2019.32

Startet av holmjohnsen, søndag 25. august 2019, klokken 08:42

« forrige - neste »

Stig O

Har ikke fått oppdatering på min P85 2014 siden 20198.16.11  !!? Er dette riktig?
Kanskje bare en fordel med hensyn på lade begrensninger!
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Toalmar

#76
Sitat fra: thbo på søndag 01. september 2019, klokken 15:52
Nå har 2019.32.1 begynt å rulle ut med en bra ny innstilling for dekktype etter vær (vinter-/sommerdekk), i tillegg til norsk språk osv som i 2019.32.

Med SÅ Norges-orientert oppdatering må den vel rulles først ut her vel
Er det noe Herr Musk kan er det å holde bilene oppdatert med nye finesser.
Er utrolig at ingen andre merker gjør dette.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

Sitat fra: Toalmar på søndag 01. september 2019, klokken 20:32
Sitat fra: thbo på søndag 01. september 2019, klokken 15:52
Nå har 2019.32.1 begynt å rulle ut med en bra ny innstilling for dekktype etter vær (vinter-/sommerdekk), i tillegg til norsk språk osv som i 2019.32.

Med SÅ Norges-orientert oppdatering må den vel rulles først ut her vel
Er det noe Herr Musk kan er det å holde bilene oppdatert med nye finesser.
ER utrolig at ingen andre merker gjør dette.
Hvis han bare kunne komme med noe virkelig nyttig. Slik som for eksempel gjenkjenning av fartsskilt....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Lynet

Min P85 fra 2014 har skiltgjenkjenning  :D   Noen som vil kjøpe?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

JorEl

Jeg har vært heldig med tidlige oppdateringer dette året, men ikke på denne,.32.(FSD-Advanced :))
Men til gjengjeld er min 28.3.1 blitt dønn stabil mtp ghostbreaking. Er også veldig fornøyd med plasering i veibanen :+1: (Bruker kun AP)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Motorwatt

Jeg er stuck på 2019.24.4. Straffes nok for mitt til tider negative syn på EM og Tesla. Eller hva tror du, JorEl?  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

Sitat fra: Motorwatt på søndag 01. september 2019, klokken 20:38
Sitat fra: Toalmar på søndag 01. september 2019, klokken 20:32
Sitat fra: thbo på søndag 01. september 2019, klokken 15:52
Nå har 2019.32.1 begynt å rulle ut med en bra ny innstilling for dekktype etter vær (vinter-/sommerdekk), i tillegg til norsk språk osv som i 2019.32.

Med SÅ Norges-orientert oppdatering må den vel rulles først ut her vel
Er det noe Herr Musk kan er det å holde bilene oppdatert med nye finesser.
ER utrolig at ingen andre merker gjør dette.
Hvis han bare kunne komme med noe virkelig nyttig. Slik som for eksempel gjenkjenning av fartsskilt....
Spørsmålet ligger vel i om dette er patentert.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Motorwatt

Det vet vi forsåvidt at det er, men det finnes vel andre muligheter? Kan ikke få utnyttet FSD uten denne funksjonen. Det finnes i dag i mange land, deriblant Norge, gratis-informasjoner hvor det nøyaktig er plottet inn alle fartsgrenser og fartssoner for alle veier. Hvorfor kan de ikke bare hente ned APIene, og implementere dette?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Sitat fra: Motorwatt på søndag 01. september 2019, klokken 22:59
Jeg er stuck på 2019.24.4. Straffes nok for mitt til tider negative syn på EM og Tesla. Eller hva tror du, JorEl?  :D
Jeg tror du kan tørke bort fliret og gå å legge deg ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Motorwatt

Sitat fra: JorEl på søndag 01. september 2019, klokken 23:27
Sitat fra: Motorwatt på søndag 01. september 2019, klokken 22:59
Jeg er stuck på 2019.24.4. Straffes nok for mitt til tider negative syn på EM og Tesla. Eller hva tror du, JorEl?  :D
Jeg tror du kan tørke bort fliret og gå å legge deg ;)
Det såreste stedet på menneskekroppen er håret. Kalles hårsårhet. Noe du er plaget med? :-X
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Sitat fra: Stig O på søndag 01. september 2019, klokken 19:05
Har ikke fått oppdatering på min P85 2014 siden 20198.16.11  !!? Er dette riktig?
Kanskje bare en fordel med hensyn på lade begrensninger!
Iflg. Teslafi, så er ca. 10% av bilene som har fått 2019.28.3.1 faktisk AP1-biler.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: JorEl på søndag 01. september 2019, klokken 22:53
Men til gjengjeld er min 28.3.1 blitt dønn stabil mtp ghostbreaking.
Vår på 28.3.1 er også dønn stabil mtp ghostbraking (ikke breaking), den gjør det hele tiden
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hovik

Sitat fra: Toalmar på søndag 01. september 2019, klokken 20:32Er det noe Herr Musk kan er det å holde bilene oppdatert med nye finesser.
Er utrolig at ingen andre merker gjør dette.

FCA, Volvo og BMW gjør det OTA i varierende grad. Med unntak av FCA, klarer de andre å levere SW med betydelig færre bugs enn Tesla ( https://www.digitaltrends.com/cars/ota-update-bricks-dodge-chrysler-jeep-vehicles-with-uconnect/ )
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

1000kwh

Sitat fra: hovik på mandag 02. september 2019, klokken 10:16
Sitat fra: Toalmar på søndag 01. september 2019, klokken 20:32Er det noe Herr Musk kan er det å holde bilene oppdatert med nye finesser.
Er utrolig at ingen andre merker gjør dette.

FCA, Volvo og BMW gjør det OTA i varierende grad. Med unntak av FCA, klarer de andre å levere SW med betydelig færre bugs enn Tesla ( https://www.digitaltrends.com/cars/ota-update-bricks-dodge-chrysler-jeep-vehicles-with-uconnect/ )
Tror du må forvente flere bugs også hos BWW når de lager programvare som ikke er statisk, men skal få oppdateringer for å forbedre funksjoner over tid.

Bugs finner man i Windows, macos, android, ios osv osv.. dessverre uungåelig.

Elmo

Sitat fra: turfsurf på mandag 02. september 2019, klokken 06:27
Vår på 28.3.1 er også dønn stabil mtp ghostbraking (ikke breaking), den gjør det hele tiden
Min TM3 på 28.3.1 også
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.32.3.1
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA