Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av biler bestilt juli?

Startet av sanaru, onsdag 31. juli 2019, klokken 12:15

« forrige - neste »

MulderXF

Sitat fra: Torry Tanua på tirsdag 10. september 2019, klokken 20:03
Sitat fra: MulderXF på tirsdag 10. september 2019, klokken 18:38
Sitat fra: Wims! på tirsdag 10. september 2019, klokken 15:11
Autoprestige dro ut nå, men har stavanger som dest. Noen måte å se hvor han skal etter det? Bergen, trondheim.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:299723/mmsi:255801580/imo:9190157/vessel:AUTOPRESTIGE

Ohhh! Venter på utlevering fra Stavanger selv, burde jeg ha fått FI allerede vist min bil var ombord her? (her ikke hørt en dritt!)
Har du fått VIN nummer?
Min er forsvunnet 2 ganger. Den første bilen jeg skulle ha gitt til noen på Mysen i dag...

Jeg hadde VIN, men den har forsvunnet :(

Hvordan ser du att noen andre har fått den du skulle ha?

Torry Tanua

Sitat fra: MulderXF på tirsdag 10. september 2019, klokken 20:26
Sitat fra: Torry Tanua på tirsdag 10. september 2019, klokken 20:03
Sitat fra: MulderXF på tirsdag 10. september 2019, klokken 18:38
Sitat fra: Wims! på tirsdag 10. september 2019, klokken 15:11
Autoprestige dro ut nå, men har stavanger som dest. Noen måte å se hvor han skal etter det? Bergen, trondheim.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:299723/mmsi:255801580/imo:9190157/vessel:AUTOPRESTIGE

Ohhh! Venter på utlevering fra Stavanger selv, burde jeg ha fått FI allerede vist min bil var ombord her? (her ikke hørt en dritt!)
Har du fått VIN nummer?
Min er forsvunnet 2 ganger. Den første bilen jeg skulle ha gitt til noen på Mysen i dag...

Jeg hadde VIN, men den har forsvunnet :(

Hvordan ser du att noen andre har fått den du skulle ha?
Hadde lagt inn VIN-nummer her: https://www.itanywhere.no/vin.php og fikk i dag epost om at den var registrert i Mysen.

Snakket med delivery og de sa at det var flere biler som var tiltenkt kunder i Stavanger som var tildelt andre.
2019 Model 3 LR AWD
2015 E-golf - solgt!

MulderXF

Sitat fra: Torry Tanua på tirsdag 10. september 2019, klokken 20:40
Hadde lagt inn VIN-nummer her: https://www.itanywhere.no/vin.php og fikk i dag epost om at den var registrert i Mysen.

Snakket med delivery og de sa at det var flere biler som var tiltenkt kunder i Stavanger som var tildelt andre.

Hmm, de sa til meg på epost att jeg kunne forvente levering "fra slutten av september", hva nå det betyr!

Torry Tanua

Sitat fra: MulderXF på tirsdag 10. september 2019, klokken 20:44
Sitat fra: Torry Tanua på tirsdag 10. september 2019, klokken 20:40
Hadde lagt inn VIN-nummer her: https://www.itanywhere.no/vin.php og fikk i dag epost om at den var registrert i Mysen.

Snakket med delivery og de sa at det var flere biler som var tiltenkt kunder i Stavanger som var tildelt andre.

Hmm, de sa til meg på epost att jeg kunne forvente levering "fra slutten av september", hva nå det betyr!
Det samme sa de til meg.  Har bil, så har tid til å vente. Og seinere VIN-nummer gjør ingenting :-)
2019 Model 3 LR AWD
2015 E-golf - solgt!

MulderXF

Sitat fra: Torry Tanua på tirsdag 10. september 2019, klokken 21:00
Sitat fra: MulderXF på tirsdag 10. september 2019, klokken 20:44
Sitat fra: Torry Tanua på tirsdag 10. september 2019, klokken 20:40
Hadde lagt inn VIN-nummer her: https://www.itanywhere.no/vin.php og fikk i dag epost om at den var registrert i Mysen.

Snakket med delivery og de sa at det var flere biler som var tiltenkt kunder i Stavanger som var tildelt andre.

Hmm, de sa til meg på epost att jeg kunne forvente levering "fra slutten av september", hva nå det betyr!
Det samme sa de til meg.  Har bil, så har tid til å vente. Og seinere VIN-nummer gjør ingenting :-)

Har en eGolf, så klarer oss her også, men savner å ha hver sin bil til tider!

TM3P2020

#335
Tenker å bestille en hvit Performance fra inventory. Hva er greia med disse bilene? Har lest påstander om at noen av disse kan være biler som har være registrert på andre og at det kan være biler som kunder har nekte å ta ut? Kan jeg forvente at en inventorybil leveres kjappere enn ved å konfigurere ny eller er det ikke noe automatikk i dette?

Torry Tanua

Sitat fra: E-tron2016 på tirsdag 10. september 2019, klokken 21:47
Tenker å bestille en hvit Performance fra inventory. Hva er greia med disse bilene? Har lest påstander om at noen av disse kan være biler som har være registrert på andre og at det kan være biler som kunder har nekte å ta ut? Kan jeg forvente at en inventorybil leveres kjappere enn ved å konfigurere ny eller er det ikke noe automatikk i dette?
Hvis det er registrert på andre kan du finne det ut ved å legge inn VIN-nummer her: https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger
2019 Model 3 LR AWD
2015 E-golf - solgt!

MyMuffin

Sitat fra: E-tron2016 på tirsdag 10. september 2019, klokken 21:47
Tenker å bestille en hvit Performance fra inventory. Hva er greia med disse bilene? Har lest påstander om at noen av disse kan være biler som har være registrert på andre og at det kan være biler som kunder har nekte å ta ut? Kan jeg forvente at en inventorybil leveres kjappere enn ved å konfigurere ny eller er det ikke noe automatikk i dette?

Ville nå si at det er en ganske stor sannsynlighet for at du får inventory før en ny bestilling.
Tok meg 9 dager med inventory og nesten 10 uker med ny bestilling.

Men du kan være heldig med ny bestilling også, fruen konfigurerte ny bil 19 juli og fikk bilen allerede 10 dager senere.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Teslarius

Bestilte hvit LR AWD med svart interiør og hengerfeste 30. Juli fra Drammen.

Originalt estimat var 15-22 September, fikk nettopp mail om at "nytt estimat er slutten av september til starten av oktober."

Flere som venter på bil fra Drammen?

Anderskri

Sitat fra: Teslarius på onsdag 11. september 2019, klokken 10:17
Bestilte hvit LR AWD med svart interiør og hengerfeste 30. Juli fra Drammen.

Originalt estimat var 15-22 September, fikk nettopp mail om at "nytt estimat er slutten av september til starten av oktober."

Flere som venter på bil fra Drammen?

Bestilte LR AWD grå/sort HF 27. Juni, har utlevering i Drammen i morgen..

Teslarius

Sitat fra: Anderskri på onsdag 11. september 2019, klokken 10:22
Sitat fra: Teslarius på onsdag 11. september 2019, klokken 10:17
Bestilte hvit LR AWD med svart interiør og hengerfeste 30. Juli fra Drammen.

Originalt estimat var 15-22 September, fikk nettopp mail om at "nytt estimat er slutten av september til starten av oktober."

Flere som venter på bil fra Drammen?

Bestilte LR AWD grå/sort HF 27. Juni, har utlevering i Drammen i morgen..

Det har tatt tid for deg også ja, og du bestilte en hel måned før meg..

Gjerne skriv her i etterkant hvordan opplevelsen var :)

tsla_m3LR

Sitat fra: Teslarius på onsdag 11. september 2019, klokken 10:24
Sitat fra: Anderskri på onsdag 11. september 2019, klokken 10:22
Sitat fra: Teslarius på onsdag 11. september 2019, klokken 10:17
Bestilte hvit LR AWD med svart interiør og hengerfeste 30. Juli fra Drammen.

Originalt estimat var 15-22 September, fikk nettopp mail om at "nytt estimat er slutten av september til starten av oktober."

Flere som venter på bil fra Drammen?

Bestilte LR AWD grå/sort HF 27. Juni, har utlevering i Drammen i morgen..

Det har tatt tid for deg også ja, og du bestilte en hel måned før meg..

Gjerne skriv her i etterkant hvordan opplevelsen var :)

Levering fredag her. Bestilte beg. av juli. LR AWD. Kan oppdatere etter levering. Delivery sa de regnet med å bruke 15 min på å overlevere. De har et rush av utleveringer nå. Hvordan skal man få tid til å gå over bilen skikkelig?  Erfaringer?

Teslarius

Sitat fra: tsla_m3LR på onsdag 11. september 2019, klokken 10:52
Sitat fra: Teslarius på onsdag 11. september 2019, klokken 10:24
Sitat fra: Anderskri på onsdag 11. september 2019, klokken 10:22
Sitat fra: Teslarius på onsdag 11. september 2019, klokken 10:17
Bestilte hvit LR AWD med svart interiør og hengerfeste 30. Juli fra Drammen.

Originalt estimat var 15-22 September, fikk nettopp mail om at "nytt estimat er slutten av september til starten av oktober."

Flere som venter på bil fra Drammen?

Bestilte LR AWD grå/sort HF 27. Juni, har utlevering i Drammen i morgen..

Det har tatt tid for deg også ja, og du bestilte en hel måned før meg..

Gjerne skriv her i etterkant hvordan opplevelsen var :)

Levering fredag her. Bestilte beg. av juli. LR AWD. Kan oppdatere etter levering. Delivery sa de regnet med å bruke 15 min på å overlevere. De har et rush av utleveringer nå. Hvordan skal man få tid til å gå over bilen skikkelig?  Erfaringer?

Fint om du skriver erfaring etter levering ja.

15 minutter virker veldig lite, du må jo få tid til å ta en ordentlig kikk på bilen om det er noen riper eller defekter og rapportere det tilbake til de.

tsla_m3LR

Sjekklisten til model 3 på facebook, er jo intet annet en god humor  :D

SitatSjekkliste Model 3       
Verify pre-delivery vehicle records   OK? (J/N)   Kommentar
Check for correct name and address on your paperwork.      
Confirm vehicle's VIN matches your paperwork.      
Check display screen for any information that does not match the car.      
Exterior inspection   (J/N)   Kommentar
1. Check for correct vehicle body color and wheels.      
2. Inspect body exterior paint for defects. NOTE: By and large, this should really be the only item which should cause you to reject a delivery.      
3. Inspect vehicle underside (front & rear) for signs of damage.      
4. Check for any obvious body panel misalignment.      
5. Inspect wheel rims for damage.      
6. Inspect all glass for signs of distortion or cracks.      
7. Check for proper windshield and windshield trim installation.      
8. Inspect all edges of the roof glass panel and rear window.      
9. Test all doors to ensure they open and close without unreasonable effort. Check paint in areas such as door hinges, that are not visible when doors are closed. Some deliveries have reported incomplete body painting in hidden areas.      
10. Test opening and closing of trunk and frunk. Check paint in areas that are not visible when frunk and trunk are closed. Some deliveries have reported incomplete body painting in hidden areas.      
11. Check for the towing eye under the frunk mat.      
12. Ensure door windows auto-close completely when doors are closed.      
13. Check for front license plate bracket .      
14. Check all front and rear exterior lights for signs of internal condensation.      
Interior inspection   OK? (J/N)   Kommentar
1. Watch for any error messages on the display screen.      
2. Touch the Tesla T at the top of the screen to bring up the "About Your Tesla" window. Tap the unicorn drawing to access the Sketch Pad. Leave the Sketch Pad up for a minute to make sure there are no phantom touches happening on the display.      
3. Test driver & passenger door emergency release.      
4. Check all 4 windows to ensure they open and close properly.      
5. Inspect interior seat upholstery, door surfaces, dash, headliner & carpets (including passenger compartment, frunk, and trunk).      
6. Check left & right clothing hook operation.      
7. Check all seat belts for proper operation.      
8. Check rear seats for proper fold-down operation.      
9. Test sound system to ensure all speakers are working (move fade/balance to all four points to verify)      
10. Test steering wheel position controls to ensure proper operation.      
11. Press the center of the steering wheel to make sure the car's horn works.      
12. Test windshield wipers.      
13. Test rear view camera.      
14. Check side mirrors for proper operation of folding and position adjustment.      
15. Check sunvisor operation and mirror condition.      
Lighting inspection   OK? (J/N)   Kommentar
1. Vanity mirror lights.      
2. Front overhead driver & passenger lights.      
3. Rear overhead left & right side lights.      
4. Ambient lights      
5. Driver & passenger foot wells      
6. Driver & passenger door pockets      
7. Rear left & right door pockets.      
8. Driver & passenger door puddle lights.      
9. Console middle compartment light.      
10. Console rear compartment light.      
11. All door latch button lights.      
12. All door window button lights.      
13. Steering wheel control lights.      
14. Glovebox light (check glovebox opening and closing).      
15. Frunk light.      
16. Trunk lights (2).      
17. Fog lights.      
18. Headlights (low & high-beam).      
19. Front park lights.      
20. Front turn signal lights.      
21. Left & right side turn signal lights.      
22. Rear running lights.      
23. Brake lights.      
24. Rear turn signal lights.      
25. Sunvisor driver & passenger lights.      
Inspect charging ability   OK? (J/N)   Kommentar
1. Check charge port door for proper operation.      
2. Check charge port indicator light.      
3. Ensure vehicle will accept a charge.      
4. Check mobile charging kit. Test it to ensure it works. 4a. J1772 adapter. 4b. NEMA 5-15 120v adapter. 4c. NEMA 14-50 240v adapter. 4d. Mobile Connector with cable.      
Inspect pairing connectivity   OK? (J/N)   Kommentar
1. Test both key cards to ensure they work with your car. Keep one key card on your person in case the phone app does not operate properly.      
2. Attempt to pair your smartphone to your car over Bluetooth.

Joakim Wærp

Sitat fra: Teslarius på onsdag 11. september 2019, klokken 10:17
Bestilte hvit LR AWD med svart interiør og hengerfeste 30. Juli fra Drammen.

Originalt estimat var 15-22 September, fikk nettopp mail om at "nytt estimat er slutten av september til starten av oktober."

Flere som venter på bil fra Drammen?

Jeg venter også på nøyaktig samme spesifikasjon, bestilte 28 juli. Ikke fått noe ny mail om ny estimert utlevering. Fikk opprinnelig samme som deg med 15-22 sept. Min bil står visstnok i belgia, som siste status de har på bilen.
Skoda Citigo ambition - Ventepølse
___________________________________________
Hyundai Ioniq 5 - innsendt ønske om Project 45 reservasjon - Avventer
TM3 LR hvit med sort interiør bestilt 28.07.19 - Solgt august 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA