Range

AndreasRingdal

Har kjørt Haugesund til hamar via sørlandet nå i påsken og noen dagsturer herfra til oslo og charlottenberg. Merker problemet med svinging frem og tilbake i kjørebanen stort sett bare i høyre kjørefelt. I venstre filen virker den å kjøre fint.. På veier som bare har et felt i hver retning har jeg ikke mer ket noe i det hele tatt.
TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

jkirkebo

Jeg merker ingen ping-pong i vår Model X med AP 2.0. I vår Model 3 med AP 2.5 er det til stede nå og da. Begge har 2020.4.1.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA