Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.40.2.1

Startet av geear, tirsdag 10. desember 2019, klokken 18:51

« forrige - neste »

sjokomelk

Jeg ser folk tror bilen lærer av hvordan du bruker knappen for manuell visking. Det gjør den ikke direkte. Det du gjør er at du genererer data som Tesla senere samler inn og bruker til videre opplæring av det nevrale nettverket på sin serverpark i Palo Alto. Og så puttes den oppdaterte programvaren for vindusviskere inn i en fremtidig softwareoppdatering til bilene.
Bilen i seg selv vil aldri bli smartere eller flinkere ved bruk av knappen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Saberhagen

Sitat fra: Motorwatt på fredag 13. desember 2019, klokken 11:54
Sitat fra: Saberhagen på fredag 13. desember 2019, klokken 11:36
Spent på å se hva slags MCU jeg evnt får. Har en Ap2 bil fra juni 2017.
Finnes ikke noe nyere enn MCU2 som du også hadde fra før. Må ikke blande med HW3.

Det vet jeg. Jeg har jo MCU1 nå, spenningen gjelder om jeg får en refurbished MCU1 eller om jeg får MCU2 :)

turfsurf

Sitat fra: Saberhagen på mandag 16. desember 2019, klokken 12:58
Det vet jeg. Jeg har jo MCU1 nå, spenningen gjelder om jeg får en refurbished MCU1 eller om jeg får MCU2 :)
TOCN skriver dette:

"Oppgradere fra MCU1 til MCU2?
Man kan IKKE oppgradere MCU-en i bilen, altså fra versjon 1 til versjon 2. Dette skyldes at kommunikasjonen mellom den store og den lille skjermen ikke er den samme på MCU2. Tesla jobber med å løse dette."

Er det noen endringer her som gir deg håp om det?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

1000kwh

Jeg mener pendlingen i AP var tilnærmet borte i dag. Mulig det er noe i at enkelte oppdateringen krever en opplæring av AP igjen. Kjører samme strekning på e18 hver dag.

spirrevipp

Merket ikke noe spesielt på fredag tur/retur jobb, men i dag var det mye vingling. Blæh. Begynner å bli litt lei av ett skritt fram og to tilbake.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

tibber73

Dette er bra med 2019.40.2.1 og ACC:
Den stopper mye nærmere kjøretøyet foran ved rødt lys. Det er en stor forbedring i forhold til tidligere. Men kjøring i kø er dessverre noe rykkete og desperat.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Motorwatt

Sitat fra: 1000kwh på mandag 16. desember 2019, klokken 17:18
Jeg mener pendlingen i AP var tilnærmet borte i dag. Mulig det er noe i at enkelte oppdateringen krever en opplæring av AP igjen. Kjører samme strekning på e18 hver dag.
Samme som jeg opplevde på samme vei (som nevnt over), men nå har jeg mange kamerafeil. Høyre kamera tildekket, venstre kamera tildekket, alle kameraer tildekket, autopilot fungerer ikke. Kamera-meldingene har jeg aldri sett før i tidligere versjoner.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Wibla

Sitat fra: Motorwatt på mandag 16. desember 2019, klokken 23:43
Sitat fra: 1000kwh på mandag 16. desember 2019, klokken 17:18
Jeg mener pendlingen i AP var tilnærmet borte i dag. Mulig det er noe i at enkelte oppdateringen krever en opplæring av AP igjen. Kjører samme strekning på e18 hver dag.
Samme som jeg opplevde på samme vei (som nevnt over), men nå har jeg mange kamerafeil. Høyre kamera tildekket, venstre kamera tildekket, alle kameraer tildekket, autopilot fungerer ikke. Kamera-meldingene har jeg aldri sett før i tidligere versjoner.

Lenge siden du vaska bilen?
2018 Tesla Model S 75D

Motorwatt

Ja, men kameraene har jeg rengjort flere ganger de to siste dagene. Er forresten kameraglassene oppvarmet (skjermer og B-stolpe)?. Mener bestemt at jeg så dette sist vinter, men ikke i år.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

Sitat fra: sjokomelk på mandag 16. desember 2019, klokken 12:30
Jeg ser folk tror bilen lærer av hvordan du bruker knappen for manuell visking. Det gjør den ikke direkte. Det du gjør er at du genererer data som Tesla senere samler inn og bruker til videre opplæring av det nevrale nettverket på sin serverpark i Palo Alto. Og så puttes den oppdaterte programvaren for vindusviskere inn i en fremtidig softwareoppdatering til bilene.
Bilen i seg selv vil aldri bli smartere eller flinkere ved bruk av knappen.
De kan ha laget at ved bruk av manuell visker skal viskerene viske mer i en periode, men dette går jo vekk til neste gang
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Torkor

Samme her. Kamerafeil grunnet dugg og is særlig foran frontkameraet. Hverken defroster foran eller bak aktiverer nå varmetrådene i kamerahuset.
Sitat fra: 1000kwh på mandag 16. desember 2019, klokken 17:18
Jeg mener pendlingen i AP var tilnærmet borte i dag. Mulig det er noe i at enkelte oppdateringen krever en opplæring av AP igjen. Kjører samme strekning på e18 hver dag.
Samme som jeg opplevde på samme vei (som nevnt over), men nå har jeg mange kamerafeil. Høyre kamera tildekket, venstre kamera tildekket, alle kameraer tildekket, autopilot fungerer ikke. Kamera-meldingene har jeg aldri sett før i tidligere versjoner.
[/quote]

Klykken

Snø og is, dugg etc er en gjenganger på vinteren. Dette vil selvsagt alltid ødelegge for AP.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Varme på kameraene i B-stolpen virker. Da er det vel kameraene i forskjermene som er problemet.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Det skal være varme i disse også:

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

Sitat fra: Torkor på tirsdag 17. desember 2019, klokken 07:45
Samme her. Kamerafeil grunnet dugg og is særlig foran frontkameraet. Hverken defroster foran eller bak aktiverer nå varmetrådene i kamerahuset.
Sitat fra: 1000kwh på mandag 16. desember 2019, klokken 17:18
Jeg mener pendlingen i AP var tilnærmet borte i dag. Mulig det er noe i at enkelte oppdateringen krever en opplæring av AP igjen. Kjører samme strekning på e18 hver dag.
Samme som jeg opplevde på samme vei (som nevnt over), men nå har jeg mange kamerafeil. Høyre kamera tildekket, venstre kamera tildekket, alle kameraer tildekket, autopilot fungerer ikke. Kamera-meldingene har jeg aldri sett før i tidligere versjoner.
[/quote]
Fikk en følelse av at disse meldingene er nye ja. Altså en advarsel om at det er dårlig sikt ut av kameraet. Jeg kjørte helt greit med AP da det var en slik melding.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA