Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som bestilte bilen i August (og senere)

Startet av Slarre40, onsdag 02. oktober 2019, klokken 07:48

« forrige - neste »

knegg

Er vel ikke mulig å søke etter VIN-nummer om bord båten?  :angel:
2020 Model 3

Handyman

Sitat fra: knegg på tirsdag 03. desember 2019, klokken 20:28
Er vel ikke mulig å søke etter VIN-nummer om bord båten?  :angel:
Nei, det var mulig før da bilene ble fraktet som "stykkgods".
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Joadal

Har dere andre med levering i Sandnes mottatt leveringsdato eller sluttfaktura? Venter spent på om bilen kan være ombord båten dere prater om! Men har ikke mottatt noen info enda.

Ewout

Sitat fra: Joadal på tirsdag 03. desember 2019, klokken 21:03
Har dere andre med levering i Sandnes mottatt leveringsdato eller sluttfaktura? Venter spent på om bilen kan være ombord båten dere prater om! Men har ikke mottatt noen info enda.

Jeg skal få levert bilen nå til fredag, men ingen slutfaktura i 'minside' ennå. Vet ikke hvorfor det tar sa langt.
Life is electrifying :-)

daggad

Da hadde jeg ringt de Ewout for å få noen svar. Det er jo bare et par dager.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Gohlas

Sitat fra: ThomasR på mandag 02. desember 2019, klokken 10:53

Har det samme selv. Fikk VIN for 3 uker siden men har ikke fått noen epost med leveringsdato. Forhåpentligvis er bilen på båten som gikk fra Belgia i går og på vei til Drammen nå.
Har ringt til delivery og dem estimerte levering rundt 16.-20. desember.

Hey ThomasR,

Fikk du noe informasjon ennå?
Ringte i går og Tesla sa at bilen var på vei til Norge og de trodde at levering ville være den siste uken i desember i Drammen, ettersom de ønsker å levere like mange bil før kvartalets slutt.
Men fortsatt ingen estimat levering på mail eller bekreftelse av noe.

ThomasR

Sitat fra: Gohlas på onsdag 04. desember 2019, klokken 10:48
Sitat fra: ThomasR på mandag 02. desember 2019, klokken 10:53

Har det samme selv. Fikk VIN for 3 uker siden men har ikke fått noen epost med leveringsdato. Forhåpentligvis er bilen på båten som gikk fra Belgia i går og på vei til Drammen nå.
Har ringt til delivery og dem estimerte levering rundt 16.-20. desember.

Hey ThomasR,

Fikk du noe informasjon ennå?
Ringte i går og Tesla sa at bilen var på vei til Norge og de trodde at levering ville være den siste uken i desember i Drammen, ettersom de ønsker å levere like mange bil før kvartalets slutt.
Men fortsatt ingen estimat levering på mail eller bekreftelse av noe.

Ringte i går jeg også og fikk beskjed om at bilen var i Belgia ved siste oppdatering i systemene demmes. Han jeg snakket med prøvde også å vekke bilen for å få nøyaktig lokasjon, men når bilen er på båt så vil ikke den ha noe signal og vil derfor ikke bli klart å vekket. Ergo, bilen min er på tur videre fra Belgia. :)

Når det er sagt så var det estimert utlevering 24. desember i Stavanger/Sandnes.
Noen har sagt at bilene kommer med båt direkte til Stavangerområdet og han jeg snakket med sa at alle bilene er innom Drammen først før dem drar videre innenlands. En kollega av meg fikk høre fra delivery at båt var på tur til Stavanger fra Belgia og levering rundt 19. desember.

Usikker på hva som er tilfellet med min performance, men satser på å få den før julaften.

Har ikke fått noen sms eller epost vedr. levering.
Tesla Model 3 Performance - Sort/Hvit - 20'

knegg

Dette er første gang jeg kjøper ny bil med ventetid. Er det likt med andre merker/forhandlere ang leveringstid og oppfølging? Det er mye radiostillhet fra Tesla og man går ofte og lurer.
2020 Model 3

krisun27

Jeg ringte Tesla i dag for å høre på status. Jeg bestilte en inventory bil som var på veg til Norge i følge selger. Dette ble gjort 16. oktober. Han han tok levering i månedsskiftet november/desember. For en uke siden fikk jeg mail med estimert levering 10-17 desember. Damen jeg snakket med i dag sa at bilen var forventet Trondheim 18. desember og at det gjerne tok noen dager til før bilen ble levert. Nesten utrolig hvor de forskyver leveringer mot slutten av kvartalet...

daggad

Jeg vurderer å utsette levering til 2020 om den kommer siste uken av året. Da blir det en 2020 modell etter norske regler og Tesla burde lokke med noe for at en skal rote med dette midt i julen.
Jeg forsto ikke reglene og bestilte ikke via referral linken til en kompis som jeg skulle. Ringte de for å rette dette så han fikk lodd eller noe slikt og jeg noen mil superlading.  Ikke en sjans.
Smålig på en 500k+ bil..
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

geirci2

Biler levert/registrert fra Tesla siden 1.12.2019 er 2020-modeller.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

dribleTom

Sitat fra: knegg på onsdag 04. desember 2019, klokken 13:35
Dette er første gang jeg kjøper ny bil med ventetid. Er det likt med andre merker/forhandlere ang leveringstid og oppfølging? Det er mye radiostillhet fra Tesla og man går ofte og lurer.

Erfaringen jeg har er at man får oppgitt en leveringsuke ved bestilling, og en konkret leveringsdato når det nærmer seg. Har tilgode å oppleve noe avvik fra uke til dato til tross for at dette har vært forespeilet flere måneder i forkant.

Bestilte selv en Model 3 første uken i september. Ringte Tesla i slutten av oktober, og da lød beskjeden at bilen var på vei med båt fra Zeebrugge til Drammen. Dette er 6 uker siden. Noen som vet om selgere mottar provisjon ved salg av biler fra inventory? Ser til stadighet at bil med samme konfigurasjon kommer og går der med ulik VIN. De siste ukene også med nummere som er relativt høyere enn jeg har fått. Ville ikke forundret meg om man fikk bilen raskere ved å avbestille sin egen, for å så kjøpe bilen fra inventory.

Stylus

Sitat fra: knegg på onsdag 04. desember 2019, klokken 13:35
Dette er første gang jeg kjøper ny bil med ventetid. Er det likt med andre merker/forhandlere ang leveringstid og oppfølging? Det er mye radiostillhet fra Tesla og man går ofte og lurer.

Har kjøpt Bmw og VW nytt før. Ganske likt opplegg som Tesla. Man får en estimert leveringsuke og en konkret dato når det er en uke eller to igjen.
Har kjøpt en ny model S, og der var det langt mer info fra Tesla underveis enn jeg har fått med model 3 nå. Der kunne man se på myTesla hvor langt bilen var kommet i produksjon og transport fra uke 2 etter bestilt bil.

Thouen

Fikk mail på estimert utleveringsdato 15. - 22. desember. Tesla Stavanger, Forus.
2020 Tesla Model 3 Performance

daggad

Sitat fra: geirci2 på torsdag 05. desember 2019, klokken 01:02
Biler levert/registrert fra Tesla siden 1.12.2019 er 2020-modeller.

Ja det er selvsagt den samme bilen om den registreres i 2019 eller 2020 men når den senere skal på Finn er det forskjell når kjøpere søker. Modellåret i Norge er etter registreringsdato.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA