Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Marzo

Sitat fra: emurof på lørdag 20. februar 2021, klokken 00:00
Sitat fra: Marzo på onsdag 17. februar 2021, klokken 11:11Men dette har ingen sammenheng med at Tesla registrerer biler på seg selv for å selge de videre etter kvartalslutt.

Tesla trenger egne biler til leiebil og til nye service-sentre. Og hvis det er noen som velger å kansellere bestillingen sin i siste liten, så må vel Tesla registrere bilen på seg selv hvis de ikke får levert den ut til noen andre.
Nei på ingen måte. Hvor tar du dette fra? 
Hvis du skal dikte opp bortforklaringer blir det vanskelig å diskutere videre..

Tesla Sverige har pr i dag registrert 665stk Model 3 på sitt svenske org nr.
I Sverige har de kun 5 service senter, i Norge 19.. De solgte 3500 stk Model 3 i fjor.
Det skyldes ikke at flere svensker avbestiller eller behovet for leiebil er mange ganger større enn her hjemme.

Sitat fra: emurof på lørdag 20. februar 2021, klokken 00:00

Dette i motsetning til VW, som manipulerer tallene i massiv skala ved å tvinge biler på forhandlernettverket sitt som de så sliter med å få solgt til kunder.

Så først bortforklarer du Tesla sin praksis, for å så kritisere VW for å gjøre det samme?
Nå må du ta deg litt i sammen.

Bekymringene i innleggene her er på ingen måte ubegrunnet, her er et eksempel fra i dag:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Dette bør på ingen måte forsvares uavhengig av om det var fra Tesla eller andre merker!
Å prøve å bortforklare dette med behov for leiebiler eller andre konspirasjoner oppdiktet fra et gutterom bør vi holde oss for gode til.

trykkertor

Sitat fra: Marzo på lørdag 20. februar 2021, klokken 00:32
Dette bør på ingen måte forsvares uavhengig av om det var fra Tesla eller andre merker!
Å prøve å bortforklare dette med behov for leiebiler eller andre konspirasjoner oppdiktet fra et gutterom bør vi holde oss for gode til.
Jeg kan prøve meg på en ironisk bortforklaring. Så får du ha meg unskyldt hvis den ikke løsner på smilebåndet.

Kanskje Tesla registrerer lånebilen på kunder som låner den, slik at de ikke skal gå glipp av følelsen å EIE Teslaen de kjører rundt i, hver gang egen bil er på feilutbedring??

pst

Etter å ha gitt opp å selge S og X i 2020 åpnet Tesla alle sluser og registrerte
Model 3 , solgte og usolgte , i stor skala for å redde sin anseelse i Norge - noe
de greide med bravur  :)
Så nå venter vi på gjentakelse i mars 2021.  :o
2021 Porsche Taycan Turbo
2021 Opel Corsa-e
2021 Porsche Taycan 4S solgt
2020 Audi e-tron 55 Excl. solgt
2019 Audi RS5 Coupé solgt

Marzo

Sitat fra: Marzo på onsdag 10. februar 2021, klokken 12:41
Tesla har fremdeles 96stk Model 3 som de registrerte på seg selv på slutten av året.
Majoriteten av disse er Long Range utgaven.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Totalt har de 371stk Model 3 på skilter, en større andel av disse er innbytte biler som nå brukes som bla leiebiler.

Inventory bilene ser ut til å være avregistrerte, de vises da ikke i dette grunnlaget.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Tesla har solgt unna  det meste av de 145stk bilene de registrerte på seg selv i desember. Kun 23stk 2021modeller igjen.

Over halvparten ble omregistrert først i mars måned. 

https://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=5YJ3E7EC5MF843824
https://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=5YJ3E7EB1MF840426
https://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=5YJ3E7EBXMF845334
https://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=5YJ3E7EBXMF844054
https://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=5YJ3E7EB2MF825319
https://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=5YJ3E7EB6MF847761

alagerqv

Får håpe folk som har bestilt ny ikke får en av disse da. Hadde blitt rimelig sur selv om jeg ikke visste det hvertfall.

HKS

Sitat fra: alagerqv på søndag 04. april 2021, klokken 19:22
Får håpe folk som har bestilt ny ikke får en av disse da. Hadde blitt rimelig sur selv om jeg ikke visste det hvertfall.
Hvorfor det?
Hva er egentlig problemet med at en ny bil er registrert noen måneder på forhandler?
Tesla Model 3 Long Range

alagerqv


Marzo

Sitat fra: HKS på søndag 04. april 2021, klokken 20:00
Sitat fra: alagerqv på søndag 04. april 2021, klokken 19:22
Får håpe folk som har bestilt ny ikke får en av disse da. Hadde blitt rimelig sur selv om jeg ikke visste det hvertfall.
Hvorfor det?
Hva er egentlig problemet med at en ny bil er registrert noen måneder på forhandler?

Det må bli opp til kundene å vurdere. Man må kunne forvente å bli informert om det.

alagerqv

Ja, og det har jeg lest her at folk ikke har blitt. Men nå er det jo desto viktigere å få neste versjon, siden det er oppgraderinger av lys og kanskje annet også.

emurof

Sitat fra: Marzo på lørdag 20. februar 2021, klokken 00:32
Sitat fra: emurof på lørdag 20. februar 2021, klokken 00:00
Sitat fra: Marzo på onsdag 17. februar 2021, klokken 11:11Men dette har ingen sammenheng med at Tesla registrerer biler på seg selv for å selge de videre etter kvartalslutt.

Tesla trenger egne biler til leiebil og til nye service-sentre. Og hvis det er noen som velger å kansellere bestillingen sin i siste liten, så må vel Tesla registrere bilen på seg selv hvis de ikke får levert den ut til noen andre.
Nei på ingen måte. Hvor tar du dette fra? 
Hvis du skal dikte opp bortforklaringer blir det vanskelig å diskutere videre..


Tesla Sverige har pr i dag registrert 665stk Model 3 på sitt svenske org nr.
I Sverige har de kun 5 service senter, i Norge 19.. De solgte 3500 stk Model 3 i fjor.
Det skyldes ikke at flere svensker avbestiller eller behovet for leiebil er mange ganger større enn her hjemme.

Følg med i stedet for å komme med latterlige personangrep da. Jeg snakker om servicesentre i Norge.

I Sverige er det vanlig praksis at selger registrerer bilen på seg før salg, og overfører bilen etter salg.

Sitat
Sitat fra: emurof på lørdag 20. februar 2021, klokken 00:00Dette i motsetning til VW, som manipulerer tallene i massiv skala ved å tvinge biler på forhandlernettverket sitt som de så sliter med å få solgt til kunder.

Så først bortforklarer du Tesla sin praksis, for å så kritisere VW for å gjøre det samme?
Nå må du ta deg litt i sammen.

Nei, jeg kritiserer VW for en annen praksis enn Tesla. Forskjellen er at Tesla fortsetter å øke salget i rekordfart, mens salget av ID.3 har stupt etter nyttår. Det tilsier at ID.3 ikke var så populær som tallene skulle tilsi, og at VW nettopp har gjort som jeg beskrev.

SitatBekymringene i innleggene her er på ingen måte ubegrunnet, her er et eksempel fra i dag:

Jada, man kan finne feil over alt hvis man leter. Hvis en kunde nekter å ta levering av en eller annen grunn så sitter jo Tesla igjen med en bil, og hvis de ønsker å få solgt bilen så raskt som mulig så kan det være de prøver å levere den til en annen kunde som er villig til å ta bestilling "i siste liten".

Marzo

Sitat fra: emurof på tirsdag 06. april 2021, klokken 13:40
Følg med i stedet for å komme med latterlige personangrep da. Jeg snakker om servicesentre i Norge.

I Sverige er det vanlig praksis at selger registrerer bilen på seg før salg, og overfører bilen etter salg.

Men ikke i Norge altså...

Sitat fra: emurof på tirsdag 06. april 2021, klokken 13:40
Nei, jeg kritiserer VW for en annen praksis enn Tesla. Forskjellen er at Tesla fortsetter å øke salget i rekordfart, mens salget av ID.3 har stupt etter nyttår. Det tilsier at ID.3 ikke var så populær som tallene skulle tilsi, og at VW nettopp har gjort som jeg beskrev.

Du kritiserer VW for noe Tesla gjør...

Sitat fra: emurof på tirsdag 06. april 2021, klokken 13:40
Jada, man kan finne feil over alt hvis man leter. Hvis en kunde nekter å ta levering av en eller annen grunn så sitter jo Tesla igjen med en bil, og hvis de ønsker å få solgt bilen så raskt som mulig så kan det være de prøver å levere den til en annen kunde som er villig til å ta bestilling "i siste liten".

Nei de må ikke registrere bilen bare fordi den er på lager. Det gjelder for alle bilforhandlere og ikke bare Tesla.
Hvis du hadde fulgt litt med så er majoriteten av bilene som Tesla registrerte ved årsslutt samme dato og etter løpende skiltnummer serie..
Å anta at over 100 kunder på rad nekter levering samme dag ville vært ganske utrolig.

emurof

Sitat fra: Marzo på tirsdag 06. april 2021, klokken 14:20
Sitat fra: emurof på tirsdag 06. april 2021, klokken 13:40Følg med i stedet for å komme med latterlige personangrep da. Jeg snakker om servicesentre i Norge.

I Sverige er det vanlig praksis at selger registrerer bilen på seg før salg, og overfører bilen etter salg.

Men ikke i Norge altså...

Men i Norge utvides det hele tiden med nye servicesentre.

Sitat
Sitat fra: emurof på tirsdag 06. april 2021, klokken 13:40Nei, jeg kritiserer VW for en annen praksis enn Tesla. Forskjellen er at Tesla fortsetter å øke salget i rekordfart, mens salget av ID.3 har stupt etter nyttår. Det tilsier at ID.3 ikke var så populær som tallene skulle tilsi, og at VW nettopp har gjort som jeg beskrev.

Du kritiserer VW for noe Tesla gjør...

Helt feil. I motsetning til VW, så fortsetter Tesla å selge bra.

Sitat
Sitat fra: emurof på tirsdag 06. april 2021, klokken 13:40Jada, man kan finne feil over alt hvis man leter. Hvis en kunde nekter å ta levering av en eller annen grunn så sitter jo Tesla igjen med en bil, og hvis de ønsker å få solgt bilen så raskt som mulig så kan det være de prøver å levere den til en annen kunde som er villig til å ta bestilling "i siste liten".

Nei de må ikke registrere bilen bare fordi den er på lager. Det gjelder for alle bilforhandlere og ikke bare Tesla.
Hvis du hadde fulgt litt med så er majoriteten av bilene som Tesla registrerte ved årsslutt samme dato og etter løpende skiltnummer serie..
Å anta at over 100 kunder på rad nekter levering samme dag ville vært ganske utrolig.

Over 100 har ikke nektet levering samme dag.

Marzo

Sitat fra: emurof på søndag 16. mai 2021, klokken 20:28
Over 100 har ikke nektet levering samme dag.

Det er du som antyder at det er forklaringen.

Motorwatt

Nå er leveringstid på ny LR november 2021.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA