Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommer endelig MCU2 til oss med MCU1?

Startet av OhmPaPa, mandag 18. november 2019, klokken 16:40

« forrige - neste »

OhmPaPa

Kom over disse innleggene på TMC:

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/4211403/
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/4211435/

som sier:

As a follow up, It is now confirmed that an upgrade to MCU2 IS coming. I would expect in the next 3 - 6 months.

LOL My source is good. Ran into a rep in Las Vegas and had an on going bitching session to which she shared an internal memo showing it's coming.

The retrofit is not going to be cheap... 4-5K

Sjøhyene

Er noen virkelig villig til å betale 40-50 tusen NOK for en slik oppgradering? For 10k skulle jeg vurdert det, men langt over det, no way.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

geear

Pluss moms. Helt uaktuelt for min del. Da legger jeg heller pengene i ny bil - som sikkert er det de ønsker at vi skal gjøre.

THE

Den dagen MCU havarerer så er jeg villig til å betale mellomlegget for å få MCU2. Regner med at MCU-havari i reklamasjonstiden medfører at Tesla erstatter død MCU1 med ny MCU1, og at kostnader for evt. oppgradering må dekkes av kunde.

Jeg er ikke villig til å betale 50-60000 kroner for å bytte ut en fungerende MCU1. 
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

OhmPaPa

En spennende faktor her for oss som har betalt for FSD er jo at det hevdes at HW3 ikke funker med MCU1. Så da kan Tesla ditche oss, mekke på HW3 eller oppgradere oss til MCU2.

Siden timingen på denne nyheten kommer samtidig med at biler begynner å oppgraderes til HW3 går det an å håpe på det siste. Elon har tidligere uttalt at de eldste bilene skulle få FSD først noe som ikke har skjedd. Kanskje MCU2-oppgraderingen er løsningen her?

Motorwatt

Bare de som har HW2.5, MCU2, og FSD er foreløpig prioritert.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

OhmPaPa

Enda en hyggelig uttalelse fra en Tesla-ansatt - selv om dette også bare er et rykte foreløpig:

However the service advisor at coral gables said that the plan was to not only replace the ap2.0 computer with FSD 3 but new cameras would be installed and the mcu1 computer would be upgraded to mcu2. The screen would stay the same but the computer in the back would be swapped. He said the missing features such as teslas theater and games would then Become available.

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/4224625/

TeslaModelX

Sitat fra: OhmPaPa på fredag 22. november 2019, klokken 14:08
Enda en hyggelig uttalelse fra en Tesla-ansatt - selv om dette også bare er et rykte foreløpig:

However the service advisor at coral gables said that the plan was to not only replace the ap2.0 computer with FSD 3 but new cameras would be installed and the mcu1 computer would be upgraded to mcu2. The screen would stay the same but the computer in the back would be swapped. He said the missing features such as teslas theater and games would then Become available.

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/4224625/

Blir dette gratis for de med FSD?

jkirkebo

Sitat fra: ModelS på fredag 22. november 2019, klokken 14:27
Sitat fra: OhmPaPa på fredag 22. november 2019, klokken 14:08
Enda en hyggelig uttalelse fra en Tesla-ansatt - selv om dette også bare er et rykte foreløpig:

However the service advisor at coral gables said that the plan was to not only replace the ap2.0 computer with FSD 3 but new cameras would be installed and the mcu1 computer would be upgraded to mcu2. The screen would stay the same but the computer in the back would be swapped. He said the missing features such as teslas theater and games would then Become available.

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/4224625/

Blir dette gratis for de med FSD?

I så fall blir jeg svært glad for at jeg betalte 25k for FSD til min X75D fra mars 2017 :) Da er det snakk om god valuta for pengene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

geear

Sitat fra: OhmPaPa på fredag 22. november 2019, klokken 14:08
Enda en hyggelig uttalelse fra en Tesla-ansatt - selv om dette også bare er et rykte foreløpig:

However the service advisor at coral gables said that the plan was to not only replace the ap2.0 computer with FSD 3 but new cameras would be installed and the mcu1 computer would be upgraded to mcu2. The screen would stay the same but the computer in the back would be swapped. He said the missing features such as teslas theater and games would then Become available.

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/4224625/
Slik jeg har forstått det så er kameraer og radarer likt på AP2.5 og AP3, mens 2 har enkel radar og "dårligere" kameraer? I så fall høres det logisk ut at de må skifte kameraene på AP2-biler. Så på AP2.5 med MCU1 blir det kanskje kun MCU og AP-computer..

DagfinnN

Sitat fra: gr på fredag 22. november 2019, klokken 15:04
Sitat fra: OhmPaPa på fredag 22. november 2019, klokken 14:08
Enda en hyggelig uttalelse fra en Tesla-ansatt - selv om dette også bare er et rykte foreløpig:

However the service advisor at coral gables said that the plan was to not only replace the ap2.0 computer with FSD 3 but new cameras would be installed and the mcu1 computer would be upgraded to mcu2. The screen would stay the same but the computer in the back would be swapped. He said the missing features such as teslas theater and games would then Become available.

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/4224625/
Slik jeg har forstått det så er kameraer og radarer likt på AP2.5 og AP3, mens 2 har enkel radar og "dårligere" kameraer? I så fall høres det logisk ut at de må skifte kameraene på AP2-biler. Så på AP2.5 med MCU1 blir det kanskje kun MCU og AP-computer..
Hvis dette virkelig skulle stemme er jeg sjeleglad for at jeg kjøpte full FSD for 16.500 i februar.
Har AP 2,5 og MCU1. Jatakk til hardware oppgradering.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Jeronan

Like others here mentioned.

This is very interesting. Since I have a Model S 75D from late 2017 with HW2.5 and I am still able to upgrade to FSD via my account for 25.000 NOK.

So bit strange if I have to pay 50-60.000 NOK to have my MCU1 replaced with MCU2, while I can then just as well pay only 25.000 NOK for FSD upgrade and then Tesla upgrading my MCU1 to MCU2 for free?  ::)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA