Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

rlnd

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på tirsdag 08. desember 2020, klokken 22:17
Sitat fra: Marulven på tirsdag 08. desember 2020, klokken 10:31
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på tirsdag 08. desember 2020, klokken 10:06
Bil kan du få på kort varsel, men det ser ut som om ingen LR her har de nye lyktene pt. El bakluke og varmepumpe er standard.

Men et generelt tips angående Tesla. Om du "skal bare sikre deg at du får med XYZ" så får du aldri bestilt noe. Tesla venter aldri på neste årsmodell, og implementerer endringer fortløpende. Det vil alltid være rykter (med varierende sannhetsgehalt) om noe som skal implementeres "snart".

Takk for godt svar! Vet at det er umulig å kjøpe det som ikke er lansert ennå, men nå har jeg heller ingen bråhast med å kjøpe bil heller. Men har heller ikke tålmodighet til å vente et halvt år på nye lykter. Det føler jeg ikke at de er verdt.

Ser at en del som bestilte i oktober henter ut i disse dager. Så en bestilling nå vil kunne hentes i februar/mars? Eller avhenger det litt av både modell og farge?

Bestiller du noe som er i inventory får du den antakelig i romjula eller utpå nyåret, men det blir avhengig av farge og modell. Bestiller du utenom inventory ser du på mars, men da vil normalt ikke farge eller modell spille noen rolle. Tesla bygger ikke etter bestilling, de bygger til lager og så matches hver enkelt kunde til en bil som enten er i Europa eller er på vei hit.

Fant en på inventory i dag i Bergen som var lik den jeg hadde i bestilling, får levering neste uke.

Hadde egentlig inne bestilling for noen uker siden men har ikke matchet med noen VIN, har sjekket inventory hver morgen og i dag dukket det plutselig opp en lik den jeg hadde bestilt i Bergen, snakket med selger og han koblet den mot min bestilling.

Hvis du følger litt med på inventory kan du sikkert få bil i løpet av en uke eller to nå mot slutten av året.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

thebadger

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på tirsdag 08. desember 2020, klokken 22:17
Sitat fra: Marulven på tirsdag 08. desember 2020, klokken 10:31
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på tirsdag 08. desember 2020, klokken 10:06
Bil kan du få på kort varsel, men det ser ut som om ingen LR her har de nye lyktene pt. El bakluke og varmepumpe er standard.

Men et generelt tips angående Tesla. Om du "skal bare sikre deg at du får med XYZ" så får du aldri bestilt noe. Tesla venter aldri på neste årsmodell, og implementerer endringer fortløpende. Det vil alltid være rykter (med varierende sannhetsgehalt) om noe som skal implementeres "snart".

Takk for godt svar! Vet at det er umulig å kjøpe det som ikke er lansert ennå, men nå har jeg heller ingen bråhast med å kjøpe bil heller. Men har heller ikke tålmodighet til å vente et halvt år på nye lykter. Det føler jeg ikke at de er verdt.

Ser at en del som bestilte i oktober henter ut i disse dager. Så en bestilling nå vil kunne hentes i februar/mars? Eller avhenger det litt av både modell og farge?

Bestiller du noe som er i inventory får du den antakelig i romjula eller utpå nyåret, men det blir avhengig av farge og modell. Bestiller du utenom inventory ser du på mars, men da vil normalt ikke farge eller modell spille noen rolle. Tesla bygger ikke etter bestilling, de bygger til lager og så matches hver enkelt kunde til en bil som enten er i Europa eller er på vei hit.
Bare for å presisere, hvis du bestiller ny bil og de finner match i inventory så får du bil tiligere (så lenge ingen andre plukker den opp før de rekker å matche).
Så hvis du bygger en rød/hvit TM3P med og noen kansellerer en lik konfigurasjon som allerede er på vei så får du levering i desember/januar istedenfor februar/mars.

Vegard_br

Da ligger Prometheus Leader til kai i Drammen, for dere som venter bil fra Grand Aurora :)

https://tsftp.no/drammen/k1/snapshot_Pos13.jpg

thebadger

Sitat fra: Vegard_br på onsdag 09. desember 2020, klokken 06:34
Da ligger Prometheus Leader til kai i Drammen, for dere som venter bil fra Grand Aurora :)

https://tsftp.no/drammen/k1/snapshot_Pos13.jpg
Det er nå du skal si "denne er stappfull av blå performance med 836XXX VIN"

Vegard_br

Sitat fra: thebadger på onsdag 09. desember 2020, klokken 06:53
Sitat fra: Vegard_br på onsdag 09. desember 2020, klokken 06:34
Da ligger Prometheus Leader til kai i Drammen, for dere som venter bil fra Grand Aurora :)

https://tsftp.no/drammen/k1/snapshot_Pos13.jpg
Det er nå du skal si "denne er stappfull av blå performance med 836XXX VIN"

Det kan nok godt hende, jeg regner med min LR med 833xxx er der :)
Har utlevering den 18. i Lillestrøm.

thebadger

Sitat fra: Vegard_br på onsdag 09. desember 2020, klokken 07:03
Sitat fra: thebadger på onsdag 09. desember 2020, klokken 06:53
Sitat fra: Vegard_br på onsdag 09. desember 2020, klokken 06:34
Da ligger Prometheus Leader til kai i Drammen, for dere som venter bil fra Grand Aurora :)

https://tsftp.no/drammen/k1/snapshot_Pos13.jpg
Det er nå du skal si "denne er stappfull av blå performance med 836XXX VIN"

Det kan nok godt hende, jeg regner med min LR med 833xxx er der :)
Har utlevering den 18. i Lillestrøm.
Tviler. Jeg skrev også feil, er 8386xx, den båten er/var estimert til den 14. desember

mroek

Sitat fra: Thomas Longva på tirsdag 08. desember 2020, klokken 13:53
Sitat fra: nittisyver på tirsdag 08. desember 2020, klokken 13:46

De henter nok fra https://www.elbilstatistikk.no/

Ingen EC registrerte biler fra Tesla enda

Elbilstatistikk og teslastats er det samme person som sår bak. Han henter data fra hotel.difi.no

Det er det han skriver ja, men det er ikke helt sant. Han har også noen andre og uautoriserte metoder for å få tak i "live" data (jeg vet ikke akkurat hvordan han gjør det). Statistikken på difi.no oppdateres kun ukentlig, og inneholder heller ikke informasjon som f.eks regnummer. Og som du vet, det har han jo også med i sin statistikk.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Cato76

Har fått bekreftet at min TM3 P (VIN 8387**) er ombord på Glovis Sun. Denne ligger nå midt på Atlanteren med en fart mot Zeebrugge på 18,5 knop. Estimert å være fremme i Zeebrugge 15.desember.

Dere som har fulgt disse båtene med lupe. Når regner dere med at bilen er i Norge og hvor lang tid går det normalt fra bilen er i land til utlevering?
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Vegard_br

Sitat fra: Cato76 på onsdag 09. desember 2020, klokken 09:14
Har fått bekreftet at min TM3 P (VIN 8387**) er ombord på Glovis Sun. Denne ligger nå midt på Atlanteren med en fart mot Zeebrugge på 18,5 knop. Estimert å være fremme i Zeebrugge 15.desember.

Dere som har fulgt disse båtene med lupe. Når regner dere med at bilen er i Norge og hvor lang tid går det normalt fra bilen er i land til utlevering?

Det ser ut som man får SMS om utlevering ca en uke etter ankomst Zeebrugge (omtrent når bilen går på neste båt, ser det ut som), og utlevering skjer 1-2 uker etter det.

thebadger

Sitat fra: Cato76 på onsdag 09. desember 2020, klokken 09:14
Har fått bekreftet at min TM3 P (VIN 8387**) er ombord på Glovis Sun. Denne ligger nå midt på Atlanteren med en fart mot Zeebrugge på 18,5 knop. Estimert å være fremme i Zeebrugge 15.desember.

Dere som har fulgt disse båtene med lupe. Når regner dere med at bilen er i Norge og hvor lang tid går det normalt fra bilen er i land til utlevering?
Hvordan får du det bekreftet, og hvor finner du informasjon om de forskjellige båtene?

Postkasse1

Fikk første SMS nå om levering i desember, (Lillestrøm - ingen dato ennå), VIN 839x LR. Noen som er i samme båt  :D og har fått dato for utlevering?

jorgenask

Fikk nettop melding om at sommerdekk blir lagt i bilen selv om jeg ba om å få de levert til dekksenter. Forsåvidt forbereredt på det men men. Flere som har levering på varemessen kommende fredag som ikke har fått melding om å signere registrering av bilen osv ?


TM3P878

Sitat fra: Postkasse1 på onsdag 09. desember 2020, klokken 09:49
Fikk første SMS nå om levering i desember, (Lillestrøm - ingen dato ennå), VIN 839x LR. Noen som er i samme båt  :D og har fått dato for utlevering?

Samme her, jeg har VIN 838, fikk første SMS nå.

thebadger

Sitat fra: TM3P878 på onsdag 09. desember 2020, klokken 10:09
Sitat fra: Postkasse1 på onsdag 09. desember 2020, klokken 09:49
Fikk første SMS nå om levering i desember, (Lillestrøm - ingen dato ennå), VIN 839x LR. Noen som er i samme båt  :D og har fått dato for utlevering?

Samme her, jeg har VIN 838, fikk første SMS nå.
VIN 838, ingen SMS. De har ikke klart å legge til vinterdekk på ordren engang, så jeg har ikke fått sendt inn lånepapirer.

TiLT

Sitat fra: jorgenask på onsdag 09. desember 2020, klokken 10:04
Fikk nettop melding om at sommerdekk blir lagt i bilen selv om jeg ba om å få de levert til dekksenter. Forsåvidt forbereredt på det men men. Flere som har levering på varemessen kommende fredag som ikke har fått melding om å signere registrering av bilen osv ?

Hos meg leverer de sommerdekkene automatisk til dekksenter uten at jeg trengte å gjøre noe selv. Trodde dette var helt standard. Litt rart om de legger de i bilen hos deg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA