Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Betalt oppdatering på akselerasjon ?

Startet av daggad, onsdag 18. desember 2019, klokken 17:56

« forrige - neste »

Mondeo

Sitat fra: Elgolferen på fredag 20. desember 2019, klokken 09:32
LR rwd ser jeg ikke får muligheten til å oppgraderes, så det bekrefter enn så lenge min mistanke om at ettersom LR rwd ikke lenger blir produsert er de også nedprioritert.

Synes det er kult at de kommer med tilbudet om å kjøpe ekstra fart osv, men det hadde nok vært mer attraktivt om de la de ut som f.eks, steg 1,2 og 3 med pris deretter.

Eneste "merkelige" jeg reagerer på med å kjøpe en tesla model 3 rwd er at man ikke har muligheten til å leke seg litt på snøen, da bilen ikke lar deg gjøre det i det hele tatt. Jeg synes det er litt kjedelig med en bil som har over 300hk, og som koster en halv mill.
Får håpe Elon slenger inn en track mode oppgraderingsmulighet.

Napper du ut en sensor har du en skikkelig drift machine, både sommer og vinter.

https://youtu.be/H_AyNQtjOlQ

jlan

Sitat fra: olekvi på fredag 20. desember 2019, klokken 10:05
Nedprioritert?

Du tror ikke det er så enkelt som at det ikke er mer effekt å ta ut (uten å ødelegge) av den ene motoren som sitter bak på RWD-modellen, mens det for AWD har vært potensiale for mer effekt siden det er to motorer å ta av?
Det er nok sannsynlig. LR RWD har vel omtrent samme uttak fra bakmotoren som Performance. LR AWD og SR+ har effektkurver som bærer preg av å være softwarebegrenset, mens Performance og LR RWD har mer "naturlige" kurver.

Jeg tror det er i det lave turtallområdet  under "knekken" man har sluppet opp litt for LR AWD nå, altså høyere dreiemoment, mens de tidligere gratis oppdateringene gikk mer på toppeffekt lengre til høyre på kurven.

https://youtu.be/ppbIXvfk6Uo?t=338
https://youtu.be/Qb5a4T6LXGk?t=340
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF


Autowinder

TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Autowinder

#64
Sitat fra: Mondeo på fredag 20. desember 2019, klokken 11:26
Napper du ut en sensor har du en skikkelig drift machine, både sommer og vinter.
Og plutselig en ny heftig post på budsjettet; Dekk. I alle fall å dømme fra eiers bekymrede inspeksjon av dekkene etter kjøringen fra 07:40 og fremover  :laugh:
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Elgolferen

Sitat fra: olekvi på fredag 20. desember 2019, klokken 10:05
Sitat fra: Elgolferen på fredag 20. desember 2019, klokken 09:32
LR rwd ser jeg ikke får muligheten til å oppgraderes, så det bekrefter enn så lenge min mistanke om at ettersom LR rwd ikke lenger blir produsert er de også nedprioritert.

Nedprioritert?

Du tror ikke det er så enkelt som at det ikke er mer effekt å ta ut (uten å ødelegge) av den ene motoren som sitter bak på RWD-modellen, mens det for AWD har vært potensiale for mer effekt siden det er to motorer å ta av?

Kan være riktig det du sier der!

Men fremdeles kan man undres over at man kjøper en bil til en halv mill som man ikke selv får bestemme hvor mye kjøreglede som kan hentes ut av. (mulighet for å slå av alle hjelpemidler)

HCO

Sitat fra: Elgolferen på fredag 20. desember 2019, klokken 13:59
Kan være riktig det du sier der!

Men fremdeles kan man undres over at man kjøper en bil til en halv mill som man ikke selv får bestemme hvor mye kjøreglede som kan hentes ut av. (mulighet for å slå av alle hjelpemidler)

Og hvordan hadde ulykkesstatistikken sett ut da? Det er stor forskjell på å skru av all førerassistanse på en bensinbil med 150hk og på en elbil med 300/400/500hk.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Elgolferen

Sitat fra: HCO på fredag 20. desember 2019, klokken 14:30
Sitat fra: Elgolferen på fredag 20. desember 2019, klokken 13:59
Kan være riktig det du sier der!

Men fremdeles kan man undres over at man kjøper en bil til en halv mill som man ikke selv får bestemme hvor mye kjøreglede som kan hentes ut av. (mulighet for å slå av alle hjelpemidler)

Og hvordan hadde ulykkesstatistikken sett ut da? Det er stor forskjell på å skru av all førerassistanse på en bensinbil med 150hk og på en elbil med 300/400/500hk.

Hvordan jeg skal svare på vegne av andre er vanskelig å si, men begrensningen ligger jo i selvinnsikt og kjøretekniske ferdigheter.

Ser selv at jeg som fører personlig, uten problem ville klart å håndtere dette og selvstendig kunne klart å tatt en vurdering på om det er trygt og forsvarlig å kunne slå av disse funksjonene på ett stort område uten trafikk og med god oversikt.

Men du har ett poeng der.


gruffalo

Undres på hvordan denne pakka forvaltes videre.  Blir det som en egen modell? Feks hvis der kommer nye 5% økninger,  blir det mer på denne også, eller blir man "tatt igjen "?

Og vil det komme flere pakker i framtida? Vil den bli billigere eller dyrere?

Dette er jo helt nytt for alle , så det er vanskelig å si.

Men jeg er fristet til å kjøpe, egentlig ønsker jeg å oppgradere til Performance...
E-tron 55 sportback 2022

Ludde

Kan være riktig det du sier der!

Men fremdeles kan man undres over at man kjøper en bil til en halv mill som man ikke selv får bestemme hvor mye kjøreglede som kan hentes ut av. (mulighet for å slå av alle hjelpemidler)
[/quote]

Dette hadde vært nydelig! Kanskje litt risikabelt med å slå av alt. Men om ikke annet en drift mode som alternativ til track mode. Enten som på a45 amg hvor den fremprovoserer driften vet å trekke mer på bestemte hjul, eller ha lik kraftfordeling som nå men å tillate litt mer vinkel før bilen griper inn.

Når det gjelder ytelsesoppgradering av LR RWD hadde "engineering axplained" på youtube en video om moterforskjellen i RWD som han hadde og Performance som han byttet til. Det er visstnok ikke samme motor hvor bakmotoren på P har mye bedre respons. Så om dette stemmer er det kanskje ikke mer å hente på disse.

daggad

De har tatt ut mye mer på den bakre motoren på P. Denne er en såkalt 980 og de fleste AWD har en 990. Noen sier de er kliss like men at 980 er testet ut lengre. De ser i alle fall ingen fysiske forskjeller på de.
Ingen som helst tvil om at det er mye mer å hente på AWD.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

magnetic

Hvor mye mer kostet disse stealt P utgavene i forhold til standard AWD som ble tilbudt en stund via Inventory.?
Disse fikk en software oppdatering til full performance ytelse

gruffalo

E-tron 55 sportback 2022

geirci2

Da er "Acceleration Boost" bestilt og betalt.
Får ikke testet ut før ut på dagen i morgen lørdag :-)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA