Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.32

Startet av holmjohnsen, søndag 25. august 2019, klokken 08:42

« forrige - neste »

LitenKuling

Sitat fra: Elmo på mandag 02. september 2019, klokken 21:46
Sitat fra: turfsurf på mandag 02. september 2019, klokken 06:27
Vår på 28.3.1 er også dønn stabil mtp ghostbraking (ikke breaking), den gjør det hele tiden
Min TM3 på 28.3.1 også
Det gjelder å sitte klar med foten på gasspedalen. Er redd noen kjører på meg bakfra når jeg passerer eller møter lastebil/buss osv. Litt utfordrende å gi akkurat riktig pådrag i farta når den bremser. Det er lite hyggelig for passasjerer når man må klaske inn gasspedalen i kampens hete. ::) TM3 med sw 28.3.1.
Håper virkelig dette blir bedre  :+1:
TM3 LR AWD

Croft

Om du holder et lite trykk på wattpedalen vil du annulere tilløp til fantombrems.
Har personlig hatt svært lite av dette, men de gangene det har hendt er det lett å overstyre med å la foten hvile på pedalen uten å gi ekstra fart.

LitenKuling

Ja det er lett å overstyre hvis man sitter med gasspedalen trykket inn :+1: Poenget med TACC er da borte. :'(
TM3 LR AWD

Croft

Ikke «trykket inn» bare hvile foten på. Det eneste du overstyrer er nervøse ticks, ikke nødbrems eller andre reguleringer.

AndreasRingdal

Husk å ha den i chill mode. Da blir overstyringen mykere (i det minste med min wattfot)
TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

thbo

Sitat fra: thbo på søndag 01. september 2019, klokken 15:52
Nå har 2019.32.1 begynt å rulle ut med en bra ny innstilling for dekktype etter vær (vinter-/sommerdekk), i tillegg til norsk språk osv som i 2019.32.



Med SÅ Norges-orientert oppdatering må den vel rulles først ut her vel

NÅ rulles 2019.32.1 ut for full guffe iht til Teslafi-trackeren, og i dag også for første gang i Europa for Model 3s vedkommende.
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

Coulomb

Jeg kan bekrefte oppdatering til 2019.32.1 for Model 3, den ble installert rundt halv ett i natt på vår LR.

prophan

Installert 32.1. ørlite mer phantom bremsing enn forrige .32 versjon, men tror d r pga dn mistenker at visse biler går inn i kjørebanen den r på, og ikke bare kun pga dn ser lastebiler/busser etc på .28.
Den r bedre å holde filen. Prøver ikke å stikke av til høyre når d dukker opp avkjørsler. Men bremser ned mye på krappe svinger, sikkert pga eu lovgivning. Mulig beste AP versjon på lenge.
Regnsensor fortsatt ubrukelig treg.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Klykken

Sitat fra: prophan på onsdag 04. september 2019, klokken 09:36
Regnsensor fortsatt ubrukelig treg.
r dn d?

Skriv fullstendige ord, vær så snill. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

cra

Sitat fra: Klykken på onsdag 04. september 2019, klokken 10:28
Sitat fra: prophan på onsdag 04. september 2019, klokken 09:36
Regnsensor fortsatt ubrukelig treg.
r dn d?

Skriv fullstendige ord, vær så snill. :)

Da blir det dobbelt opp med arbeid når man skal reposte på Twitter!  :laugh:
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Motorwatt

Sitat fra: prophan på onsdag 04. september 2019, klokken 09:36
Installert 32.1. ørlite mer phantom bremsing enn forrige .32 versjon, men tror d r pga dn mistenker at visse biler går inn i kjørebanen den r på, og ikke bare kun pga dn ser lastebiler/busser etc på .28.
Den r bedre å holde filen. Prøver ikke å stikke av til høyre når d dukker opp avkjørsler. Men bremser ned mye på krappe svinger, sikkert pga eu lovgivning. Mulig beste AP versjon på lenge.
Regnsensor fortsatt ubrukelig treg.
Virkningsgraden er veldig avhengig av været (sol, lav sol, høy sol, regn, overskyet,  kveldsol, mørke, skygger, etc. etc). I tillegg kommer veibanens beskaffenhet slik som våt, tørr, fuktig, synbare asfaltskjøter etc. Og ikke minst placebo-effekt som ikke må undervurderes. Dessverre tror jeg Tesla i liten grad fremdeles holder på med fintuning av AP, og at det er andre årsaker til at man fra tid til annen merker forskjell. Tror også at elektronikken i dagens biler nå er kommet helt til randen av kapasitet.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

S4e

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 04. september 2019, klokken 13:33
Sitat fra: prophan på onsdag 04. september 2019, klokken 09:36
Installert 32.1. ørlite mer phantom bremsing enn forrige .32 versjon, men tror d r pga dn mistenker at visse biler går inn i kjørebanen den r på, og ikke bare kun pga dn ser lastebiler/busser etc på .28.
Den r bedre å holde filen. Prøver ikke å stikke av til høyre når d dukker opp avkjørsler. Men bremser ned mye på krappe svinger, sikkert pga eu lovgivning. Mulig beste AP versjon på lenge.
Regnsensor fortsatt ubrukelig treg.
Virkningsgraden er veldig avhengig av været (sol, lav sol, høy sol, regn, overskyet,  kveldsol, mørke, skygger, etc. etc). I tillegg kommer veibanens beskaffenhet slik som våt, tørr, fuktig, synbare asfaltskjøter etc. Og ikke minst placebo-effekt som ikke må undervurderes. Dessverre tror jeg Tesla i liten grad fremdeles holder på med fintuning av AP, og at det er andre årsaker til at man fra tid til annen merker forskjell. Tror også at elektronikken i dagens biler nå er kommet helt til randen av kapasitet.

Tenkt det samme som deg. Det er for mange variable til å konkludere om en versjon er bedre enn tidligere versjoner.

Litt mer optimist enn deg når det gjelder kapasitet elektronikk.  Min teori er at Tesla er overforsiktig. De kan ikke risikere mange ulykker. Og derfor får vi en overnervøs AP?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

ok67

32.1 kom i går kveld, og norsk språk har dukka opp som valg, men eg får ikkje valgt det, heile feltet er gråa ut... (Model 3)
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

sjokomelk

Sitat fra: ok67 på fredag 06. september 2019, klokken 08:01
32.1 kom i går kveld, og norsk språk har dukka opp som valg, men eg får ikkje valgt det, heile feltet er gråa ut... (Model 3)
Bilen må stå i ro og i park for å kunne skifte språk. Hele bilen restarter, og det får du ikke lov til mens du kjører.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA