Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Breivik

Bestilte 11.03.2020 LR grå 18 toms S/V sort interiør. Ikke hørt ett pip siden. 8) 8)
Venter fortsatt i spenning ?
The Prodigy

Elbilnewbie

Fikk telefon sist uke om en bil stikk motsatt av min bestilling utenom at den var også LR.
Takket pent nei. Neste levering er vel satt til August

Elbilnewbie

Sitat fra: Stig Indrestrand på mandag 29. juni 2020, klokken 13:06
Noen som hvet om det er en båt på vei?



Tror nok august /september vi må forholde oss til nå

Stig Indrestrand

Hadde e vist det så hadde ikke kjøpt bilen. >:( >:(

Elbilnewbie

Sitat fra: Stig Indrestrand på mandag 29. juni 2020, klokken 15:21
Hadde e vist det så hadde ikke kjøpt bilen. >:( >:(



Vet ikke om du så mine tidligere innlegg.
Men jeg bestilte jo i februar og folk som bestilte i april /mai har nå fått bil.Rar prosedyre spør du meg

Stig Indrestrand

Kjøpte bilen med lovnad om levering i juni.Pga bil i ferien.Har solgt bilen jeg hadde.Tragisk .

xerxes

Fikk levert den nå på lørdag 27. juni, forventet august men det var ikke meg i mot å få den tidligere. Bestilte litt før den varslede prisoppgangen.

White on white med FSD. Bekjent fikk også sin P samme dag.

Var usikker på om jeg ville like den, har S fra før, men jeg vil si jeg liker den bedre enn S pga dens enkelhet og minimalisme. Elsker det hvite interiøret, gir virkelig en hyggelig og luftig atmosfære. Spent på hvordan pearl white er mtp vask og slikt, men so far so good, tror faktisk svart er mer energikrevende å holde blank.

Litt skuffet over lydnivået på hjulstøy og at den har svakt vindsus, men håper at susingen kan utbedres noe med justeringer. Fornøyd med at det var lite panel gaps, ikke perfekt men klart godkjent.

Stereoanlegget har veldig klar og fin lyd. Trives godt med skjermen etter at jeg fant ut at man kan justere farten med å bruke høyre joystick:)


Elbilnewbie

Sitat fra: xerxes på mandag 29. juni 2020, klokken 17:10
Fikk levert den nå på lørdag 27. juni, forventet august men det var ikke meg i mot å få den tidligere. Bestilte litt før den varslede prisoppgangen.

White on white med FSD. Bekjent fikk også sin P samme dag.

Var usikker på om jeg ville like den, har S fra før, men jeg vil si jeg liker den bedre enn S pga dens enkelhet og minimalisme. Elsker det hvite interiøret, gir virkelig en hyggelig og luftig atmosfære. Spent på hvordan pearl white er mtp vask og slikt, men so far so good, tror faktisk svart er mer energikrevende å holde blank.

Litt skuffet over lydnivået på hjulstøy og at den har svakt vindsus, men håper at susingen kan utbedres noe med justeringer. Fornøyd med at det var lite panel gaps, ikke perfekt men klart godkjent.

Stereoanlegget har veldig klar og fin lyd. Trives godt med skjermen etter at jeg fant ut at man kan justere farten med å bruke høyre joystick:)




Bra du fikk deg bil da. Selv har jeg også bestilt hvit men svarte setter.pga barn tror jeg hadde blitt gal av merker og spor osv. Men vet jo ikke hvordan det er å holde rent hvit. Lest på nettet at selve setter skal være enklere holde rent.har hvitt bil fra før og hatt det på de siste 3.vasking er ikke noe stress. Panel gaps du nevnte skal jo egentlig være en uting i 2020.vet ikke hvordan andre bilmerker gjør det på det punkte da. Håper det ikke er altfor mye støy. Kos deg med bil

xerxes

svarte seter er aldri feil, er nok lettest å holde pene med barn og lettest p selge. men jeg følte for noe fresht og nytt. Håper du får bik snart, tror tesla heller setter en pessimistisk dato enn for optimistisk, og nå er jo fabrikken i full vigør igjen.

Elbilnewbie

Sitat fra: xerxes på mandag 29. juni 2020, klokken 19:34
svarte seter er aldri feil, er nok lettest å holde pene med barn og lettest p selge. men jeg følte for noe fresht og nytt. Håper du får bik snart, tror tesla heller setter en pessimistisk dato enn for optimistisk, og nå er jo fabrikken i full vigør igjen.




Neste båt som kommer så får jeg jo bil. Men er mer gøy kjøre rundt i juni/juli enn på høsten

GTelle

Sitat fra: Stig Indrestrand på mandag 29. juni 2020, klokken 15:21
Hadde e vist det så hadde ikke kjøpt bilen. >:( >:(

Hvis du vil ha mer info om shipping av tesla så anbefaler jeg å sjekke ut denne forumtråden:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2020-shipping-movements.180043/page-201

Og https://twitter.com/mortenlund89 på twitter.

Fikk min utlevert 27 juni også, så har ikke fulgt med så veldig etterpå, men det er nok august som er neste utlevering nå desverre

emurof

Hva skjer med bruktmarkedet på Model 3 nå egentlig? Ser på Finn at prisene bare ser ut til å krype mer og mer oppover! Har det noen sammenheng med leveringstid og at de som bestiller ny nå antakelig må vente ganske lenge?

Daniel_0007

Sitat fra: emurof på tirsdag 30. juni 2020, klokken 14:07
Hva skjer med bruktmarkedet på Model 3 nå egentlig? Ser på Finn at prisene bare ser ut til å krype mer og mer oppover! Har det noen sammenheng med leveringstid og at de som bestiller ny nå antakelig må vente ganske lenge?

Er vel mer sammenheng at prisene på nye biler har blitt vesentlig høyere enn ifjor så folk prøver å selge sine biler til samme pris eller litt høyere enn de betalte
Model 3 2019 LR Rwd

emurof

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 30. juni 2020, klokken 14:18
Sitat fra: emurof på tirsdag 30. juni 2020, klokken 14:07
Hva skjer med bruktmarkedet på Model 3 nå egentlig? Ser på Finn at prisene bare ser ut til å krype mer og mer oppover! Har det noen sammenheng med leveringstid og at de som bestiller ny nå antakelig må vente ganske lenge?

Er vel mer sammenheng at prisene på nye biler har blitt vesentlig høyere enn ifjor så folk prøver å selge sine biler til samme pris eller litt høyere enn de betalte

Ja, bruktprisene gikk opp etter at Tesla satte opp prisene, men jeg har fulgt med litt over tid, og det virker som bruktprisene har fortsatt å stige litt og litt, selv frem til i dag. Det er det jeg ikke skjønner.

emmern

Sitat fra: emurof på tirsdag 30. juni 2020, klokken 15:06
Ja, bruktprisene gikk opp etter at Tesla satte opp prisene, men jeg har fulgt med litt over tid, og det virker som bruktprisene har fortsatt å stige litt og litt, selv frem til i dag. Det er det jeg ikke skjønner.

Mangel på teslaer rett og slett? Ble ikke produksjonen stoppet opp ?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA