Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Klimaskeptikere i kommentarfeltene i nettaviser og Facebook

Startet av geear, torsdag 08. august 2019, klokken 12:21

« forrige - neste »

Kristian O

Sitat fra: Rosstopher på fredag 07. februar 2020, klokken 17:29
Sitat fra: gr på fredag 07. februar 2020, klokken 15:05
https://www.vg.no/sport/langrenn/i/pL5anW/skitopp-mener-klimaspoersmaalet-tvinger-frem-endret-verdenscup

Endelig en skiløper som har skjønt at de flyr bort grunnlaget for egen idrett (snøen), og må ta grep. Men å lese kommentarfeltet er bare helt hinsides...

Å herregud! Urovekkende mange som trur at antall flyavganger er konstant uavhengig av etterspørsel...
Dei har nok rett. Antall avganger er uendra sidan 50-tallet  ::)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Nei til klimasvindel

#556
FOLKEOPPRØRET MOT KLIMAHYSTERIET

Brått dukket det opp et stort antall medlemmer i den nystartede Facebook-gruppa.
88 tusen medlemmer og gjennomgangstonen er tydelig at de misliker hysteriet som spys ut via media, med stadig økende trøkk.
Tydeligvis ikke bare jeg som har skjønt at vi skal bedras i økonomisk hensikt.
Og mange sier tydelig i fra.

https://www.facebook.com/groups/2541150089475567/


Resett skrev om gruppa i går, så medlemstallet deres stemmer dårlig bare et døgn senere.

Folkeopprøret mot klimahysteriet nærmer seg 70 000 medlemmer: – De politiske valgene blir helt feil
https://resett.no/2020/02/17/folkeopproret-mot-klimahysteriet-naermer-seg-70-000-medlemmer-de-politiske-valgene-blir-helt-feil/


Nok er nok: Pressefolk reagerer på NRKs grovt ensidige klimajournalistikk
https://www.document.no/2020/02/18/nok-er-nok-pressefolk-reagerer-pa-nrks-grovt-ensidige-klimajournalistikk/


Ikke en dag for tidlig, at folket samler seg mot enveisroperten MSM som lenge har tutet folk ørene fulle av skremselspropaganda.


vinterdekk

Det startes «folkeopprør» mot så mye rart på Facebook. Om det ikke er bompenger, så kan det være acer, eu/eøs, distrikt eller klima. Noe av dette har utspring i ekte engasjement mens andre kan være en del av utenlandske påvirkningoperasjoner. Les: http://forsvaretsforum.no/overv%C3%A5ker-digitale-trusler

Personlig ser jeg en rød strek om det henvises til feks reset og dokument nettsidene, og jeg begynner å bli kraftig lei av hvordan Facebook og folk jeg kjenner bruker den plattformen ukritisk.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

emurof

Sitat fra: Nei til klimasvindel på onsdag 19. februar 2020, klokken 01:00
FOLKEOPPRØRET MOT KLIMAHYSTERIET

Brått dukket det opp et stort antall medlemmer i den nystartede Facebook-gruppa.
88 tusen medlemmer og gjennomgangstonen er tydelig at de misliker hysteriet som spys ut via media, med stadig økende trøkk.
Tydeligvis ikke bare jeg som har skjønt at vi skal bedras i økonomisk hensikt.
Og mange sier tydelig i fra.

Det du sier er altså at vitenskap skal avgjøres ved folkeavstemning? Alt som skal til for å avfeie vitenskap er at nok amatører sier seg uenige?

Hvorfor oppfører du deg forresten som om denne tråden er din private blogg? Dette er et diskusjonsforum. Du har fått massevis av motargumenter tidligere som du nå bare ignorerer for å kunne legge ut enda et meningsløst innlegg der du tydeligvis mener at en haug med amatører vet bedre enn de som faktisk har forsket på dette.

automat

Det som er mest skremmende er at så mange tror på propagandaen fra vitenskapsfornekterne. Og at facbook-sider som dette får så mange følgere.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

DagfinnN

Sitat fra: automat på onsdag 19. februar 2020, klokken 09:10
Det som er mest skremmende er at så mange tror på propagandaen fra vitenskapsfornekterne. Og at facbook-sider som dette får så mange følgere.
Helt enig. Kanskje like greit at menneskeheten dør ut?
Blir i hvert fall litt pessimistisk av slike sider. Jeg har blokkert gruppa for å slippe å se alt det tullet som skrives.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

cra

Sitat fra: automat på onsdag 19. februar 2020, klokken 09:10
Det som er mest skremmende er at så mange tror på propagandaen fra vitenskapsfornekterne. Og at facbook-sider som dette får så mange følgere.

Jeg tror rett og slett at vi har det for bra, slik at man i mangel av en faktisk kamp for å overleve så finner man seg ett eller annet å kjempe for/mot for å ha en "mening med livet". Og noen velger altså feil.

Jeg har sett en del videoer på YouTube av SciManDan der han plukker fra hverandre flat earth-videoer, og det er skremmende å se hvor skråsikre disse FE-ene (Fleat Earther-ene) er på at jorda er flat, enda de ikke engang har klart å komme med en modell som kan forklare mer enn ett fenomen om gangen. I går så jeg noen snutter der de gjorde (orntlige, til en forandring!) eksperiment, men alt de gjorde var å bevise at jorda roterer og at den ikke er flat!  :laugh:  "Hm. Interesting..." og "This is confidential!" var konklusjonen deres.  ::)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thalgar

"FOLKEOPPRØRET MOT KLIMAHYSTERIET"

Eller som det eigentleg burde heitt:

"FOLKEOPPRØRET MOT Å TA ANSVAR FOR EGNE HANDLINGER".

For det er jo det dette dreier seg om - ei desperat jakt etter måtar å sleppa unna dårleg samvit og ut frå det krav til seg sjølv om å endra åtferd.
Model Y LR Quicksilver, 2023

kodalse

Sitat fra: Nei til klimasvindel på onsdag 19. februar 2020, klokken 01:00
FOLKEOPPRØRET MOT KLIMAHYSTERIET

Enig Svindel! Nå får det være nok med faktaopplysninger her.
Vredens Gnag legger også ballen død for all fremtid (tok du ironien i begrepet fremtid?)
https://www.vredens-gnag.no/klimakrisen-avlyst-etter-at-65-000-nordmenn-er-blitt-medlem-av-folkeopproret-mot-klimahysteriet/

Personlig anser jeg Vredens Gnag som noe over resett og document i pålitelighet  ;)
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

xyzzy

Sitat fra: kodalse på onsdag 19. februar 2020, klokken 10:13
Sitat fra: Nei til klimasvindel på onsdag 19. februar 2020, klokken 01:00
FOLKEOPPRØRET MOT KLIMAHYSTERIET

Enig Svindel! Nå får det være nok med faktaopplysninger her.
Vredens Gnag legger også ballen død for all fremtid (tok du ironien i begrepet fremtid?)
https://www.vredens-gnag.no/klimakrisen-avlyst-etter-at-65-000-nordmenn-er-blitt-medlem-av-folkeopproret-mot-klimahysteriet/

Personlig anser jeg Vredens Gnag som noe over resett og document i pålitelighet  ;)

De påpeker jo også at brannen i parkeringshuset ved Sola startet i en elbil.

Nei til klimasvindel

Sitat fra: emurof på onsdag 19. februar 2020, klokken 08:57
Sitat fra: Nei til klimasvindel på onsdag 19. februar 2020, klokken 01:00
FOLKEOPPRØRET MOT KLIMAHYSTERIET

Brått dukket det opp et stort antall medlemmer i den nystartede Facebook-gruppa.
88 tusen medlemmer og gjennomgangstonen er tydelig at de misliker hysteriet som spys ut via media, med stadig økende trøkk.
Tydeligvis ikke bare jeg som har skjønt at vi skal bedras i økonomisk hensikt.
Og mange sier tydelig i fra.

Det du sier er altså at vitenskap skal avgjøres ved folkeavstemning? Alt som skal til for å avfeie vitenskap er at nok amatører sier seg uenige?

Hvorfor oppfører du deg forresten som om denne tråden er din private blogg? Dette er et diskusjonsforum. Du har fått massevis av motargumenter tidligere som du nå bare ignorerer for å kunne legge ut enda et meningsløst innlegg der du tydeligvis mener at en haug med amatører vet bedre enn de som faktisk har forsket på dette.

Jeg er takknemlig for at det er et diskusjonsforum, men er ikke enig i at jeg oppfører meg som om dette er en privat blogg. Det er mange her inne som er i bransjen for penger, og legger ut linker til sine bedrifter, sånn "tilfeldig". Jeg er ikke her for å tjene penger, men er opptatt av den ensidige propagandaen som folket mates med - som jeg tydelig har skrevet om mange ganger.

At jeg ikke får svart på alle motargumenter henger sammen med at noen skriver en haug argumenter i en og samme post og det er tidkrevende å svare på alt. Jeg anser meg ikke som pliktig til å svare på alt heller, for det kommer påstander og argumenter som går utenfor hva jeg skriver om. Også motargumenter blir repetert her, men jeg ser ikke at det blir kommentert eller kritisert på samme måte som mine postinger blir.

Du kaller mine innlegg for meningsløse og at de bare støttes av amatører.
Dette må vel begrunnes godt før de kan anses som gyldige argumenter.
Jeg har f.eks. flere ganger vist til seriøs vitenskap som viser at CO2 ikke skaper global oppvarming og dermed er helt ufarlig, og CO2-nivået burde være høyere av hensyn til dyrking av mat.
Men selv om man poster linker til vitenskap utført av seriøse, så blir det glatt kalt amatørmessig, som nå. Stadig dukker det opp vitenskapelig kompetanse som avkler medias ensidige vinkling. Så klart jeg ser med glede på at flere og flere oppdager dette skjeve spillet.


emurof

Sitat fra: Nei til klimasvindel på onsdag 19. februar 2020, klokken 12:05Jeg er takknemlig for at det er et diskusjonsforum, men er ikke enig i at jeg oppfører meg som om dette er en privat blogg. Det er mange her inne som er i bransjen for penger, og legger ut linker til sine bedrifter, sånn "tilfeldig". Jeg er ikke her for å tjene penger, men er opptatt av den ensidige propagandaen som folket mates med - som jeg tydelig har skrevet om mange ganger.

Du ser ikke ironien i at du beskylder andre for "propaganda" samtidig som du hele tiden spammer tråden med samme greia som er diskutert flere ganger, eller noe nytt du fant et eller annet sted - helt uten å imøtegå svarene du har fått fra før?

SitatAt jeg ikke får svart på alle motargumenter henger sammen med at noen skriver en haug argumenter i en og samme post og det er tidkrevende å svare på alt. Jeg anser meg ikke som pliktig til å svare på alt heller, for det kommer påstander og argumenter som går utenfor hva jeg skriver om. Også motargumenter blir repetert her, men jeg ser ikke at det blir kommentert eller kritisert på samme måte som mine postinger blir.

Nå skyter du deg selv i foten igjen. Det er jo du som kommer med en evig strøm av påstander, noe som forsøpler tråden fordi folk umulig kan klare å imøtegå alle påstandene du kommer med før du kommer med neste bolk med påstander.

Du kommer med haugevis av påstander og linker, og så bare ignorerer du stort sett alle svar.

Hvis motargumenter blir repetert så er det fordi du allerede har repetert påstander.

SitatDu kaller mine innlegg for meningsløse og at de bare støttes av amatører.
Dette må vel begrunnes godt før de kan anses som gyldige argumenter.
Jeg har f.eks. flere ganger vist til seriøs vitenskap som viser at CO2 ikke skaper global oppvarming og dermed er helt ufarlig, og CO2-nivået burde være høyere av hensyn til dyrking av mat.
Men selv om man poster linker til vitenskap utført av seriøse, så blir det glatt kalt amatørmessig, som nå. Stadig dukker det opp vitenskapelig kompetanse som avkler medias ensidige vinkling. Så klart jeg ser med glede på at flere og flere oppdager dette skjeve spillet.

Nei, du har ikke vist til seriøs vitenskap som viser det du påstår. Du linker til underskriftskampanjer som blant annet er skrevet under av ingeniører og matematikere, og påstår at disse vet bedre enn fagfolkene. Du linker til blogginnlegg som bruker så dårlig argumentasjon at man nærmest tror det er en parodi.

Du har ingen gyldig forskning eller gyldige fakta som støtter påstandene dine.

Og du klarer aldri å svare på hvorfor ingen anerkjente forskningsinstitusjoner støtter påstandene dine. Er de alle med på denne påståtte konspirasjonen kanskje?

Counterpointer

Sitat fra: vinterdekk på onsdag 19. februar 2020, klokken 06:24
Det startes «folkeopprør» mot så mye rart på Facebook. Om det ikke er bompenger, så kan det være acer, eu/eøs, distrikt eller klima. Noe av dette har utspring i ekte engasjement mens andre kan være en del av utenlandske påvirkningoperasjoner. Les: http://forsvaretsforum.no/overv%C3%A5ker-digitale-trusler

Personlig ser jeg en rød strek om det henvises til feks reset og dokument nettsidene, og jeg begynner å bli kraftig lei av hvordan Facebook og folk jeg kjenner bruker den plattformen ukritisk.

Counterpointer

Sitat fra: kodalse på onsdag 19. februar 2020, klokken 10:13
Personlig anser jeg Vredens Gnag som noe over resett og document i pålitelighet  ;)
Langt over vil jeg si

vinterdekk

#569
SitatJeg har f.eks. flere ganger vist til seriøs vitenskap som viser at CO2 ikke skaper global oppvarming og dermed er helt ufarlig, og CO2-nivået burde være høyere av hensyn til dyrking av mat.

Okay. Selv en ungsomskoleelev ungdomsskoleelev vet at dette ikke er det klimaforskere mener, med henvisning til naturfag pensum. https://www.naturfag.no/grubleoppgave/vis.html?tid=2143177

(Endret pga. skrivefeil med mobiltastatur.)
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA