Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gratis "all weather protection kits" i Norge?

Startet av ultimato, onsdag 20. november 2019, klokken 14:58

« forrige - neste »

ultimato

https://electrek.co/2019/11/20/tesla-free-protection-kit-mud-flaps-winter-climate-model-3-paint-issues/


Iflg Electrek så har Tesla Canada sent ut internt memo som sier følgende:
"For owners in Canada, excluding BC, where heavy salt, sand, or gravel is used to improve winter road conditions, we will be providing the All-Weather Protection Kit at no cost."

Dette høres jo absolutt relevant ut for norske forhold. Noen som har hørt noe om dette vil gjelde oss også?

Bob

Lurer på hvordan de håndterer kunder som meg som har installert Xpel hos verksted. Om vi blir kompensert til en viss grad eller ikke. Slipper jo mudflaps når PPF beskytter lakken såpass godt.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2016 VW e-Golf
2004 Mazda RX-8 231 HK
2008 Hyundai Accent

chargedup

Hvis det kommer til Norge, får nok ingen kompensasjon fordi de har løst dette på en annen måte selv. Akkurat det tror jeg vi kan være helt sikre på.
Mudflaps til hele bilen koster sannsynligvis ikke mer enn 10-200 kr å lage, dersom man kjøper 20.000 stk, ettersom de allerede idag selges til 150 kr i kina levert postkassen din.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Magnus Hansen

Hvis vi ikke får det gratis så skal jeg jaggu bestille. Åpenbart nødvendig

Rocklobster

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 20. november 2019, klokken 16:01
Hvis vi ikke får det gratis så skal jeg jaggu bestille. Åpenbart nødvendig
Ja litt dumt på en måte at det åpenbart er det når Tesla går til dette skrittet. Spennende å følge denne saken.

Almis

Var hos tesla i dag. Skulle vist bli levert fom desember. Jeg fikk melding om at jeg ville få mine ettersendt.
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Autodidact

Det hadde vært supert.

Kjørte nylig en vei hvor det haglet med sand fra dekkene i flere mil og jeg klarte ikke ta tanken fra innlegg/artikler om enorm slitasje på lakken.

Håkon

tgmachine

Sitat fra: Almis på torsdag 21. november 2019, klokken 22:46
Var hos tesla i dag. Skulle vist bli levert fom desember. Jeg fikk melding om at jeg ville få mine ettersendt.

Det vil si alle Model3 eiere vil få tilbud om dette ettersendt? Fikk min bil i mars.

-tgmachine

Almis

Det vet jeg ikke. Han sa bare at jeg som akkurat hadde kjøpt ville få ettersendt.
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

CorsoDante

Sitat fra: Almis på torsdag 21. november 2019, klokken 22:46
Var hos tesla i dag. Skulle vist bli levert fom desember. Jeg fikk melding om at jeg ville få mine ettersendt.


For at du skal montere selv?

Dette var litt av en innrømmelse...

Hvis dette er nødvendig, så ønsker jeg at Tesla monterer dette for meg - free of charge. Alternativt får de fikse lakkskadene som måtte oppstå grunnet mangelfullt design.

Regner med dette er aktuelt i Finland også...  :D
TM3P "FSD"

ethoring

Det er vel helt vanlig å levere biler uten skvettlapper, og at disse bilene er utsatt for steinsprut mot kanal. Se deg rundt neste gang du er på en P-plass, hvor mange biler som mangler dette og er slitt ved hjulbue.

ohowl

Fikk Mail om at dette var på vei i posten nå, med instruksjoner. Alternativt kan man få Tesla til å gjøre det; antar gratis.
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

eiviskul

Tesla Model 3 - Long Range 2019
Pearl White
HW3 / FSD
500% Supercharging Boost

alstaa

Fikk mail fra Tesla at model 3 eiere får dette sendt til nærmeste postkontor. Men er det virkelig noen som tror du at skal få kompensasjon for at du har montert egne? Haha, herregud 😂

Eltusiast

#14
EDIT: ved andre gjennomlesing og en kikk på electrek ser jeg at det ikke er beskyttelsesfilm (syntes det var litt rart at de skulle levere det med instruksjoner for å montere selv!), men skvettlapper.

Får håpe det ikke blir seende altfor teit ut.

Jeg fikk melding i dag, og hadde ikke hørt om dette. Har keramisk lakkbeskyttelse (Ditec) fra før. Hvis jeg skjønner dette rett er det en lakkbeskyttelsesfilm kit-et består av..? Og såvidt jeg husker må de legges rett på lakken, og så kan man eventuelt legge keramisk oppå der igjen. (For ordens skyld: jeg aner ikke hva man BØR gjøre, eller om å ha begge deler virkelig har noe for seg).

Det blir interessant å høre hva de sier på service-senteret om dette.

Litt merkelig at Tesla bare sender de ut uten å kontakte folk først. Jeg vil tro det er ganske mange som har enten film eller keramisk belegg fra før, og selv om Tesla sikkert betaler veldig mye mindre når de kjøper kit i bulk må det vel koste mer enn noen hundrelapper per bil...
2019 TM3 LR

— før i tiden
US-importert 2012 Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA