Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Visning av MACH-E 27 Januar Bay Auto Kristiansand

Startet av Ford Electric, torsdag 02. januar 2020, klokken 22:05

« forrige - neste »

Ford Electric

Det skal vistnok være første forhandler som får vist den.
Etter hva jeg forsto blir det det kun den dagen og muligens noe påmelding.
Ford Focus Electric 02.05.14

Ford Electric

Ford Focus Electric 02.05.14

Casualkuffar

Får håpe de sender en bil eller to på turne til forhandlerne da, så vi vestpå også får se  :)

Casualkuffar

Påmeldt til visning i Bergen 30 januar :D Det skal bli artig, håper vi får lov å sette oss inni!

elaero

Booket fly og time for å se på den i Trondheim. Hinsides hva bilkjøp har blitt til i dag.

Dieselgubben

Sitat fra: elaero på onsdag 15. januar 2020, klokken 21:06
Booket fly og time for å se på den i Trondheim. Hinsides hva bilkjøp har blitt til i dag.

Ja, komisk at de påstår at bilen skal på "Norgesturné".

torlie

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

telcontar

Sitat fra: torlie på fredag 17. januar 2020, klokken 12:29
Solberg Bil i Skien 26.01, fikk sms med påmelding  :+1:

Takk for den  :+1:, da fikk jeg også meldt meg på der :-).

Måkemannen

Sitat fra: Casualkuffar på onsdag 15. januar 2020, klokken 12:12
Påmeldt til visning i Bergen 30 januar :D Det skal bli artig, håper vi får lov å sette oss inni!

Artig. Kjørte opp dit fra Haugesund for å titte på Model 3. Var moro det forsåvidt, men gidder ikke å gjøre det igjen. Nå får de versigo komme med objektet til den lokale sjappa.

DJ

Hvis noen som ser den og kan si noe om bakseteplassen hadde det vært kjekt. Skal ha elbil til langtur med 3 barn, hvorav en i fremoverlent sete, en med pute og en uten sete. Fint å vite om det er plass.  :)

torlie

#10
Da var visning overstått i Skien i går, rimelig bra oppmøte og det ble dannet et køsystem hvor man på første runde kun fikk titte på bilen, før man måtte stille seg i kø på nytt hvor det etterpå åpnet seg opp for å prøvesitte. Grunnet 600 oppmøtte ble det ikke lange prøvesittingen men nok til at man fikk et inntrykk.

Ved besiktigelse er bilen absolutt flott og stor. Bagasjerommet er helt okey, hverken mer eller mindre. Siden man har ca 100 liter foran hjelper det på. Ifølge selgere jobbes det også med å få på plass godkjenning for taklast, som nok mange ser på som et must mtp bilens moderate bagasjerom. Hengerfeste kommer, dog uklart hvilken hengervekt den blir godkjent med.

Det jeg var mest spent på var selvsagt sittestilling, og innstegshøyde, samt hvor luftig eller trang den evt føltes innvendig. På runde 1 med kun titting ble jeg og samboer litt skeptisk da sittestillingen så litt for sportslig og lav ut, men dette ble motbevist når vi faktisk steg inn.

Fin innstegshøyde og man setter seg altså inn og ikke ned. Gode setter, dog ikke sportsseter, så man har ikke veldig mye sidestøtte, men er vel komfort man har tenkt på. De som må ha bøtteseter får vente på GT utgaven. Luftig og fin innvendig grunnet panoramatak, og den føltes veldig romslig og stor ut. I forhold til XC-40 fossil som jeg prøvesatt for en måned siden var denne mye større. Volvoen føltes som du tredde den på deg som en jakke, her hadde man i stedet mye pusterom innvendig, ergo en mye større bil enn XC-40. Føler på mange måter Ford er mer for pengene enn Volvo, selv om de ikke er helt sammenlignare grunnet ulik karosseriform. Mye bedre rekkevidde er også et stort pluss.

Bakseteplassen var også luftig, jeg er 187cm og hadde grei plass over hodet, fikk vel ca en knyttneve over hodet før jeg traff panoramtaket, ergo mer enn nok med mindre man er godt over 190cm eller veldig lang i ryggen. Okey sittestilling her også. Når forsete var stilt inn med god plass til fører og jeg satt bak hadde jeg en knyttneve fra kne til seterygg ca, altså mer enn nok. Sittehøyde litt lavere enn foran som er naturlig, ergo sitter man litt høyere med knærne, men ikke plagsomt.

Angående spm til Steinskog under, så hadde Ford satt bortenfor bilen hva du fikk plass til, for å illustrere romsligheten.

Her var det hundebur, to store bagger, en stor koffert og to håndkofferter + 2 barneseter og sittepute, mulig jeg har glemt noe. Så det bør tyde på at det Steinskog lurer på, så burde det fungere fint  :)

Jeg fikk inntrykk av at den var romslig og fin inni :)

Det jeg lurer på nå er:

- Om Ford kommer til å tviholde på ca 600k for First Edition, da de har tatt en USD kurs på 10, i utgangspunktet burde prisen revideres noe ned når endelig bestilling åpner.
- Hengerfeste og vekt, samt pris på dette
- Taklast
- Pris på vinterdekk
- Noe rabatter å hente? Mtp om de ikke justerer pris og tar valutagevinst i egen lomme.


Har man First Edition og slenger på hengerfeste, vinterdekk, evt takboks så ender man vel fort på 650k. Absolutt ingen upris i utgangspunktet for totalpakken, men kjipt å betale mer enn man hadde trengt mtp USD er rundt 9 og ikke 10.

Absoutt en flott bil, men om det blir bestilling ser jeg an til våren når kontraktskriving blir klart, da er forhåpentligvis Skoda sin elbil også sett dagens lys.

Edit: står forøvring følgende på siden ved bygging av bil, så kan være endelig pris blir justert ned når man begynner med kontraktsskriving.

*Prisene er estimerte veiledende priser for denne modellen. Endelige priser vil bli offentliggjort i 2020 når det nærmer seg produksjonstart.*





2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

batterimannen

Jeg vet de jobber med taklast og hengerfeste, men jobber de med skiluke også? Synes at alle de 3 tingene burde være på plass i en sånn bil.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

LFC

Sitat fra: torlie på mandag 27. januar 2020, klokken 08:49
Da var visning overstått i Skien i går, rimelig bra oppmøte og det ble dannet et køsystem hvor man på første runde kun fikk titte på bilen, før man måtte stille seg i kø på nytt hvor det etterpå åpnet seg opp for å prøvesitte. Grunnet 600 oppmøtte ble det ikke lange prøvesittingen men nok til at man fikk et inntrykk.

Ved besiktigelse er bilen absolutt flott og stor. Bagasjerommet er helt okey, hverken mer eller mindre. Siden man har ca 100 liter foran hjelper det på. Ifølge selgere jobbes det også med å få på plass godkjenning for taklast, som nok mange ser på som et must mtp bilens moderate bagasjerom. Hengerfeste kommer, dog uklart hvilken hengervekt den blir godkjent med.

Det jeg var mest spent på var selvsagt sittestilling, og innstegshøyde, samt hvor luftig eller trang den evt føltes innvendig. På runde 1 med kun titting ble jeg og samboer litt skeptisk da sittestillingen så litt for sportslig og lav ut, men dette ble motbevist når vi faktisk steg inn.

Fin innstegshøyde og man setter seg altså inn og ikke ned. Gode setter, dog ikke sportsseter, så man har ikke veldig mye sidestøtte, men er vel komfort man har tenkt på. De som må ha bøtteseter får vente på GT utgaven. Luftig og fin innvendig grunnet panoramatak, og den føltes veldig romslig og stor ut. I forhold til XC-40 fossil som jeg prøvesatt for en måned siden var denne mye større. Volvoen føltes som du tredde den på deg som en jakke, her hadde man i stedet mye pusterom innvendig, ergo en mye større bil enn XC-40. Føler på mange måter Ford er mer for pengene enn Volvo, selv om de ikke er helt sammenlignare grunnet ulik karosseriform. Mye bedre rekkevidde er også et stort pluss.

Bakseteplassen var også luftig, jeg er 187cm og hadde grei plass over hodet, fikk vel ca en knyttneve over hodet før jeg traff panoramtaket, ergo mer enn nok med mindre man er godt over 190cm eller veldig lang i ryggen. Okey sittestilling her også. Når forsete var stilt inn med god plass til fører og jeg satt bak hadde jeg en knyttneve fra kne til seterygg ca, altså mer enn nok. Sittehøyde litt lavere enn foran som er naturlig, ergo sitter man litt høyere med knærne, men ikke plagsomt.

Angående spm til Steinskog under, så hadde Ford satt bortenfor bilen hva du fikk plass til, for å illustrere romsligheten.

Her var det hundebur, to store bagger, en stor koffert og to håndkofferter + 2 barneseter og sittepute, mulig jeg har glemt noe. Så det bør tyde på at det Steinskog lurer på, så burde det fungere fint  :)

Jeg fikk inntrykk av at den var romslig og fin inni :)

Det jeg lurer på nå er:

- Om Ford kommer til å tviholde på ca 600k for First Edition, da de har tatt en USD kurs på 10, i utgangspunktet burde prisen revideres noe ned når endelig bestilling åpner.
- Hengerfeste og vekt, samt pris på dette
- Taklast
- Pris på vinterdekk
- Noe rabatter å hente? Mtp om de ikke justerer pris og tar valutagevinst i egen lomme.


Har man First Edition og slenger på hengerfeste, vinterdekk, evt takboks så ender man vel fort på 650k. Absolutt ingen upris i utgangspunktet for totalpakken, men kjipt å betale mer enn man hadde trengt mtp USD er rundt 9 og ikke 10.

Absoutt en flott bil, men om det blir bestilling ser jeg an til våren når kontraktskriving blir klart, da er forhåpentligvis Skoda sin elbil også sett dagens lys.

Edit: står forøvring følgende på siden ved bygging av bil, så kan være endelig pris blir justert ned når man begynner med kontraktsskriving.

*Prisene er estimerte veiledende priser for denne modellen. Endelige priser vil bli offentliggjort i 2020 når det nærmer seg produksjonstart.*

Flott oppsummert.
Skal ut å se på den i dag 😊
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

Ford Electric

#13
Målte ca 130cm ute på "puta" i bredden
Sitat fra: Dag Johan Steinskog på tirsdag 21. januar 2020, klokken 18:16
Hvis noen som ser den og kan si noe om bakseteplassen hadde det vært kjekt. Skal ha elbil til langtur med 3 barn, hvorav en i fremoverlent sete, en med pute og en uten sete. Fint å vite om det er plass.  :)
Ford Focus Electric 02.05.14

Casualkuffar

#14
Da har vi vært på visning i går, som vanlig et dypdykk i norsk mangel på køkultur og empati - de som er over 190cm høy stiller seg rutinemessig fremst og vagger gjerne litt frem og tilbake slik at de tar mest mulig plass og det er umulig for kvinner og barn å se noe som helst. Men uansett.
Håper bildene fungerer:
https://imgur.com/a/PRpKMks

Fikk sett ganske bra rundt bilen og inn i kupeen men dessverre ingen mulighet til å sitte inni. Selv syns jeg det er litt aparte å be folk om å bruke opptil 600k på en bil det ikke går an å prøvesitte i det minste, men jeg er kanskje gammeldags.

Bilen er veldig pen utenpå. Mindre massiv enn jeg var redd for ut i fra bilder jeg har sett så langt. Noen i-Miev er det jo ikke.
Framsetene er som en kan (forhåpentligvis) se temmelig flate, det er snakk om at det skal være memory foam men produktsjef hos Ford var ikke 100% sikker på om setene blir slik som i prototypen vi har sett på. Baksetene var ganske myke å ta på så jeg regner med en synker godt nedi. Tatt i betraktning av at dette ikke er noe som kommer fra produksjonslinje er det uansett vanskelig å dømme setene opp eller ned men sånn som de ser ut er jeg litt urolig. Hvis bilen skal ha slike sportslige egenskaper som Ford hevder så er det lite ønskelig med benkeseter fra 60-tallet.

Bagasjerommet er kanskje litt sparsommelig sammenlignet med fordums transportkonger som Volvo 740 stasjonsvogn - det går an å løfte opp bunnplaten, under er det en isoporkladd og en ladekabel. En får kanskje 10 liter ekstra rom nedi der hvis man dropper isoporen og stapper kabelen inn et annet sted (under et sete fx) men jeg vet ikke om det er bryet verdt. Da er den spylbare frunken mer attraktiv, jeg ser for meg at møkkete ransler, barnehagedresser og annet slask en ikke vil ha inne i bilen kan plasseres der. Dessverre er den for liten til å transportere unger i og det er vel dyreplageri å transportere hund oppi der.

Det var litt kø for å få snakket med Ford sine folk om noe annet enn fargevalg, ellers skulle jeg spurt om panseret kan åpnes og lukkes fra førersetet uten at en må gå ut - det ville vært utrolig praktisk ift nevnte møkkete ransler ved transport til skolen. Video som de viste tyder på det, men film er film som vi vet.

Dørene har ikke soft close, til ergrelse for de av oss som lider i stillhet hver gang noen slamrer dørene igjen. Den lille hendelen på fremdørene er litt rar, den ser ut som de har kjøpt den på IKEA og jeg skulle ønske de dropper den før produksjonsstart. Hvis ikke barna som (i realiteten) skal inn og ut av bakdørene trenger den så trenger ikke voksne mennesker med normal førlighet den heller.

Kjenner jeg blir nervøs når jeg ser alle sensorene og lampene de har plassert på de ytterste nøgne skjermkanter, her skal en vise aktsomhet ved parkering og annen manøvrering på trange steder. Det er bra at bilen har parkeringsassistent. Sånn er vel alle biler nå, er en uforsiktig så blir det ikke bare ripe men en 50-tusenkroners tur til verkstedet.

EDIT: Tror ikke jeg ville tatt utgangspunkt i denne bilen til langtur med tre unger, hvis ikke en av dem kan sitte i forsetet. På den andre siden ville jeg ikke tatt utgangspunkt i noen bil til en slik tur heller  :laugh:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA