Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Almis

Om Tesla bare hadde fortalt meg hvilken båt den bilen var på, så hadde det vært greit. Men siden jeg ikke vet noe som helst annet enn "Levering ila desember" så begynner jeg å bli en smule frustrert.. Det er så mange andre som har fått info om både båt, leveringsdato osv, så hvorfor ikke stakkars meg? :P
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

tomjenssen

Sitat fra: Almis på fredag 27. november 2020, klokken 08:53
Om Tesla bare hadde fortalt meg hvilken båt den bilen var på, så hadde det vært greit. Men siden jeg ikke vet noe som helst annet enn "Levering ila desember" så begynner jeg å bli en smule frustrert.. Det er så mange andre som har fått info om både båt, leveringsdato osv, så hvorfor ikke stakkars meg? :P

Ring på nytt, enkelte hos Tesla gir deg både informasjon om båt og VIN. Og andre sier ingenting  :) :+1:

Haggish

Sitat fra: Almis på fredag 27. november 2020, klokken 08:53
Om Tesla bare hadde fortalt meg hvilken båt den bilen var på, så hadde det vært greit. Men siden jeg ikke vet noe som helst annet enn "Levering ila desember" så begynner jeg å bli en smule frustrert.. Det er så mange andre som har fått info om både båt, leveringsdato osv, så hvorfor ikke stakkars meg? :P

Har fått båt og vin men ikke dato. (ikke SMS, men ringt og spurt)
Er like frustrert, da den antakelig er på Grand Aurora, og etter sigende blir stående og vente i 3 uker i Belgia >:(
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Almis

Får prøve det. Har ikke akkurat vært så heldig der :P
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

tomjenssen

Sitat fra: Haggish på fredag 27. november 2020, klokken 08:58
Sitat fra: Almis på fredag 27. november 2020, klokken 08:53
Om Tesla bare hadde fortalt meg hvilken båt den bilen var på, så hadde det vært greit. Men siden jeg ikke vet noe som helst annet enn "Levering ila desember" så begynner jeg å bli en smule frustrert.. Det er så mange andre som har fått info om både båt, leveringsdato osv, så hvorfor ikke stakkars meg? :P

Har fått båt og vin men ikke dato. (ikke SMS, men ringt og spurt)
Er like frustrert, da den antakelig er på Grand Aurora, og etter sigende blir stående og vente i 3 uker i Belgia >:(

Har liten tro på at Tesla velger å ha bilene stå i Belgia i 3 uker. Vil gå kraftig ut over antallet de får utlevert i 2020 da. Så min mening er at bilene fra Grand Aurora blir lastet på Prometheus leader eller på tog til Drammen  :)

nittisyver

Et lite tips til alle som ønsker VIN/vessel, er å ringe support som sitter i Nederland. Snakket med selger på Tesla Skøyen som satt meg over til support der, de oppga alt med engang og estimat osv... Veldig behjelpelige
Tesla M3 LR 2021. 21.12.20

Almis

ENDELIG!!

Den er i Belgia og den kom med Grand Aurora! Så, da er jo bare spørsmålet: Hvor lang tid bruker den fra Belgia til Bergen?
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Haggish

Sitat fra: Almis på fredag 27. november 2020, klokken 09:04
ENDELIG!!

Den er i Belgia og den kom med Grand Aurora! Så, da er jo bare spørsmålet: Hvor lang tid bruker den fra Belgia til Bergen?

Sa de noe om at den sendingen fra Grand Aurora ikke kommer til Norge før 19. Desember, Det har de sagt tidligere i uka!
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

tomjenssen

Sitat fra: Almis på fredag 27. november 2020, klokken 09:04
ENDELIG!!

Den er i Belgia og den kom med Grand Aurora! Så, da er jo bare spørsmålet: Hvor lang tid bruker den fra Belgia til Bergen?

Hvis den kommer med båt tar det 16 dager fra ankomst Belgia til utlevering i Drammen. Hvis vi tar utgangspunkt i bilene som kom med RCC antwerp

Almis

Etter de estimatene så er det utlevering i drammen 12 desember. Men, jeg skal hente i Bergen. Så spørsmålet er om de klarer å få bilen dit på 4 dager, eller om jeg må utsette juleferien.

Jeg har hørt 16 desember fra de på SC Kokstad, men om det var inn til Norge eller inn til Bergen vites ikke. Men med denne infoen så ser det jo ut som at 16 desember er rimelig å anta.
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

tomjenssen

Sitat fra: Almis på fredag 27. november 2020, klokken 09:11
Etter de estimatene så er det utlevering i drammen 12 desember. Men, jeg skal hente i Bergen. Så spørsmålet er om de klarer å få bilen dit på 4 dager, eller om jeg må utsette juleferien.

Jeg har hørt 16 desember fra de på SC Kokstad, men om det var inn til Norge eller inn til Bergen vites ikke. Men med denne infoen så ser det jo ut som at 16 desember er rimelig å anta.

Hvis det tar ca like lang tid som med RCC antwerp kan vi anslå at du kanskje har bilen litt før jul.
Min bil skal helt til Tromsø. Så jeg håper på utlevering i romjula, i verste fall rett over nyåret  :-1:

lars667

Sitat fra: tomjenssen på fredag 27. november 2020, klokken 09:09
Sitat fra: Almis på fredag 27. november 2020, klokken 09:04
ENDELIG!!

Den er i Belgia og den kom med Grand Aurora! Så, da er jo bare spørsmålet: Hvor lang tid bruker den fra Belgia til Bergen?

Hvis den kommer med båt tar det 16 dager fra ankomst Belgia til utlevering i Drammen. Hvis vi tar utgangspunkt i bilene som kom med RCC antwerp

Jeg vet ikke helt om du kan sammenligne med Antwerp. Det ser ikke ut til å ha vært veldig store mengder med til Norge på Antwerp, det er helt andre mengder som skal leveres ut i desember enn nå på tampen av november. Er vel bare et par hundre som er registrert til nå, inkludert S3X. Selv fikk jeg melding i dag, utlevering 14.12. Min bil sto på Triton, som var i Zeebrugge 20.11. Altså ca 24 dager i mitt tilfelle.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Almis

Sitat fra: lars667 på fredag 27. november 2020, klokken 09:23
Sitat fra: tomjenssen på fredag 27. november 2020, klokken 09:09
Sitat fra: Almis på fredag 27. november 2020, klokken 09:04
ENDELIG!!

Den er i Belgia og den kom med Grand Aurora! Så, da er jo bare spørsmålet: Hvor lang tid bruker den fra Belgia til Bergen?

Hvis den kommer med båt tar det 16 dager fra ankomst Belgia til utlevering i Drammen. Hvis vi tar utgangspunkt i bilene som kom med RCC antwerp

Jeg vet ikke helt om du kan sammenligne med Antwerp. Det ser ikke ut til å ha vært veldig store mengder med til Norge på Antwerp, det er helt andre mengder som skal leveres ut i desember enn nå på tampen av november. Er vel bare et par hundre som er registrert til nå, inkludert S3X. Selv fikk jeg melding i dag, utlevering 14.12. Min bil sto på Triton, som var i Zeebrugge 20.11. Altså ca 24 dager i mitt tilfelle.

Hvor henter du bilen?
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

alb92

Sitat fra: tomjenssen på fredag 27. november 2020, klokken 09:14

Hvis det tar ca like lang tid som med RCC antwerp kan vi anslå at du kanskje har bilen litt før jul.
Min bil skal helt til Tromsø. Så jeg håper på utlevering i romjula, i verste fall rett over nyåret  :-1:

Har du fått vin eller noe annet? Jeg skal også hente i Tromsø, og selger i Tromsø sa at han trudde jeg fikk bilen like før jul. Jeg har ikke vin eller noe sånt. Bestilte bære i forrige uke. Har det heller ikke travelt på å ta levering.

Chris Neumann Ruud

#1349
Mine tall:
Vin# 824***
Bestilt 16/10
Sannsynligvis på Triton Ace, ankom Zeebrugge 20/11
Sms fra Tesla 27/11
Utlevering 3/12

Så fra ankomst Europa til utlevering , 13 dager.
Fra ankomst Europa til sms, 7 dager
Fra bestilling til levering: 48 dager, som jo er det tråden handler om ;)
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA