Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.4

Startet av kodax, fredag 24. januar 2020, klokken 22:39

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Sitat fra: TMS85 på torsdag 06. februar 2020, klokken 20:01
Det er mye snakk om varming av batteri når man forvarmer her, men hva opplever dere under kjøring med 2020.4? Hos meg virker det ikke som om batteriet varmes i det hele tatt under kjøring, kun ved forvarming. Dette er med range mode off.

I appen ser jeg batterikon ved forvarming, men jeg ser det ikke når jeg kjører. Jeg synes også den bruker lang tid på å varme batteriet (ca 50 min til alle regen-strekene var borte på en langtur forrige dagen, er det normalt da? Utetemp 2-3 grader, motorveifart).

Dette er på en X17.
Når temp er lav nok, DVs rundt 0C eller lavere og du ikke forvarmer så varmes batteriet under kjøring og, sjekka for noen dager siden, får da ca 15kW regen og så kutter varmeren igjen. Nytt nå er at batteriet varmes til 20C ved forvarming, noe som gir full regen. Litt heftig i range mode synes jeg, kunne forbehold kanskje 10C i range mode og 20C uten range mode.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Cries

Oppdatering vedrørende batterivarming med Range mode med X75 (2017):

Da har jeg ved flere anledninger forvarmet bilen, både med og uten ladekabel, og på steder hvor jeg har og ikke har ladet tidligere og med range mode på.
I alle tilfeller vil batteriet varmes så lenge det er med forvarming eller "Keep climate on". Det som er interessant, sammenlignet med Muffinmanns funn, er at uavhengig av lengden med varme vil "regen-begrensning" i bilen vise ca 25-30kW. Viser da her til den stiplede gule linjen i energidisplayet. I natt hadde varmen i bilen stått på under lading av en eller annen grunn (hadde noen bugs med precondition i går som kanskje var årsaken) og Teslafi angir at batterivarmen var på 3% av 5timer og 37 minutter. Får dessverre ikke lest av noen verdi utover dette

Dessverre kan jeg ikke si noe om hvilken temperatur batteriet har ved denne effektbegrensningen, men utetemperatur var ca 2-4°C, parkert i garasje med åpen port. Dersom 25-30kW tilsvarer ca 18-20°C på batteriet, tilsvarende det som Muffinmann beskriver, så virker det å være enten en tilsiktet funksjon, eller en relativt stabil bug.

emmern

#122
Sitat fra: cra på mandag 10. februar 2020, klokken 09:37
Sitat fra: emmern på søndag 09. februar 2020, klokken 11:44
Håper på fjernstyrt innbretting av speil etterhvert også

Av nyskjerrighet; hva trenger du det til? (Jeg bretter kun inn speilene hvis jeg skal kjære en palss det er veldig smalt (f.eks. hengedekk på ferge). Når jeg parkerer lar jeg dem stå ute, så vurderer folk om det er nok plass til at de gidder å gnikke seg mot speilet heller en at de gnikker seg mot hele siden av bilen. 
Parkerer trangt mot vegg men pga frost og is vil jeg ikke ha auto fold når jeg drar til jobb hjemmefra
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Klykken

Bretter inn speila ved behov selv. Knappen nede i døra. Men ja, alt av slikt burde være mulig å styre via appen. Også vindusheis, med mulighet for varsel hvis noe er åpent.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

TMS85

Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 10. februar 2020, klokken 10:29
Når temp er lav nok, DVs rundt 0C eller lavere og du ikke forvarmer så varmes batteriet under kjøring og, sjekka for noen dager siden, får da ca 15kW regen og så kutter varmeren igjen. Nytt nå er at batteriet varmes til 20C ved forvarming, noe som gir full regen. Litt heftig i range mode synes jeg, kunne forbehold kanskje 10C i range mode og 20C uten range mode.

Ok, så hvis jeg forstår dette riktig: bilen vil ikke varme batteriet under kjøring så lenge det er over 0 grader ute? (altså: med range mode off).

Motorwatt

Sitat fra: Electric Avenue på søndag 09. februar 2020, klokken 19:44
Sitat fra: Wibla på torsdag 30. januar 2020, klokken 10:48
Scheduled departure/planlagt lading fungerer fortsatt ikke. Fantastisk.

Jeg hadde problemer med schedualed charging & schedualed departure siden versjon 2019.36.2.1 (versjonen der schedualed departure kom). Jeg la inn flere oppdateringer siden det i håp om at problemet skulle løse seg selv, men det vedvarte. Omsider booket jeg en time på service senter nå for å få det sjekket.

Det viste seg at det lå inne noen feilmeldinger på bilen pga feil som var registrert i strømnettet / strømtilførsel, og siden den kjører en kjapp diagnose hver gang den skal til å lade så ville den ikke starte ladingen så lenge disse feilene var registrert. Mulig de har gjort noen forandringer som påvirker dette i den versjonen, eventuelt endret følsomheten?
Uansett, de slettet feilmeldingene som lå inne, og nå funker det som det skal igjen! :)

ps: Det lå ikke inne noen feil som viste på displayet. Men de kunne lese dem av med riktig utstyr.
Samme feil som bilen min har, og det var da jeg fikk vite at dette ville bli ordnet med 2020.8.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Cowboystrekk

Sitat fra: TMS85 på mandag 10. februar 2020, klokken 12:21
Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 10. februar 2020, klokken 10:29
Når temp er lav nok, DVs rundt 0C eller lavere og du ikke forvarmer så varmes batteriet under kjøring og, sjekka for noen dager siden, får da ca 15kW regen og så kutter varmeren igjen. Nytt nå er at batteriet varmes til 20C ved forvarming, noe som gir full regen. Litt heftig i range mode synes jeg, kunne forbehold kanskje 10C i range mode og 20C uten range mode.

Ok, så hvis jeg forstår dette riktig: bilen vil ikke varme batteriet under kjøring så lenge det er over 0 grader ute? (altså: med range mode off).
Det virker sånn, tror kanskje det er litt over 0C.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

OhmPaPa


OhmPaPa


Motorwatt

Sitat fra: OhmPaPa på lørdag 15. februar 2020, klokken 13:35
Dette har kanskje blant annet med den økte rekkevidden på S/X å gjøre?

Fikk den nå, men bilen min får vel ikke lengere rekkevidde?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Da ser det ut til at de har åpnet for at flere skal få 2020.4.10 etter flere dager med bare noen få ute, har 75 biler fått denne.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

*Trip report - 2020.4.10. Ping Pong er minst 90% redusert! Passering av større kjøretøy ga ingen utslag på Autosteer annet enn det den skal gjøre. Korrigering etter påkjøringsrampe uten veimerking rettet seg veldig fort opp (her har den drevet avansert bordtennis tidligere). Ingen PP ved filskifte heller. Har ikke kunnet kjøre så behagelig med AP på lenge (hvis noensinne...).!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emmern

Har du kjøpt FSD siden du gikk den så tidlig?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Motorwatt

Sitat fra: emmern på onsdag 19. februar 2020, klokken 00:55
Har du kjøpt FSD siden du gikk den så tidlig?
Har FSD, men etter servicebesøk i begynnelsen av desember har min bil alltid vært en av de første som kommer med oppdateringer (ref. Teslafi). Et par ganger faktisk blant de 8-10 første (ref. samme). Du har vel FSD også, emmern?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 19. februar 2020, klokken 00:41
*Trip report - 2020.4.10. Ping Pong er minst 90% redusert! Passering av større kjøretøy ga ingen utslag på Autosteer annet enn det den skal gjøre. Korrigering etter påkjøringsrampe uten veimerking rettet seg veldig fort opp (her har den drevet avansert bordtennis tidligere). Ingen PP ved filskifte heller. Har ikke kunnet kjøre så behagelig med AP på lenge (hvis noensinne...).!
Har aldri hørt deg så positiv om en oppdatering, så da MÅ det være bra :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA