Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mange nye ladepunkter ved Kristiansund Lufthavn, men...

Startet av Muffinman, søndag 22. september 2019, klokken 16:37

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på søndag 20. oktober 2019, klokken 09:32
Det blir et litt ekstremt tilfelle synes jeg. Med en Tesla har man nok strøm til minst fire timer kjøring til flyplassen for å ankomme med veldig lavt batteri, og med full opplading i løpet av dagen har man igjen strøm til minst fire timer. Da snakker vi en veldig lang dag tilsammen, og de fleste vil nok heller velge en flyplass som ligger nærmere - og som man sannsynligvis passerer i løpet av de fire timene. Jeg står fast på at 3ish kW er nok på langtidsparkeringen.

Enig i at det er sjelden man får bruk for det, men hvorfor begrense i software når man allikevel kan tilby effekten uten at det koster noe mer? Totaleffekten i anlegget utnyttes jo bedre på den måten, ved at nyankomne biler lades opp så fort som mulig slik at det er mest mulig effekt ledig om det plutselig kommer en masse biler samtidig senere.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sjokomelk

Sitat fra: KjellG på fredag 18. oktober 2019, klokken 14:17
Sitat fra: sjokomelk på søndag 22. september 2019, klokken 17:00
Så jeg lot bilen min stå plugget inn der to uker i mars mens jeg var på ferie.

Må være stort overskudd av ladeuttak i Haugesund siden alle kan belegge et uttak i 2 uker.
Ja, det er det. Jeg har til dags dato enda ikke sett mer enn halvparten i bruk.
Tror ingen som parkerer på f.eks. Gardermoen reiser hjem halvveis i ferien sin for å flytte bilen sin og så fly ut igjen? :P
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Muffinman

Sitat fra: jkirkebo på søndag 20. oktober 2019, klokken 11:19
Sitat fra: Muffinman på søndag 20. oktober 2019, klokken 09:32
Det blir et litt ekstremt tilfelle synes jeg. Med en Tesla har man nok strøm til minst fire timer kjøring til flyplassen for å ankomme med veldig lavt batteri, og med full opplading i løpet av dagen har man igjen strøm til minst fire timer. Da snakker vi en veldig lang dag tilsammen, og de fleste vil nok heller velge en flyplass som ligger nærmere - og som man sannsynligvis passerer i løpet av de fire timene. Jeg står fast på at 3ish kW er nok på langtidsparkeringen.

Enig i at det er sjelden man får bruk for det, men hvorfor begrense i software når man allikevel kan tilby effekten uten at det koster noe mer? Totaleffekten i anlegget utnyttes jo bedre på den måten, ved at nyankomne biler lades opp så fort som mulig slik at det er mest mulig effekt ledig om det plutselig kommer en masse biler samtidig senere.
Sant nok.

Hadde 50% når jeg dro til flyplassen fra destinasjonen og startet lading så den skulle bli ferdig til jeg ankom i dag, og fikk stopp på 65%. "Check charger power". Gav opp, men den hadde tydeligvis startet og stoppet igjen på 68%. Senere startet den og gikk helt opp til 88% når jeg ankom, så det er nok noe muffens med det ladeanlegget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA