Snakket forleden litt med en kar som driver bruktbilomsetning i mangemillionersskalaen.
... og resten av innlegget høres ut som en våt drøm for "en kar som driver bruktbilomsetning i mangemillionersskalaen" og har investert mye i "Lett brukte Diesel SUV'er og stasjonsvogner" 
Tro meg, jeg har andre ting å holde på med enn å pushe dieselbiler på folk. (lol)

Dette var jo også et lystig lag og ting må takes med saltklyper. Jeg antydet jo også at han hadde sikkert mange slike å selge. Men argumentene virket forsåvidt plausible, og det ble hevdet at salget av slike biler gikk strykende. Det kom mest folk fra utkantene og kjøpte.
Alt avhenger av incentivene fremover, men la oss si at dieselpartiet(SP) og co. vinner valget i 2021, og skal kompromisse seg frem til en løsning. Økning av skatter og avgifter er selvsagt, og elbilbeskatningen står meget lagelig til for hugg, samtidig som MDG får gjennomslag for andre miljø-ting, gjerne kollektivløsninger. De vil jo ikke ha biler uansett.
Hva står vi igjen med da?
- Prisen på fossilt drivstoff kan ikke økes særlig mye pga enorm handelslekkasje og smugling av drivstoff fra
nabolandene.
- Bomring og innkjøps fordelene viskes sakte ut
- Hurtiglading forblir kostbart, og tildels for dårlig utbygd
- Elbiler oppnår rykte som dyrt å reparere fordi det ikke er mange nok verksteder som kan dem
At vi desverre kan få en diesel-boom spesielt "på bygda" høres ikke helt fjernt ut i et slikt scenario.