Økt etterspørsel etter lett brukte diesel SUV'er og stasjonsvogner ventes

Startet av stefse, mandag 23. desember 2019, klokken 00:09

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Ja, kan jo være interessant, men mer kjøring vil jo da gå på bensin. Men klart, om du kan kjøre 90% på strøm, og ha halvparten så stort batteri, så gir det jo mening miljømessig og, skulle en tro.

Men ser jo at mange bilfabrikker kan bruke dette som en unnskyldning til ikke å levere elektriske biler, eller omgå overgangen til elektrisk. Ser f.eks. at EREV-bilen RAM 1500 Ramcharger får en 3.6L Pentastar V6 generator, men samtidig 92 kWh batteri. Spørsmålet er jo da om amerikanerne i det hele tatt gidder å lade bilen, eller bare kjører generatoren hele tiden.

https://topelectricsuv.com/hybrid-trucks/range-extender-models-upcoming/

Kan virke som at VW sin ID ERA skal bruke en 1,5 liters motor, som vel har 150 hk. Da begynner det å ligne veldig på en vanlig hybrid-bil...
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

AHA! DA GA PLUTSELIG EREV HYBRIDER MENING!

Det er rett og slett på grunn av 17% ekstra-toll på Kina-elbiler fra Kina på f.eks. Byd. Så da tjener de mer på hybrider til bekostning av miljøet. Er jo helt sinnsykt korttenkt av EU!
Tesla Model Y                         2021-

daktari

Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA