Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Krysning av Long Range og Performance?

Startet av Greyish, lørdag 02. november 2019, klokken 12:51

« forrige - neste »

TRK

Du har en base performance hvor tidligere eier har malt de originale kaliperene. Mando kaliperen bak er en dead giveaway. Kjøp deg et decal på ebay og sett på. Husk 2 klarlakk oppå.
Fin bil, etter mitt syn den beste kombinasjonen Tesla har når det gjelder modell 3.

Greyish

Sitat fra: TRK på lørdag 02. november 2019, klokken 17:38
Du har en base performance hvor tidligere eier har malt de originale kaliperene. Mando kaliperen bak er en dead giveaway. Kjøp deg et decal på ebay og sett på. Husk 2 klarlakk oppå.
Fin bil, etter mitt syn den beste kombinasjonen Tesla har når det gjelder modell 3.

Takk for input. Bilen er kjøpt som ny (400 km) av Marcusbil, mulig de har gjort dette av estetiske grunner, jeg må sjekke med de. Men base performance har vitterlig AWD, slik som Long Range og Performance har? Stusser fortsatt litt på at det ikke står Dual Motor bak på bilen.
Tesla Model 3, kjøpt ny hos Marcusbil, Oslo 31. oktober 2019. Base Performance, sort interiør. Chrome delete, folierte speil og dashbordplanke, lakkerte kalipere, solfilm bakvinduer. 18' sommer Michelin, og 18' vinter M/Bridgestone Blizzak Ice.

Ekornskurken

Har du den røde stripen bak under der det «skulle ha stått» dual motor? Dersom ikke så har de nok fjernet alt. Noen synes jo det er estetisk fint uten skrift.

Greyish

Sitat fra: Ekornskurken på lørdag 02. november 2019, klokken 18:15
Har du den røde stripen bak under der det «skulle ha stått» dual motor? Dersom ikke så har de nok fjernet alt. Noen synes jo det er estetisk fint uten skrift.

Nei, det er ingen ting der. Jeg skal sjekke det, og det med kaliperne på mandag med Marcusbil. Jeg er fornøyd med bilen for all del, jeg ble bare veldig usikker på hva slags bil jeg egentlig hadde kjøpt, og hvor vanlig den er.
Tesla Model 3, kjøpt ny hos Marcusbil, Oslo 31. oktober 2019. Base Performance, sort interiør. Chrome delete, folierte speil og dashbordplanke, lakkerte kalipere, solfilm bakvinduer. 18' sommer Michelin, og 18' vinter M/Bridgestone Blizzak Ice.

TRK

Høres ut som at han som malte kaliperene de-badge't bilen. Tar du vekk "dual motor" badgen så lar du ikke den tynne rød streken stå igjen. Den er så liten at du snaut ser den likevel.

Du kan jo sjekke at du faktisk har trackmode og rød strek under dual motor i app eller software tab'n i bilen. At du faktisk har en performance. Forøvrig har alle performance AWD.

nightking

#20
Dette er nok base performance. De caliperne der er lakkert. Du ser jo at de til å med har malt "blekka" og bremseklossene. Det er nok gjort for å få "performance" utseende :) Bortsett fra at de lakkerte klossene, så ser det ut som det er gjort på en ordentlig måte da. Så fint ut :) Også i mine øyne den perfekte model 3. Og riktig farge ;) De har jo også utført chrome delete. Så de har nok fjernet dualmotor logo med vilje

MyMuffin

Sitat fra: Greyish på lørdag 02. november 2019, klokken 17:54
Sitat fra: TRK på lørdag 02. november 2019, klokken 17:38
Du har en base performance hvor tidligere eier har malt de originale kaliperene. Mando kaliperen bak er en dead giveaway. Kjøp deg et decal på ebay og sett på. Husk 2 klarlakk oppå.
Fin bil, etter mitt syn den beste kombinasjonen Tesla har når det gjelder modell 3.

Takk for input. Bilen er kjøpt som ny (400 km) av Marcusbil, mulig de har gjort dette av estetiske grunner, jeg må sjekke med de. Men base performance har vitterlig AWD, slik som Long Range og Performance har? Stusser fortsatt litt på at det ikke står Dual Motor bak på bilen.

Base Performance har definitivt AWD.
Rent praksis så er en Base performance en Long Range utgave med oppgraderte motorer. Hengerfeste kan den også ha (500kg).

Du kan sjekke i bilens meny, trykk på "T" øverst på midten av skjermen, står det Dual Motor med rød strek under så har du svaret ditt (rød understrek= performance)
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Flaago

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 02. november 2019, klokken 14:21
Sitat fra: Flaago på lørdag 02. november 2019, klokken 13:06
De kaller den base performance.
Jeg har en selv og er bra fornøyd.
Har du track mode?

Ja jeg har track mode. Har dog ikke kjørt hardt nok til at jeg har merket forskjell. Så i dagligdagse betyr det ikke noe.

Greyish

Jeg sjekket under T og Software, og det står Dual Motor med rød strek under, så da er det avklart. Gjenstår bare å sjekke vedr. kaliperne og Dual Motor merket bak med Marcusbil i morgen. Litt rart at de farger kaliperne for å få performance look, og så fjerne Dual Motor merket som gir performance look, men who knows, kanskje de synes det ser penere ut.
Tesla Model 3, kjøpt ny hos Marcusbil, Oslo 31. oktober 2019. Base Performance, sort interiør. Chrome delete, folierte speil og dashbordplanke, lakkerte kalipere, solfilm bakvinduer. 18' sommer Michelin, og 18' vinter M/Bridgestone Blizzak Ice.

Magster

Marcusbil fikk Teslabjørn til Chrome delete før salg av model x, tviler ikke på at de har fjernet badge og lakkert kaliperne for å gjøre den "lettsolgt".

Nickelilltroll

Sitat fra: Greyish på søndag 03. november 2019, klokken 14:34
Jeg sjekket under T og Software, og det står Dual Motor med rød strek under, så da er det avklart. Gjenstår bare å sjekke vedr. kaliperne og Dual Motor merket bak med Marcusbil i morgen. Litt rart at de farger kaliperne for å få performance look, og så fjerne Dual Motor merket som gir performance look, men who knows, kanskje de synes det ser penere ut.

De-badging er ikke noe nytt eller uvanligt på biler generelt bare så det er sagt. Alle har sin smak om hva som er pent og ikke. Garantert personligt dette med lakkering av kalippere og. Sier ikke hva som er feil og riktig...bare at folk...gjør mye rart ;)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

ethoring

Gratulerer med Base Performance Model 3. Har den selv, meget fornøyd! Den kalles også P- (mens den med "alt" kalles P+). I USA ble Performance først lansert akkurat slik som Base Performance, mens oppgraderingen av felg, understell, bremser, pedaler og spoiler lå i en egen pakke til $5000 som het Performance Upgrade Package (forkortet PUP).

Greyish

Da har jeg vært i kontakt med Marcusbil, og som andre har nevnt tidligere, så er dette gjort med bilen:

Calippere er lakkert. 
Solfilm på sideruter bakdører.
Chrome delete.
Foliert sorte speilkapper.
Foliert dashbord planken.
Fjernet merke bak.

Da runder jeg av denne tråden, og har lært mye både om min egen bil, og annet. Takk til alle som har bidratt med informasjon.

Mvh
Øyvind
Tesla Model 3, kjøpt ny hos Marcusbil, Oslo 31. oktober 2019. Base Performance, sort interiør. Chrome delete, folierte speil og dashbordplanke, lakkerte kalipere, solfilm bakvinduer. 18' sommer Michelin, og 18' vinter M/Bridgestone Blizzak Ice.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA