Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Visning av MACH-E 27 Januar Bay Auto Kristiansand

Startet av Ford Electric, torsdag 02. januar 2020, klokken 22:05

« forrige - neste »

EspenFe

I følge flere medier (Har ikke kilder akkurat nå) så er bilen kræsjtestet. Om det er endringer på karosseriet eller lignende, fører dette til at nye kræsjtester må utføres og det koster $$$$$

gekko300

Ford Norge har hele tiden tatt "ære" for at de har vært med i prosessen for å få en bil som er slik nordmenn ønsker den. At de da ikke har fått taklast og større hengervekt enda, tilsier i mine øyne at det heller ikke kommer på den endelige modellen. Ingen av disse ønskene er noe  som burde overraske Ford Norge, så de burde vært flagget tidlig i prosessen og inkludert på visningsbilen.

Chimp

Sitat fra: Kroplingen på onsdag 05. februar 2020, klokken 09:57
Virker som flere i tråden her tar det for gitt at takstativ ikke blir et faktum tross at Ford melder de jobber med saken. Har ikke folk troa eller hva tyder på at det ikke blir noe?

Endringer vil medføre ny kræsjtest, som skrevet over.
Så har de også selv gått ut og sagt at de jobber med løsninger for taklast - men så har det kommet en bisetning etter dette som har vært bekreftet av flere representanter, som har vært noe à la dette:
"en løsning som innebærer bruk av hengerfeste for skiboks"
Det finnes mange stygge løsninger til bil, blant annet er enkelte skibokser dritstygge. Men skiboks bak på hengerfestet er kanskje det styggeste jeg kan tenke meg, typ at folk ruller rundt på bakken og ler seg ihjel når de seg bilen din komme kjørende

Øyvind.h

Det finnes sikkert noen som ler og ruller på bakken. Dem om det.
Bak på bilen er tingene mye lettere tilgjengelig, lettere å ta av/på boks og nesten ingen påvirkning på forbruk. Støy slipper du også.
Så får man heller leve med at noen ler av andre :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Chimp

Da mener jeg du ødelegger en vakker bil. Dette har jeg faktisk null forståelse for, uansett hvor praktisk det er.

THE

Fordelen med å ha skiboksen bak på bilen er jo at det er stygt, og i tillegg upraktisk når du ikke har bruk for skiboksen. Egen erfaring er at skiboks på taket står montert på bilen mer eller mindre året rundt. Hvis jeg hadde hatt skiboks for montering på tilhengerfeste ville nok den vært montert på bil KUN når det er helt nødvendig. Jeg synes ikke det er pent med skiboks på taket heller, men det er så mye styr med å montere/demontere den at jeg orket det ikke.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Ansjosfilet

2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI


hELgenen

Dum/Kjapt spørsmål : Kan speilene felles inn?

Bare lurte fordi når bilen kjøres av bil på videoen over - så står speil helt ute...

Casualkuffar

#39
Null stress det, bare man drar opp nettingskilleveggen. Som jeg regner med den har.

Jeg så ikke noen slik skillevegg på visningen. Så ikke etter det heller, for så mye stash har jeg aldri inni bilen. Men de selger lastenett for under hundrelappen på Biltema hvis det er sånn at man skal ha med seg halve huset :D

Dum/Kjapt spørsmål : Kan speilene felles inn?
Det står på internett at den har innfellbare speil, men de bilene som nå er på "turné" (!) er håndbygde prototyper og da er det vel mulig de ikke gadd å ta seg bryet med akkurat denne detaljen.

sjokomelk

Sitat fra: hELgenen på torsdag 06. februar 2020, klokken 07:29
Dum/Kjapt spørsmål : Kan speilene felles inn?

Bare lurte fordi når bilen kjøres av bil på videoen over - så står speil helt ute...
For å få en bil typegodkjent i Europa må speilene "kollapse" hvis de kommer borti noe. Så ja, de kan felles inn på produksjonsutgaven. Om det blir kun ved hjelp av håndkraft eller elektrisk i tillegg vites ikke. Men mest sannsynlig det siste.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

O

#41
 Ser at det reklameres med at bilen kan bestilles i en First Edition utgave. Noen som vet hva First edition utgaven egentlig innebærer og hvordan man bestiller/reserverer First edition utgaven?
På visningen i Skien oppfattet jeg at en av selgerne nevnte at First edition utgaven ville bli prioritert ved leveranse. Noen som kan bekrefte dette?

Roy Aasen

Den står hos Ford som utsolgt, så det er vel ikke så mye å lure på 🙂

elaero

First Edition er long range med firehjulstrekk og begge teknologi-pakkene og (en eksklusiv farge).

Hva som leveres først avhenger av tilgjengelige deler i produksjon. Derfor de ikke vil benytte faktiske kønummer, for det kan bli omrokkeringer istedenfor å stoppe produksjon.

Det sa Ford sjefen til meg i alle fall.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA