Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Svennix

Sitat fra: thopau på onsdag 25. november 2020, klokken 17:51
Har noen fått levert sin Long Range i Norge enda?
Jeg henter min i Drammen kl 10:30 i morgen! Tipper det er en av de første?  8)

13:30 her  :D
Spørs om det blir noe søvn i natt..

Zara

dejavu

Sitat fra: Svennix på onsdag 25. november 2020, klokken 19:17

Når dere har kommet så langt som klokkeslett for utlevering, er da alt formelt papirarbeid avsluttet? Kjøpesum overført? Hva gjenstår i morgen,annet enn "befaring" av bilen?
Mod.3,2021,AWD,HF

geirci2

2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.20.3
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

Toonster

Sitat fra: Zara på onsdag 25. november 2020, klokken 19:32
Sitat fra: Snowjoggs ikkelink=topic=50288.msg937920#msg937920 date=1606327181
:)

Hvis de to bytter plass så kunne det vært samboeren min og meg :-D

Har dere plass betinget tankesett?
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

dejavu

Sitat fra: geirci2 på onsdag 25. november 2020, klokken 19:53
Signering/aksept - på en iPad :-)
Det skal vel gå, selv om man kan være litt skjelven :)
Mod.3,2021,AWD,HF

Svennix

Sitat fra: dejavu på onsdag 25. november 2020, klokken 19:52
Sitat fra: Svennix på onsdag 25. november 2020, klokken 19:17

Når dere har kommet så langt som klokkeslett for utlevering, er da alt formelt papirarbeid avsluttet? Kjøpesum overført? Hva gjenstår i morgen,annet enn "befaring" av bilen?

Jeg valgte Codan forsikring. De fikk tilsendt VIN nummeret direkte så fort dette var klart. Deretter klargjorde de forsikringen og de siste tingene ble gjort ferdig da bilen var registrert, ca 3 dager før utlevering. Så forsikring er allerede aktiv og klar.

Pengemessig fikk jeg lånepapirene fra banken til digital signering dagen etter bilen ble registret.  Ca 2 dager før utlevering. Da var alt på "pengefronten" løst.

Eneste jeg trenger å ta med for uthenting i morgen er forsikringsbevis og førerkort.

Zara

Sitat fra: Toonster på onsdag 25. november 2020, klokken 19:54
Sitat fra: Zara på onsdag 25. november 2020, klokken 19:32
Sitat fra: Snowjoggs ikkelink=topic=50288.msg937920#msg937920 date=1606327181
:)

Hvis de to bytter plass så kunne det vært samboeren min og meg :-D

Har dere plass betinget tankesett?

Ja, vi er alle til en viss grad ofre for omgivelsene, er vi ikke? :-)

eNORm

Fått leveringsbekreftelse 1. desember  kl 14:00 i Drammen VIN 819xxx

Lurer på om det blir nye lykter? Jeg må ikke ha bilen akkurat så kjapt, så hvis det er mulig å endre bestillingen til en med nyere VIN og nye lykter, så kan kanskje det vurderes.... Ble veldig usikker. Forhåpentligvis så er det noen som henter bil før meg og har VIN mindre enn 820xxx som kan bekrefte eller avkrefte dette.

Zara

Sitat fra: eNORm på onsdag 25. november 2020, klokken 23:53

Lurer på om det blir nye lykter? Jeg må ikke ha bilen akkurat så kjapt, så hvis det er mulig å endre bestillingen til en med nyere VIN og nye lykter, så kan kanskje det vurderes.... Ble veldig usikker. Forhåpentligvis så er det noen som henter bil før meg og har VIN mindre enn 820xxx som kan bekrefte eller avkrefte dette.

Fra "TMS får ny pris...":

"Det ble sagt (spekulert i?) at biler med VIN MF820xxx og oppover har det nye lyktene. Men om det er hold i dette gjenstår å se."

Svar: "Ryktets kilde avkreftet det for venstreraddede biler (Morten Grove på twitter). Det er fortsatt noen som hevder at det kommer på performance i Europa (venstrerattet), og at dette er bekreftet av Tesla-ansatte i Norge."

eNORm

Sitat fra: Zara på onsdag 25. november 2020, klokken 23:58
Sitat fra: eNORm på onsdag 25. november 2020, klokken 23:53

Fra "TMS får ny pris...":

"Det ble sagt (spekulert i?) at biler med VIN MF820xxx og oppover har det nye lyktene. Men om det er hold i dette gjenstår å se."

Svar: "Ryktets kilde avkreftet det for venstreraddede biler (Morten Grove på twitter). Det er fortsatt noen som hevder at det kommer på performance i Europa (venstrerattet), og at dette er bekreftet av Tesla-ansatte i Norge."

Leste det. Var litt tvetydig. Betyr det at ingen venstrerattet M3 LR får nye lykter, mens performance får det?

Vegard_br

Grand Aurora på vei inn fra van Damme slusen, og Spica Leader på vei til slusen og ut ser det ut som. Definitivt ikke biler fra Grand Aurora på Spica til Drammen da.

TeslaModelX

Noen som vet om bilen er tatt av båten dersom man får treff på VIN på Statens Vegvesen sine sider?

marcob

tomjenssen

Grand Aurora ligger til kai nå i Belgia. Det tok vell 14 dager fra RCC antwerp ankom Belgia, til folk fikk utleveringsdatoen sin i Drammen området. Sikkert litt ekstra tid til andre steder i Norge.

Virker som de fleste her har bilen sin på Grand Aurora

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA