Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Dezzorex

Sitat fra: Haggish på torsdag 26. november 2020, klokken 12:39
Sitat fra: Dezzorex på torsdag 26. november 2020, klokken 12:33
Snakket med Tesla nå, de sier min bil er i Drammen 19. Desember. Og så må de ha noen dager før utlevering, dermed forhåpentligvis utlevering før jul. Min skal ha vært på Grand Aurora, som ankom Zeebrugge i dag, så høres veldig rart ut at de skal bruke nesten 4 uker fra Zeebrugge til Drammen da.

Min sies også og være på Grand Aurora VIN 833xxx, og får medio Desember, men jeg tror de gir det god margin for og slippe mas om det blir noen forsinkelser ;)

Vi får håpe det, selv om jeg spurte jo "finnes det noen sannsynlighet for at den kommer før dette? Jeg LOVER å ikke holde det mot dere hvis det ikke skjer selvsagt" og fikk som svar at "Nei, båten fra Belgia ankommer 19.12", men krysser fingrene. Har ferie uke 51 (altså nå uken før den er skal bli utlevert), så håper den blir levert da. 1 uke ferie mens man venter på bil blir jo bare tortur  :P

Model 3 P

Har fått estimert levering 26/12 i Stavanger av Tesla. Så da tipper jeg den står på Glovis Sun som ankommer til Belgia 15/12?

Vin: 3E7EC5MF8299
MYP - Venter i spenning
M3P - 2021

lars667

Sitat fra: Haggish på torsdag 26. november 2020, klokken 11:58
Jeg har en følelse/tro på at på Triton ACE (2.båt)er det kun TM3P biler!
Hvorfor tror jeg det? Jo fordi en som bestilte rett før meg med samme config fikk bil fra RCC Antwerp (1. båt)
Jeg har fått beskjed om at min LR er på Grand Aurora (3.båt)

I den logikken kan vi som får fra 3. båt håpe på nye lykter ;)siden de er produsert etter performance batchen.
Men om noen med LR får nå fra Triton faller min logikk sammen.

Det er flere som har bekreftet fra Tesla at deres LR står på Triton Ace. Men en vet jo aldri, mulig de bare svarer et eller annet for å slippe det jævla maset.

Edit: Det er mulig han som bestilte rett før deg tilfeldigvis fikk en ledig i rett konfig fra Antwerp pga avbestilling eller at akkurat den konfig ikke var utsolgt på Antwerp.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

felix

Haha, det hadde gjort om jeg jobbet hos Tesla :laugh:

apehest

Har 834 og tenker at romjula passer veldig fint da både jeg og kona holder på med master ved siden av jobb, og det er et sabla kjør frem til 18. desember.

Dezzorex

Sitat fra: apehest på torsdag 26. november 2020, klokken 12:49
Har 834 og tenker at romjula passer veldig fint da både jeg og kona holder på med master ved siden av jobb, og det er et sabla kjør frem til 18. desember.

Skulle ønske jeg hadde den form for tålmodighet. Følte det hadde gått en evighet timer etter at jeg bestilte den, og jeg vet at jeg er over halvveis, men føles bare lengre og lengre 😝

Zara

Hvorfor er det så få som kjøper røde biler?

Er det ikke hvit og rød som er den beste (?) lakken?

Også er jo de røde de fineste ...synes jeg :-D

(Jeg kjøpte hvit fordi det var uaktuelt for min samboer å kjøre rundt i en rød Tesla. :'-(

apehest

Sitat fra: Dezzorex på torsdag 26. november 2020, klokken 12:52
Sitat fra: apehest på torsdag 26. november 2020, klokken 12:49

Skulle ønske jeg hadde den form for tålmodighet. Følte det hadde gått en evighet timer etter at jeg bestilte den, og jeg vet at jeg er over halvveis, men føles bare lengre og lengre 😝

Jeg har pakkemani akkurat som de andre i denne tråden, men det her er også den 11. bilen jeg har bestilt og må vente på, så jeg har blitt ganske rutinert på venteleken.

apehest

Sitat fra: Zara på torsdag 26. november 2020, klokken 13:24
Hvorfor er det så få som kjøper røde biler?

Er det ikke hvit og rød som er den beste (?) lakken?

Også er jo de røde de fineste ...synes jeg :-D

(Jeg kjøpte hvit fordi det var uaktuelt for min samboer å kjøre rundt i en rød Tesla. :'-(

Kan ha noe med at kvaliteten på lakken er så som så. Man kan med andre ord få foliert den rød til samme pris som påslaget for rød bil.
Det er grunnen til at jeg bestilte hvit bil. Ingen vits å betale ekstra for farge når den uansett skal wrappes.

RubberDucky

Sitat fra: eNORm på torsdag 26. november 2020, klokken 12:40
Det burde vel være noen som har fått hentet bilene sine nå og kan avgi en rapport?
De er sannsynligvis opptatt med andre ting, enn å sitte her på forumet akkurat nå.  :)
2019 Mobilex Impala rullator

Amex

Sendte mail til delivery team. De estimerte levering i slutten av Desember. Bestilte 24.10. Har tidligere fått info om at bilen var på grand aurora.

Skuffet!
->Tesla M3 reservert 01.04-16

eNORm

Sitat fra: RubberDucky på torsdag 26. november 2020, klokken 14:15
Sitat fra: eNORm på torsdag 26. november 2020, klokken 12:40
Det burde vel være noen som har fått hentet bilene sine nå og kan avgi en rapport?
De er sannsynligvis opptatt med andre ting, enn å sitte her på forumet akkurat nå.  :)

thopau svarte og bekrefet at det ikke var nye lykter på hans M3 med 819 VIN
Venter på svar fra Svennix som har 820 VIN

Sigurd2

Sitat fra: Amex på torsdag 26. november 2020, klokken 14:20
Sendte mail til delivery team. De estimerte levering i slutten av Desember. Bestilte 24.10. Har tidligere fått info om at bilen var på grand aurora.

Skuffet!
Bestilte samme dag som deg og har også hørt Grand Aurora og levering ca 15-23. desember.  Sa de noe om før/etter jul?

RubberDucky

Sitat fra: eNORm på torsdag 26. november 2020, klokken 14:27
thopau svarte og bekrefet at det ikke var nye lykter på hans M3 med 819 VIN
Venter på svar fra Svennix som har 820 VIN

Jeg skal hente LR i morgen, men kan ikke nok om de nåværende lyktene til å se forskjell.
Hva ser man egentlig etter?

Edit: En av disse har den nye lykten tror jeg.

2019 Mobilex Impala rullator

Almis

Den røde har nye lykter. Se helt i venstre hjørne: De nye lyktene har rund "pære" helt ytterst.
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA