Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Bauf

jorgenask

Ahh, LR rød/svart 18" krok
bestillt 13 oktober.

Men har foreløpig ikke hørt noe  :o

jorgenask

Sitat fra: jorgenask på tirsdag 03. november 2020, klokken 09:00
Ahh, LR rød/svart 18" krok
bestillt 13 oktober.

Men har foreløpig ikke hørt noe  :o

Fikk akkurat snakket med en hyggelig kar på Tesla.

Han kunne se at bilen min var på vei men klarte ikke se hvilken båt.
Men levering siste uke i november eller første uke av desember :D

Så muligens første båten som kommer :D (Antwerp)

Vegard_br

Fikk også snakket med en hyggelig kar, han kunne se at min hvite LR med krok bestilt 23.10 ikke var på Antwerp men den etter, altså Triton Ace.

jorgenask

Sitat fra: Vegard_br på tirsdag 03. november 2020, klokken 09:48
Fikk også snakket med en hyggelig kar, han kunne se at min hvite LR med krok bestilt 23.10 ikke var på Antwerp men den etter, altså Triton Ace.

Rart han kunne se det hos deg da og ikke hos meg , hehe
Sa han noe om leveringsuke ?

Vegard_br

Han sa midten av desember, men kunne gjerne bli tidligere. Fikk vel egentlig inntrykket av at han ikke så direkte hvilken båt den var på, men at han deduserte at det ikke var på den første. Siden det kun er Triton Ace og Antwerp som er på vei nå, er det vel førstnevnte.

Almis

Fikk dette fra tesla chat:

Bestillingen er ikke ennå koblet med en bil. Systemet matcher i disse dager opp bestillinger med biler, så det er sikkert ikke lenge til du får en match på den konfigurasjonen du har bestilt.

Det kan godt være det er en bil på vei til Norge som vil bli matchet opp med din bestilling. Det får vi dessverre ikke vite før det kobles, men siden det fortsatt estimeres desember-levering ved nye bestillinger er jeg positiv til et desember-estimat på denne

2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

lars667

Jeg bestilte 20.10. Da var det estimert leveringstid november. Dagen etter mener jeg det var estimert leveringstid desember hvis en gikk inn på konfigurator. Antar at det er Antwerp/Triton Ace som skiller leveringstid nov/des. Regner med at levering blir tidligst et par-tre uker etter at biler kommer til Zeebrugge, som er estimert 10. november for Antwerp, og 24 nov for Triton?

Jeg har ikke fått noen beskjed ennå, venter i spenning :-D
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

jasken

Sitat fra: lars667 på tirsdag 03. november 2020, klokken 13:08

Jeg bestilte 20.10. Da var det estimert leveringstid november. Dagen etter mener jeg det var estimert leveringstid desember hvis en gikk inn på konfigurator. Antar at det er Antwerp/Triton Ace som skiller leveringstid nov/des. Regner med at levering blir tidligst et par-tre uker etter at biler kommer til Zeebrugge, som er estimert 10. november for Antwerp, og 24 nov for Triton?

Jeg har ikke fått noen beskjed ennå, venter i spenning :-D

bestilte dagen etter deg 😁 gleder meg 👌

Almis

Bestilte 18.10 og da sto det estimert levering i november. Performance i grå med hvitt interiør og vinterdekk uten fsd.
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

jorgenask

Sitat fra: Almis på tirsdag 03. november 2020, klokken 13:57
Bestilte 18.10 og da sto det estimert levering i november. Performance i grå med hvitt interiør og vinterdekk uten fsd.

Nå høres jeg ut som en kverulant men tror ikke FSD har noe å si i denne sammenheng :P
Det kan de vel enable/disable på hvilken som helst av bilene

Almis

Ja når du sier det så tror jeg det har null og si.

Jeg bare venter på å få en bil allokert.. Sjekker to tre ganger daglig.. 😛
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

jorgenask

Velkommen til klubben :D har fått bekreftet at bilen er på vei, mest sansynlig første båten, "worst case" andre båten.

Lei av å vente og lei av bohem-livet uten bil :P

lars667

Fikk nå ikke spesielt oppløftende e-post fra Tesla Brumunddal. De forventet bilen inn der 20. desember og levering en eller annen gang etter det, i romjula antageligvis. Dette er helt vanlig hvit med hengerfeste :-(

lars667

Er det mulig å endre utleveringssted i etterkant? Jeg drar gladelig til Drammen om jeg kan få bilen et par uker før der. Å styre med dette i romjula blir litt for dumt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA