Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.32

Startet av holmjohnsen, søndag 25. august 2019, klokken 08:42

« forrige - neste »

Motorwatt

#15
Sitat fra: Nodland på mandag 26. august 2019, klokken 14:28
Jeg for min del kommer til og beholde Engelsk som språk i min bil.. Som jeg gjør med alt annet av duppeditter.. Klarer ikke slikt på norsk :p Vanesak tenker jeg :p
Har du prøvet å navigere til "Østeråsveien i Østre Åsen" med engelsk stemme? Eller ringe Bjørn Øvergård"? Gudd løkk...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

S4e

Sitat fra: Motorwatt på mandag 26. august 2019, klokken 14:35
Sitat fra: Nodland på mandag 26. august 2019, klokken 14:28
Jeg for min del kommer til og beholde Engelsk som språk i min bil.. Som jeg gjør med alt annet av duppeditter.. Klarer ikke slikt på norsk :p Vanesak tenker jeg :p
Har du prøvet å navigere til "Østeråsveien i Østre Åsen" med engelsk stemme? Eller ringe Bjørn Øvergård"? Gudd løkk...

Ja det blir spennende - om også norske tegn da støttes og en slipper å starte med nummer i en adresse...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

kraez

Prøvde å gi Spotify følgende kommando for en tid tilbake: "Play Marcus and Martinus"
Mitt forsøk på å gjøre kommandoen forståelig med engelsk uttale, resulterte i at Spotify søkte opp:

"Mosquito on my penis"

Og det var jo direkte trafikkfarlig.
Model X100D - November 2017

Motorwatt

Outstanding!!  :D :D :D Eller utstående på norsk....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

thbo

Sitat fra: kraez på mandag 26. august 2019, klokken 15:34
Prøvde å gi Spotify følgende kommando for en tid tilbake: "Play Marcus and Martinus"
Mitt forsøk på å gjøre kommandoen forståelig med engelsk uttale, resulterte i at Spotify søkte opp:

"Mosquito on my penis"

Og det var jo direkte trafikkfarlig.

Hehe. Ja, har hatt noen tilsvarende, om ikke like graverende, forsøk på å forstå meg jeg også den skal ha for å prøve og ikke gi opp ihvertfall
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

Handyman

Sitat fra: thbo på mandag 26. august 2019, klokken 15:53
Sitat fra: kraez på mandag 26. august 2019, klokken 15:34
Prøvde å gi Spotify følgende kommando for en tid tilbake: "Play Marcus and Martinus"
Mitt forsøk på å gjøre kommandoen forståelig med engelsk uttale, resulterte i at Spotify søkte opp:

"Mosquito on my penis"

Og det var jo direkte trafikkfarlig.

Hehe. Ja, har hatt noen tilsvarende, om ikke like graverende, forsøk på å forstå meg jeg også den skal ha for å prøve og ikke gi opp ihvertfall
Ikke la småbarn teste talegjenkjenning  :laugh:
https://www.youtube.com/watch?v=-HmAYclRf4g
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Øyvind.h

Sitat fra: kraez på mandag 26. august 2019, klokken 15:34
Prøvde å gi Spotify følgende kommando for en tid tilbake: "Play Marcus and Martinus"
Mitt forsøk på å gjøre kommandoen forståelig med engelsk uttale, resulterte i at Spotify søkte opp:

"Mosquito on my penis"

Og det var jo direkte trafikkfarlig.

Bug report
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Nodland

Så lite jeg bruker navigasjonen så skal jeg for min del heller klare og taste inn slike stedsnavn :) så ja, beholder heller engelsk :)



Sitat fra: Motorwatt på mandag 26. august 2019, klokken 14:35
Sitat fra: Nodland på mandag 26. august 2019, klokken 14:28
Jeg for min del kommer til og beholde Engelsk som språk i min bil.. Som jeg gjør med alt annet av duppeditter.. Klarer ikke slikt på norsk :p Vanesak tenker jeg :p
Har du prøvet å navigere til "Østeråsveien i Østre Åsen" med engelsk stemme? Eller ringe Bjørn Øvergård"? Gudd løkk...
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

cra

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 26. august 2019, klokken 17:53
Sitat fra: kraez på mandag 26. august 2019, klokken 15:34
Prøvde å gi Spotify følgende kommando for en tid tilbake: "Play Marcus and Martinus"
Mitt forsøk på å gjøre kommandoen forståelig med engelsk uttale, resulterte i at Spotify søkte opp:
"Mosquito on my penis"
Og det var jo direkte trafikkfarlig.
Bug report
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Gaardvik Kim

Noen som har fått enda ?, 4,4% på teslafi nå.

thbo

#25
Jeg fikk 2019.28.3.1 på mandag så er vel ikke først i køen for 2019.32. Innstilling står på «Advanced» da men.

Men statistikken viser at den ruller ut fort ja.

Et skjermbilde av noens 2019.32 med norsk oversettelse hadde vært artig å se.
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

Kim-

satser på denne kommer kjapt. Ser det er 4 stk i Norge som bruker teslafi som har fått 2019.32
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

prophan

Har  .32. nå. oversettelsene r ganske bra. en del ord som blir forkortet grunnet begrenset plass. du må fortsatt snakke til bilen på engelsk.
Virker slm d r mindre Phantom braking. Men fremdeles noe.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

S4e

Sitat fra: prophan på onsdag 28. august 2019, klokken 21:23
Har  .32. nå. oversettelsene r ganske bra. en del ord som blir forkortet grunnet begrenset plass. du må fortsatt snakke til bilen på engelsk.
Virker slm d r mindre Phantom braking. Men fremdeles noe.
Har du bilder å dele?
Har tastatur norske tegn?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Lynkjapp

Sitat fra: S4e på onsdag 28. august 2019, klokken 22:59
Har tastatur norske tegn?

Bare hvis det skulle være ukjent for noen, tastaturet har alltid hatt norske tegn, hvis man holder inne "a" eller "o", akkurat som på mobilen. Kan være bra å vite for dem som har tenkt å fortsette med engelsk språk også etter å ha fått 2019.32 men som skal skrive norske navn eller adresser.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA