Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Betalt oppdatering på akselerasjon ?

Startet av daggad, onsdag 18. desember 2019, klokken 17:56

« forrige - neste »

Contango

Sitat fra: gruffalo på lørdag 21. desember 2019, klokken 00:49
Fra 492.000 kr i sommer, mener jeg å huske
Nei, ca 470. Vi betalte 499 med lakk, 19'', og hfeste med avkortet vekt.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

gruffalo

Det stemmer nok, når jeg tenker etter var det en inventory bil med hvitt interiør og hengerfeste til 492. Jeg hadde nemlig veldig lyst på den... 😥
E-tron 55 sportback 2022

Mondeo

Man kunne gjøre kupp på base performance biler en periode ja. Omtrent samme pris som LR.
Ulempene var jo lavere krokvekt og høyere forsikring..
Ble litt irritert når jeg venta på min LR og så at det kom Base Performance som inventory til samme pris..

Har Base Performance HW3? eller ble de produsert før det?

srd

Sitat fra: geirci2 på lørdag 21. desember 2019, klokken 03:12
Da er "Acceleration Boost" bestilt og betalt.
Får ikke testet ut før ut på dagen i morgen lørdag :-)

Har du fått testet? Veldig spent på å høre hva du synes

Sent fra min Nokia 9 via Tapatalk


geirci2

Kjørte en tur Tr.heim/Orkanger t/r i dag, og ja - merker GODT forskjellen.
Kun synsing, ingen data å fremlegge, men det var godt å føle å bli trykket skikkelig bakover i setet ved akselerasjoner og forbikjøringer. Fikk samme fornemmelse som da jeg prøvekjørte Model 3 Performance før jeg mottok min AWD.

Min bedre halvdel var imidlertid ikke så fornøyd: "ta det med ro nå..." :-)

Jeg selv: kjempefornøyd!!!  :D
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Skvulp

Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

Contango

Sitat fra: Mondeo på lørdag 21. desember 2019, klokken 11:12
Har Base Performance HW3? eller ble de produsert før det?
Vet ærlig talt ikke hva vår bil har og tror ikke det har med versjon å gjøre. Virker som det har vært en blanding av HW2.5 og 3.0 en periode men ingen er vel helt i stand til å si når siste 2.5 bil gikk av samlebåndet. Ikke lett å finne ut når bilen ble produsert og hvilken computer bilen har. Enten åpne lokk under hanskerom og finne hardware serienummer eller muligens evnen til å se trafikkjegler.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

hugin

Jeg kan godt tenke meg å oppgradere min bil med denne pakka. Skjønner at rekkevidden blir kortere hvis jeg kommer fortere fra null til hundre. Men dersom rekkevidden også blir kortere om jeg kjører rolig i chill mode, da er jeg ikke interessert. Har prøvd å sjekke på nettet, men finner ikke noe. Noen andre som har tanker om dette?
Tesla MYP hvit/svart levert 10.11.2022
Tesla M3 LR DV4W FSD acc boost 2019 - solgt

DagfinnN

Dersom bilen ikke blir tyngre, kan det ikke være noen logisk grunn til kortere rekkevidde når du kjører i Chill-modus.
Og tyngre blir den nok ikke med OTA oppdatering :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Rosstopher

At biler med mer krefter har høyere forbruk er noe vi alle har lært i oppveksten, men det gjelder kun fossilbiler.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Mondeo

Sitat fra: Contango på søndag 22. desember 2019, klokken 10:59
Sitat fra: Mondeo på lørdag 21. desember 2019, klokken 11:12
Har Base Performance HW3? eller ble de produsert før det?
Vet ærlig talt ikke hva vår bil har og tror ikke det har med versjon å gjøre. Virker som det har vært en blanding av HW2.5 og 3.0 en periode men ingen er vel helt i stand til å si når siste 2.5 bil gikk av samlebåndet. Ikke lett å finne ut når bilen ble produsert og hvilken computer bilen har. Enten åpne lokk under hanskerom og finne hardware serienummer eller muligens evnen til å se trafikkjegler.

Min bil ser trafikkjegler over alt. selv vanlige "gjerder" blir vist som kjegler til tider så tror man fort vet om man har HW3 eller ikke.
Også kan du bare ta en titt i changelog å se om trafikkjegler er nevnt eller ikke.

Contango

Hehe - ser kjegler overalt i S'en også. Kjører ikke 3'ern så mye og husker rett og slett ikke.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Counterpointer

Sitat fra: Rosstopher på søndag 22. desember 2019, klokken 12:07
At biler med mer krefter har høyere forbruk er noe vi alle har lært i oppveksten, men det gjelder kun fossilbiler.
Ikke helt korrekt. Når en trimmer en fosilmotor til å gi mer effekt så vil den faktisk bruke mindre drivstoff på en gitt effekt. Dvs bruker den 1,00 L pr mil i konstant 90 km/t og blir trimmet til 10% mer effekt vil den bruke 0,9 ved samme belastning etter trimming.
Men som en hovedregel bruker kraftigere motor mer effekt om de er like effektive.

Litt pirk, men rett skal være rett.

Prinsippet kan ikke overføres til elmotor som du helt riktig sier.

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på søndag 22. desember 2019, klokken 13:23
Men som en hovedregel bruker kraftigere motor mer effekt om de er like effektive.
Vel, det er jo avhengig av optimalisering. Reduserer man friksjon og optimaliserer motorstyring får man nok fort lavere forbruk ved samme effekt, problemet er vel at man fort bruker mere tilgjengelig effekt med kraftigere motor.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

N00b

Det er direkte feil at du senker forbruket med 10% ved å trimme motoren 10%.
I beste fall får du samme forbruk.
Har du gått skikkelig hardt til verks med annet innsug, nye ventiler, andre kammer så forvent å betale mer i drivstoff. 

Sitat fra: knut.aulie på søndag 22. desember 2019, klokken 13:23
Sitat fra: Rosstopher på søndag 22. desember 2019, klokken 12:07
At biler med mer krefter har høyere forbruk er noe vi alle har lært i oppveksten, men det gjelder kun fossilbiler.
Ikke helt korrekt. Når en trimmer en fosilmotor til å gi mer effekt så vil den faktisk bruke mindre drivstoff på en gitt effekt. Dvs bruker den 1,00 L pr mil i konstant 90 km/t og blir trimmet til 10% mer effekt vil den bruke 0,9 ved samme belastning etter trimming.
Men som en hovedregel bruker kraftigere motor mer effekt om de er like effektive.

Litt pirk, men rett skal være rett.

Prinsippet kan ikke overføres til elmotor som du helt riktig sier.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA