Skrevet av Emne: Mange nye ladepunkter ved Kristiansund Lufthavn, men...  (Lest 964 ganger)

jkirkebo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 13599
    • Vis profil
    • Ladespesialisten
Sv: Mange nye ladepunkter ved Kristiansund Lufthavn, men...
« Svar #15 på: søndag 20. oktober 2019, klokken 11:19 »
Det blir et litt ekstremt tilfelle synes jeg. Med en Tesla har man nok strøm til minst fire timer kjøring til flyplassen for å ankomme med veldig lavt batteri, og med full opplading i løpet av dagen har man igjen strøm til minst fire timer. Da snakker vi en veldig lang dag tilsammen, og de fleste vil nok heller velge en flyplass som ligger nærmere - og som man sannsynligvis passerer i løpet av de fire timene. Jeg står fast på at 3ish kW er nok på langtidsparkeringen.

Enig i at det er sjelden man får bruk for det, men hvorfor begrense i software når man allikevel kan tilby effekten uten at det koster noe mer? Totaleffekten i anlegget utnyttes jo bedre på den måten, ved at nyankomne biler lades opp så fort som mulig slik at det er mest mulig effekt ledig om det plutselig kommer en masse biler samtidig senere.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sjokomelk

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1042
    • Vis profil
Sv: Mange nye ladepunkter ved Kristiansund Lufthavn, men...
« Svar #16 på: søndag 20. oktober 2019, klokken 14:23 »
Så jeg lot bilen min stå plugget inn der to uker i mars mens jeg var på ferie.

Må være stort overskudd av ladeuttak i Haugesund siden alle kan belegge et uttak i 2 uker.
Ja, det er det. Jeg har til dags dato enda ikke sett mer enn halvparten i bruk.
Tror ingen som parkerer på f.eks. Gardermoen reiser hjem halvveis i ferien sin for å flytte bilen sin og så fly ut igjen? :P
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

Muffinman

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 11955
    • Vis profil
Sv: Mange nye ladepunkter ved Kristiansund Lufthavn, men...
« Svar #17 på: søndag 20. oktober 2019, klokken 17:38 »
Det blir et litt ekstremt tilfelle synes jeg. Med en Tesla har man nok strøm til minst fire timer kjøring til flyplassen for å ankomme med veldig lavt batteri, og med full opplading i løpet av dagen har man igjen strøm til minst fire timer. Da snakker vi en veldig lang dag tilsammen, og de fleste vil nok heller velge en flyplass som ligger nærmere - og som man sannsynligvis passerer i løpet av de fire timene. Jeg står fast på at 3ish kW er nok på langtidsparkeringen.

Enig i at det er sjelden man får bruk for det, men hvorfor begrense i software når man allikevel kan tilby effekten uten at det koster noe mer? Totaleffekten i anlegget utnyttes jo bedre på den måten, ved at nyankomne biler lades opp så fort som mulig slik at det er mest mulig effekt ledig om det plutselig kommer en masse biler samtidig senere.
Sant nok.

Hadde 50% når jeg dro til flyplassen fra destinasjonen og startet lading så den skulle bli ferdig til jeg ankom i dag, og fikk stopp på 65%. "Check charger power". Gav opp, men den hadde tydeligvis startet og stoppet igjen på 68%. Senere startet den og gikk helt opp til 88% når jeg ankom, så det er nok noe muffens med det ladeanlegget.