Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pris for å reparere aircondition?

Startet av Simen1, onsdag 07. august 2019, klokken 10:29

« forrige - neste »

Muffinman

Tror det er greiest å fikse det slik det er. I det minste er konverteren lett tilgjengelig. Vel, relativt sett ihvertfall.

Klykken

Gammel tråd, men benytter denne likevel da problemet kan være tilsvarende.
Har så og si ingen kjøling fra ventilasjon per nå og håper det er gass som er problemet. Hører det suser godt i rørene, og kompressor går for fullt nå som det er over 30+ ute.

Er det R1234YF-gass på min 2015 S85D? Skal få et lokalt verksted til å fylle på og sjekke for evt lekkasjer og annet snusk.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Chris Neumann Ruud

#47
Var også og sjekka på "et lokalt verksted" (anerkjent kjede) og de fant ikke lekkasjer og fylte på gass. Holdt i to uker så var det tomt. Så det er ikke sikkert at det lokale verkstedet sing eilsøking er komplett.

Men det er garantert gassen som er long gone ja :)

Skal stå gasstype HFO-1234yf et sted under panseret
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

MuskElBil

Nokon som har testa DIY sett som f.eks dette:
https://www.electroshop.no/produkt/ac-produkter/produkter/gds-kit-for-ac-1234yf-stop-leak
De har sett uten tettemiddel også, men fungerer tettemiddelet mot smålekkasjer er det jo billig fiks.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

Muffinman

Det er vel 750g gass på TMS, så man kommer ikke så langt med det kittet om det er tomt. Så må vel systemet vakumeres også før gassen fylles?

overlay

Sitat fra: Klykken på mandag 05. juli 2021, klokken 11:26
Gammel tråd, men benytter denne likevel da problemet kan være tilsvarende.
Har så og si ingen kjøling fra ventilasjon per nå og håper det er gass som er problemet. Hører det suser godt i rørene, og kompressor går for fullt nå som det er over 30+ ute.

Er det R1234YF-gass på min 2015 S85D? Skal få et lokalt verksted til å fylle på og sjekke for evt lekkasjer og annet snusk.

Forhåpentligvis slipper du unna å bytte kondenser og rør

MuskElBil

Sitat fra: Muffinman på mandag 05. juli 2021, klokken 17:31
Det er vel 750g gass på TMS, så man kommer ikke så langt med det kittet om det er tomt. Så må vel systemet vakumeres også før gassen fylles?
Er anlegget tomt er nok løpet kjørt for DIY alternativ ja. Kun egnet til etterfylling av fungerende anlegg.
Så lenge kompressoren fortsatt går, dog med redusert effekt, er det fortsatt ein god del gass i anlegget.
I slike tilfeller kan eit slikt DIY sett være forsøket verdt.
Kjenner ikkje til kva som er minimumstrykk på anlegget til TMS for at kompressoren kan starte.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

Klykken

#52
Virker ikke å være tomt nei, men sikkert ikke langt unna, for det suser godt i rørene. Kompressor går også rimelig høylytt.

Får svaret på onsdag vedr status på anlegget. 750g gass er grei info å ta med seg til verkstedet. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Klykken

De fylte 730g gass, til 3,5kr/gram. Ba de sprøyte inn kontrastfarge for å sjekke lekkasjer, men de fikk det ikke til.

Kosta meg 3500kr, så ikke halvgærent.

Får se om det dukker opp igjen inntil bilen byttes inn i en Y forhåpentligvis innen/på nyåret.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

Er en del verksteder som har fastpris på AC-service inkl fylling. Et lokalt Automesterverksted har fastpris på 2200 eller 2500 eller noe. Jeg hadde tysk kosebil inne, og de endte med å måtte fylle kontrastfarge, olje og 1800 gram R134a, så jeg fikk høre etterpå at det var en relativt god deal for min del. De hadde aldri hatt en bil som tok så mye gass før.  :P :laugh:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA