Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har du bestilt cybertruck?

Startet av Elbil fundamentalist, fredag 22. november 2019, klokken 06:59

« forrige - neste »

HalvorV

Bortsett fra at den ikke ligner på en børstraktor fra 80-tallet?
Den er betydelig større og barskere enn en G-wagen noensinne vil kunne bli, og med det noe begrensede lokale Co2 avtrykket så har vi en vinner!
MDG/Rødt/AP kommer nok til å skrike seg håse av misunnelse/sjokk/indignasjon/krenkelse (på vegne av Greta), men det er bare en bonus for de aller fleste som kjøper en slik bil.

Tesla Model Y Perfomance

Xtian

Sitat fra: thbo på onsdag 27. november 2019, klokken 08:15
Sitat fra: hELgenen på onsdag 27. november 2019, klokken 08:06
Utseende er en ting - men miljøaspektet forsvinner helt med denne bilen dersom folk skulle begynne å rulle rundt med denne som pendlerbil. [...]

Det er klart den bruker unødvendig mye strøm om alltid kun en person uten lastebehov kjører rundt i den tunge bilen, [...].

Vel, nå ryktes det jo at den skal kunne lage ganske mye av strømmen selv,  nok til 3 mil i snitt per dag, så hvis den stort sett parkeres ute på dagtid, blir det kanskje ikke så ille?

thbo

#92
Sitat fra: thbo på onsdag 27. november 2019, klokken 08:15
Det er klart den bruker unødvendig mye strøm om alltid kun en person uten lastebehov kjører rundt i den tunge bilen, [...].

Sitat fra: Xtian på onsdag 27. november 2019, klokken 09:32Vel, nå ryktes det jo at den skal kunne lage ganske mye av strømmen selv,  nok til 3 mil i snitt per dag, så hvis den stort sett parkeres ute på dagtid, blir det kanskje ikke så ille?

Nok et godt poeng! Om enn sikkert noe mindre i Norge. Throw it on the pile!
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

geear

Sitat fra: Randeboy på onsdag 27. november 2019, klokken 08:01
Sportsbil?  ??? Dette er langt fra en sportsbil.
Som sagt tidligere, noen liker Fiat Multipla også. Det gjør den ikke finere..
Bilen ser rett og slett jævlig ut.
Noen forstår dette designet, andre gjør ikke. Det handler ikke om fin eller ikke. Dette er så mye mye mer, og det er helt ufattelig at Elon våget, og ikke minst at det fungerte. CT er en milepæl i bilhistorien.

Sitat fra: hELgenen på onsdag 27. november 2019, klokken 08:06
Utseende er en ting - men miljøaspektet forsvinner helt med denne bilen dersom folk skulle begynne å rulle rundt med denne som pendlerbil. Dette er en gigantisk stor bil i norsk målestokk. En bil jeg ikke håper det blir mange av på norske veier nettopp fordi den undergraver mange miljøaspekter.
Nå er det sånn da, at formålet med bilen er å erstatte like store pickuper, med svære V8ere. Hvis det ender med at folk erstatter mindre biler for å bruke dette som pendlerbil, så er det klart det vil slå feil ut miljømessig, men utgangspunktet er godt.

emurof

Sitat fra: Randeboy på mandag 25. november 2019, klokken 09:54
Sitat fra: DeepFu på mandag 25. november 2019, klokken 08:25
Jeg kjenner på at den bilen er SVÆR. I norsk sammenheng er det ikke en pick-up, men en lett lastebil. I utgangspunktet var jeg ganske klar for den etter å ha sett den, men begynner å tenke at den kanskje er too much.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

Bilen er jo gigantisk. Lang akselavstand også. Om noen har kjørt noe så stort tidligere, veit de at svingradiusen er som danskebåten. Helt håpløs til vanlig bruk.

Svingradiusen skal visst være god i følge de som var med på testkjøring.

jkirkebo

Sitat fra: thbo på onsdag 27. november 2019, klokken 08:15
Men enig i at det kommer til å bety slutten på elbilinsentivene dersom den i høy grad blir sett med ensomme dresskledde førere i kollektivfeltet (eller på handikapplasser eller fortau!). Den har likevel potensiale for miljøet for en andel av hvermannsen uansett hva folk måtte «synes».

Den faren tror jeg er liten, siden de aller fleste som kan pendle i kollektivfelt disponerer P-plasser som neppe er store nok for TCT ;) Det er ikke bredden som er problemet, men 6m lengde. Få plasser er lange nok, det går ofte på håret med TMX...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

emurof

Sitat fra: Tom E. på mandag 25. november 2019, klokken 19:08Men jeg ser nå på størrelsen på Cybertrucken LxBxH = 588x202x190 cm at den muligens er litt større enn min eksisterende Ampera E.

LITT? :D

emurof

Sitat fra: slem på tirsdag 26. november 2019, klokken 23:33Ikke hva jeg hadde forventet fra Tesla, med sin track record full av bestefarbiler.

"Bestefarbiler" som blåser fletta av det meste annet på ytelse?

geear


Jejl

Sitat fra: hELgenen på onsdag 27. november 2019, klokken 08:40
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 27. november 2019, klokken 08:11
Den går da på fornybar strøm? Tenker du på materialene som går med i produksjon, for slitasje på veg er neglisjerbar.
Tenker på alle sidene - strømforbruk, materialbehov, plassbehovet osv. Denne bilen vil trolig aldri bli en grønn pendlerbil. Minner meg mye om en børstraktor fra 80 tallet. Når disse dukker opp i "fast track" filene så går det ikke mange dagene før folk flest reagerer og vil ha restriksjoner på bruk både i kollektivfelt og andre steder. Tro meg, dagens Tesla hatere vil fråtse og antall nye vil storme til - dette er trolig ikke bilen man forbinder med miljø.
Det kommer jo an på hvilken bil den erstatter. Hvis den erstatter en 6 seters pickup med V8 og 4-500 hk og bensinforbruk på rundt 2,5 liter/mil, så blir den nok ganske miljøvennlig i forhold.

hemi

Jeg kjøper meg ny Mercedes G nå med bensin på 2.5 tonn nå, siden ingen elbiler klarer trekke annet enn kvisthenger.

RuneW

Sitat fra: hELgenen på onsdag 27. november 2019, klokken 08:40
Tro meg, dagens Tesla hatere vil fråtse og antall nye vil storme til - dette er trolig ikke bilen man forbinder med miljø.

Ja, du har vel inside info du...  ;D
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Tom E.

Sitat fra: emurof på onsdag 27. november 2019, klokken 10:50
Sitat fra: Tom E. på mandag 25. november 2019, klokken 19:08Men jeg ser nå på størrelsen på Cybertrucken LxBxH = 588x202x190 cm at den muligens er litt større enn min eksisterende Ampera E.

LITT? :D

Jeg var kanskje litt vag i min sarkasme. Det beklager jeg, men ikke mer enn at jeg har bestilt CT og kan leve med en litt større bil. Jeg har allerede målt litt inne i garasjen og har kommet frem til at både høyden og bredden er ok. Lengden derimot, der støter jeg på utfordringer. Garasjen er nemlig kun 6 meter lang utvendig og 568 centimeter innvendig. Det betyr at 10 cm av bilen vil stikke ut av garasjen.

thbo

#103
Skal du ha noen effekt av solcellepanelet kan du uansett ikke lukke den porten

Ville ha bygd på garasjen i front med slikt drivhus ment å sette mot vegg og (ekstra) stor dobbel glassdør
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

hELgenen

Sitat fra: RuneW på onsdag 27. november 2019, klokken 13:46
Sitat fra: hELgenen på onsdag 27. november 2019, klokken 08:40
Tro meg, dagens Tesla hatere vil fråtse og antall nye vil storme til - dette er trolig ikke bilen man forbinder med miljø.

Ja, du har vel inside info du...  ;D

Nei, har ingen inngående kunnskap om dette, men baserer meg på hvordan Tesla har blitt et yndet hat objekt blant enkelte - f.eks så fikk vi det jo flott demonstrert på NRK debatten her for en tid tilbake.
Jeg er forøvrig ikke blant disse såkalte Tesla haterene - enhver elektrisk bil er alltid bedre enn en fossil i midt hode, men synes kanskje Tesla tråkker litt feil med sin CP - i alle fall i det Europeiske markedet. Dersom det er slik at folk i Norge nå hopper fra normale elbiler som model 3 til CP og presser seg inn i fast track'en på vei til jobb alene i en slik bil - og ikke klarer å forstå at dette kanskje virker noe provoserende og faktisk er lite miljøvennelig sammenlignet med samme transport med model 3, ja så eier man faktisk ikke vett i skallen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA