Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kommer endelig MCU2 til oss med MCU1?

Startet av OhmPaPa, mandag 18. november 2019, klokken 16:40

« forrige - neste »

o.b.lix

Er ikke alle kamera som virker fint såvidt jeg kunne skjønne?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Farshid Jahangosha

Tesla Model S 75 D 2017.
x Tesla Model S 85 autopilot 2014.
MB C 180 2001.

Øggen

#32
Da kom det offisiell info fra Tesla om bytte. Kun mulig i USA foreløpig, og først for dei med AP2.5 og FSD. Andre regiona og kombo kjem fortløpende.

https://www.tesla.com/support/infotainment?redirect=no
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

OhmPaPa

Upgrade your Infotainment system to access new features, as well as a more advanced and smoother user experience.

Owners of Model S and Model X built March 2018 or earlier will be eligible to purchase an Infotainment Upgrade, enabling access to some of our favorite features like video streaming and an expanded Tesla Arcade, in addition to a more responsive and faster touchscreen experience.

Eligible owners will be invited by email to schedule an appointment to purchase and install the Infotainment Upgrade through Tesla Service. This upgrade is available for $2,500 plus applicable tax including installation. You won't be able to purchase the upgrade before we notify you that your car is eligible.

Note: Some features enabled by the Infotainment Upgrade require a Premium Connectivity subscription of $9.99 per month plus applicable tax. You may already have Premium Connectivity. Confirm your status in your Tesla Account.

Owners with Full Self-Driving Capability will receive early access to the Infotainment Upgrade and a complimentary upgrade to the Full Self-Driving Computer during their appointment. Purchase Full Self Driving Capability from your Tesla app or Tesla Account to enjoy priority access the Infotainment Upgrade.

OhmPaPa

Configuration Beginning Availability

Autopilot Computer 2.5 with Full Self-Driving Capability Scheduling Now
Autopilot Computer 2.0 with Full Self-Driving Capability Late March
All remaining Model S and Model X owners Early April

HKS

Ganske heftig pris...

$2500 er rett over 23.000 kroner til dagens pris, og med jobb havner vi nok sikkert rundt 30.000 kroner.
Eneste scenario hvor jeg ser at dette er verdt prisen er hvis man er utenfor garantien og MCU er på vei til å dø grunnet den dårlige eMMC-brikken.

Ellers tror jeg ikke jeg synes det er verdt det, og spør meg selv hvor lang tid det tar før det dukker opp en "MCU3". Tesla pusher allerede MCU2 ganske heftig, da den er "overklokket" fra 1,6GHz til 2,0GHz, og vi snakker tross alt om en Intel Atom prosessor fra 2016, det er en ganske middelmådig arkitektur sammenlignet med hva som finnes i en standard iPhone eller en billig laptop.
Tesla Model 3 Long Range

Motorwatt

Sitatog med jobb havner vi nok sikkert rundt 30.000 kroner.

This upgrade is available for $2,500 plus applicable tax including installation., men det kommer vel moms i tillegg.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

HKS

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 03. mars 2020, klokken 01:11
Sitatog med jobb havner vi nok sikkert rundt 30.000 kroner.

This upgrade is available for $2,500 plus applicable tax including installation., men det kommer vel moms i tillegg.
Stemmer, blingset litt der, men rundt 30.000 inklusive moms høres nok riktig ut...
Er uansett en grei deal hvis man allikevel må bytte MCU.

I USA ser det ut som at de ikke bytter ut tuner med en som er kompatibel med MCU2:

SitatIs anything removed with the Infotainment Upgrade?
Yes. You will no longer have access to AM, FM or Sirius XM radio. You will still have access to internet radio and music streaming, including streaming over Bluetooth®.

Det vil høyst sannsynlig bety at man i Norge mister FM og DAB, men spiller vel ikke så stor rolle hvis man har TuneIn.
Tesla Model 3 Long Range

turfsurf

De bytter vel ikke tuner, men disabler radioen siden antennene ikke passer mellom MCU1 og MCU2.

Det fjernet ihvertfall all tvil om at de kommer til å oppgradere HW2.0 til HW3 også.

Da er spørsmålet når dette kommer til Norge. Og så spørs det om de gjør dette for at det skal bli billigere å oppgradere mcu1 biler til HW3 ;).
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Øyvind.h

Ser en som jobber med emmc bytte melde at tegra-brikken ikke utnyttes fullt og tilbyr nå alle hw-justering som gjør mcu1 nesten like rask som Mcu2.
Synes min mcu1 er responsiv og rask nok, men kanskje interessant for noen?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

geear

30 000,- er mye mer enn verdien jeg ser i MCU2 per dags dato. Etter et år eller så med en del frustrasjon og bugs, så fungerer faktisk alt utenom browseren godt på MCU1 nå. Å betale 30 lapper for å få en fungerende browser, karaoke, netflix og et par spill, når vi uansett heller bruker telefon eller nettbrett til browsing og film, er lite aktuelt.

Men så er spørsmålet om HW3 og påfølgende MCU2-oppgradering noen gang blir tilgjengelig for oss europeere uansett...

Hodetelefoner

23.000kr. Jobben tar deg 10min.  Så ber du tesla kopiere over.

25k er lite for en sånn flott oppdatering. 

DagfinnN

Har lest serviceinfo på Tesla sider. Synes ikke det er 100% klart at HW3 ikke betinger MCU2. Så jeg lurer litt på hva som skjer med oss som har kastet penger etter FSD funksjoner. Er det nødvendig med MCU2, i så fall bør vi med FSD i det minste på litt rabatt.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Paul

#43
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 03. mars 2020, klokken 06:34
Det fjernet ihvertfall all tvil om at de kommer til å oppgradere HW2.0 til HW3 også.

Da er spørsmålet når dette kommer til Norge. Og så spørs det om de gjør dette for at det skal bli billigere å oppgradere mcu1 biler til HW3 ;).
For biler med AP2.0/AP2.5 og betalt FSD ved oppgradering til MCU2 byttes også AP PCen til HW3.0 samtidlig:

"Owners with Full Self-Driving Capability will receive early access to the Infotainment Upgrade and a complimentary upgrade to the Full Self-Driving Computer during their appointment"

mistenker at vi som har MCU1 og betalt FSD, men vil ikke betale for "Infotainment Upgrade" skal få MCU2 til slutt, men med SW begrenset funksjønalitet (uten netflix, youtube, karaoke etc..)

Det er mulig at etterhvert  Tesla skal tilby  MCU2 billigere(for oss som har betalt FSD), men lite sannsynlig. Foreløpig gjøres ikke det  i USA.

mthoring

Hvis dette koster 30k og betyr tap av dab, så lurer jeg på om det er lite aktuelt.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA