Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Klimaskeptikere i kommentarfeltene i nettaviser og Facebook

Startet av geear, torsdag 08. august 2019, klokken 12:21

« forrige - neste »

gak

"30.000 forskerne han hele tiden viser seg, som slett ikke er 30.000 forskere, men snarere slikt som matematikere og ingeniører".
Det høres ut som om det ene utelukker det andre. Klimaforskere som både er matematikere og ingeniører er de minst troverdige. De har vi ikke bruk for.
Polo 2.5

gak

"Det som skjer i denne tråden er at det slenges ut beviselig feilaktige påstander om klimaet."
Jeg har ikke lest hele tråden, men hvis du kunne henvise til en post som er beviselig feil om klimaet hadde det vært fint.
Polo 2.5

Dampmaskin

Vet ikke hvor mye som egentlig har vært sagt om klimaet i denne tråden. Det har mest vært Just Asking Questions™ og beskyldninger om at klimaforskere lyger. Det siste har i hovedsak vært underbygget med påstander fra "30 000 forskere" som ikke er forskere.


Rosstopher

2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

emurof

Sitat fra: gak på lørdag 11. januar 2020, klokken 00:52
"30.000 forskerne han hele tiden viser seg, som slett ikke er 30.000 forskere, men snarere slikt som matematikere og ingeniører".
Det høres ut som om det ene utelukker det andre. Klimaforskere som både er matematikere og ingeniører er de minst troverdige. De har vi ikke bruk for.

Poenget er at de ikke er klimaforskere. De er ikke engang forskere. Hvis de hadde vært det, så hadde de stått oppført som det.

Sitat fra: gak på lørdag 11. januar 2020, klokken 23:53
"Det som skjer i denne tråden er at det slenges ut beviselig feilaktige påstander om klimaet."
Jeg har ikke lest hele tråden, men hvis du kunne henvise til en post som er beviselig feil om klimaet hadde det vært fint.

Alle innlegg fra "Klimasvindel".

Amoss

https://cleantechnica.com/2020/01/14/climate-deniers-would-rather-see-a-continent-burn-than-be-wrong/
Sitat
Climate Deniers Would Rather See A Continent Burn Than Be Wrong
...
"I used to believe that only catastrophes manifestly caused by climate change would break through the psychological walls of denial. But I was mistaken. It's now clear that the deniers would sooner see the whole country destroyed than admit they have been wrong. Their houses could burn down, their families could be incinerated, and still, they would find a way of dismissing the scientific evidence." — Clive Hamilton, A Letter From Canberra.
Model S 85D

Amoss

Det er vistnok en ny post som går viralt i vitenskapsfornekter kretser, så fant det like greit å poste svaret på den før noen slike poster den her og påstår at den egentlig har noe å si...

https://www.nrk.no/nordland/denne-posten-er-delt-over-12.000-ganger-pa-facebook_-dette-sier-klimaforskerne-1.14864170

SitatOver 12.000 personer har delt Facebook-posten, som lyder: «Hva sier «KLIMA»-forkjemperne til dette?»

Posten viser et avisutklipp av det som tilsynelatende er et leserinnlegg.

Innlegget hevder at milde vintre ikke er noen sjeldenhet i norgeshistorien.

Her listes opp ti vintre som var spesielt milde mellom 1172 og 1692. En periode på 500 år.

Nå deler klimaskeptikere posten som et bevis mot at klimaendringene er menneskeskapte.

– For det første: Ingen har noen gang hevdet at det aldri har vært varme vintre før, eller at denne vinteren er mild «på grunn av» klimaendringene, sier CICERO-forsker Bjørn Hallvard Samset.

Ps: ser at de omtaler sine meningsmotstandere som "«KLIMA»-forkjempere". Hvordan påvirker dette troverdigheten på de som nekter for å være "klima-fornektere"? :P
Model S 85D

emurof

Ignoranse og påståelighet i uskjønn forening er noe av det som kjennetegner klimanektere.

xyzzy

Sitat fra: emurof på mandag 20. januar 2020, klokken 13:20
Ignoranse og påståelighet i uskjønn forening er noe av det som kjennetegner klimanektere.

Og ekko-kamre. Etter hvert som verden er blitt mindre er det blitt mindre diskusjon med folk man er uenig med - man diskuterer heller med de man allerede er enig med. Og så ramser man opp sin "virkelighet" når man treffer andre.

Chemtrails, anti-vaksine, klimafornektere - mye slitsomt der.

Counterpointer

Dette er jo de samme folka som tror at det er en gigantisk dekkoperasjon i media for å skjule at det var en elbil som startet brannen i P-huset på Sola

gak

Vel. Jeg føler meg bare skyldig i å være klimafornekter. Jeg er ikke det heller, og jeg klarer ikke å ta alt for god fisk:) Det blir varmere, men ingen troverdige kan påstå noen fasit om hva som kommer til å skje. Selvfølgelig er det mange som blir skremt av dommedagsprofetene, og de har alltid vært der så det er vanskelig å komme unna. Minner ganske mye om religion.
Polo 2.5

Øyvind.h

NASAs beregninger fra 80-tallet og fremover har vist seg å treffe bra. Men de er kanskje ikke troverdige? Selv det mest massive forskningsmaterialet fra dyktige forskere kan avvises med "jeg tror ikke på deg".

Ingen sitter på fasit, men de som har jobbet tungt med dette i tiår tipper jeg treffer rimelig greit. De spår ikke dommedag, men en fortsatt økning i temperatur og mer ekstremvær.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

gak

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 20. januar 2020, klokken 21:42
NASAs beregninger fra 80-tallet og fremover har vist seg å treffe bra. Men de er kanskje ikke troverdige? Selv det mest massive forskningsmaterialet fra dyktige forskere kan avvises med "jeg tror ikke på deg".

Ingen sitter på fasit, men de som har jobbet tungt med dette i tiår tipper jeg treffer rimelig greit. De spår ikke dommedag, men en fortsatt økning i temperatur og mer ekstremvær.
Massivt forskningsmateriale og dyktige forskere har jeg desverre ikke kjennskap til, men NASA er troverdige spør du meg! Spesielt er målingene deres troverdige, men har ikke hørt om beregningene du henviser til.
Polo 2.5

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA