iX varianter

Startet av JorgenM, tirsdag 30. juli 2019, klokken 06:51

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Maxwell_400 på onsdag 17. mars 2021, klokken 12:39
I-Pace kan løftes ytterligere 5 cm, nesten 10 cm totalt i "extended mode" men du kan ikke velge det manuelt.
Joda, det er bare dårlig norsk i manualen:
"Når høyden til forlenget modus er oppnådd, kan man be om ytterligere heving hvis det er nødvendig. Trykk på bremsepedalen for å opprettholde kontroll over bilen. Trykk på oppknappen 1 i mer enn tre sekunder."

Dvs man må bruke trykk og hold.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Sitat fra: turfsurf på onsdag 17. mars 2021, klokken 13:02
Sitat fra: Jalla på onsdag 17. mars 2021, klokken 10:54

Den første kan heves 35mm over design høyde, og i-pace kan heves 48mm over design høyde. Mellomstillingen på i-Pace er 26mm over design høyde.
48mm er offroad2 høyde. Den har og extended mode for vading f.eks som er enda høyere. I tillegg kan den senkes 4cm fra standard høyde. Så godt over 10cm range der altså.
Nettopp det jeg trodde! Da blir jo de 3 cm justering til iX ganske så meh.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

turfsurf

Sitat fra: daktari på onsdag 17. mars 2021, klokken 14:38
Nettopp det jeg trodde! Da blir jo de 3 cm justering til iX ganske så meh.
Ja, men den har ganske høy bakkeklaring i utgangspunktet da. Fint for å holde bilen plant uansett last da.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Chimp

Er det mange som har bestilt her?
Virker som det er litt lite trøkk på facebook og her, så det kan vel ikke være sånn ekstremt salg de oppnår - eller?

Blir vel en litt dyr bil for de fleste...

Øyvind.h

Tenker jeg innhenter tilbud på en etter sommeren. Men mtp at levering er langt frem i tid og jeg ikke har klart å like utseendet enda er det ikke bråhast. Men skal sjekke pris. Om tilbudet er bra tester jeg en neste år.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hELgenen

Tipper det er storkunderabatter her også  - vil tippe i spennet 4-8%
Vanskelig å svelge ix40 synes jeg - ix50 er ok, men da begynner også prisen
å bli høy samt en kan møte moms spøkelset,elbilskatten, misunnelsesgrensen...eller hva det nå heter

Stikkkontakt

Sitat fra: hELgenen på onsdag 17. mars 2021, klokken 18:59
Tipper det er storkunderabatter her også  - vil tippe i spennet 4-8%
Vanskelig å svelge ix40 synes jeg - ix50 er ok, men da begynner også prisen
å bli høy samt en kan møte moms spøkelset,elbilskatten, misunnelsesgrensen...eller hva det nå heter

Jeg har vel 6% på elbil hos BMW og har fått bekreftet at storkunderabatt gjelder på IX.
Det betyr vel 870-80 for IX50FC. Litt skuffende at FC ikke er inkl vinterdekk som på i3. Men ellers er det meste jeg trenger på plass. Men usikker på hvilke seter den har og det er vel ikke Sportspakke på den. Den syns jeg er ganske tøff.

daktari

#52
Såvidt jeg forstod hadde det blitt mange bestillinger, dvs. kontinuerlig kontraktsignering. Ja det gis storkunderabatter, så medlemskap i Akademikerne f.eks. medførte et solid avslag som antydet over.

Du kan såvidt jeg forstod ikke skreddersy en bil, må ta Fully charged. Kan allikevel legge til ekstra. Bl.a. har man sportspakke, bedre seter, og 2 nivåer stereo å velge blant. Det er litt krøkkete for man må ta det konfigen på frihånd uten en prisliste å forholde seg til, men forhandlerne har en.

Prisen er kanskje littegran for høy:

Vi snakker jo 200k (før rabatt) dyrere enn en iX3 for en ix40, ix40 har ifølge de opplysninger jeg har fått har omtrent samme størrelse batteri.

Samtidig er prisen (med rabatt) ganske lik en EQC AMG edition, kompensert for utstyr er ix40en noe bedre.

I-pace, Ioniq 5, Mach-E og EV6 er mer kombi-kupeer enn iXen.

ID4, Enyaq, Q4 er vesentlig mindre biler med  30-40 cm kortere. Det kan jo hende BMW har kastet bort den halvmetern i nesa på bilen, men går an å håpe at noe av dette finnes igjen i kupe og bagasjerom.

Model Y og EQB er outsidere her, men uklart når de leveres.

E50 har for kort rekkevidde, mens E55 er 100k dyrere såvidt jeg klarer å regne ut; samt 500kg tyngre (!) enn iX40 - med samme WLTP.

Model X savner en SR el 75D. iX40 er en slik "passe rekkevidde"-modell til en slik pris - hvis WLTP-lovnaden faktisk er sann.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Øyvind.h

Ix40 virker som et greit alternativ. Wltp på over 400km er brukbart og bør kunne dekke 210km på motorvei vinterstid inkludert stigning til hytta uten særlig problem. Antakelig ikke nok til å kunne ha takboks permanent montert og allikevel ha god buffer i - 15, men med skiluke og romslig bagasjeplass er behovet for takstativ mindre.

En ix40 med litt rabatt burde lande på 730-740 pluss vinterhjul. Ser den blir en del dyrere enn EQC, men ix40 er vel litt større? Og har diverse spennende utstyr som laserlys, digitalt panotak og noe jeg lurer på om er skrivefeil (oppvarmede dører???).

Lander fort 150k over ix3 ser jeg. En grei prisdifferensiering.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JorgenM

Angående oppvarmede dører fant jeg dette på bmw.no:

-  Heat Comfort-pakken, som i tillegg inkluderer setevarme bak og varmepaneler i armlenene, dørpanelene og nedre del av instrumentpanelet. 
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

msater

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 17. mars 2021, klokken 19:48
Men ellers er det meste jeg trenger på plass. Men usikker på hvilke seter den har og det er vel ikke Sportspakke på den. Den syns jeg er ganske tøff.

Sportspakka koster 11000. 15400 for 22".  30k for skinninteriøret. 14ish for multifunksjonsseter som inneholder massasje (men ikke mulig å forlenge under låret).  6 eller 40 for oppgradert lyd. Vinterhjul er iallefall 35k men ikke kommet endelige priser på det (ca X5 pris)
BMW iX50 - levert 17.01.2022
Blå X90D - levert 22.09.2017
e-Golf - levert 24.05.2016

B142

Sitat fra: Chimp på onsdag 17. mars 2021, klokken 17:54
Er det mange som har bestilt her?
Virker som det er litt lite trøkk på facebook og her, så det kan vel ikke være sånn ekstremt salg de oppnår - eller?

Blir vel en litt dyr bil for de fleste...

Jeg har bestilit en iX 50

telcontar

Sitter litt på gjerdet her. ix50 er definitivt for dyr for meg, så blir en ix40 kanskje. Har dog ikke behov for så stor bil, alltid hatt BMW og frister å fortsette med det. Jeg kunne klart meg fint med i4 også, men må ha awd, da blir nok i4 m50 xdrive eneste alternativ der, derav sitting på gjerdet. Får i4 typisk sedan koffertlokk så utgår den (ala 3-serie sedan).

Vurderer mange andre merker, men BMW frister mest.

FaradayCage

Sitat fra: telcontar på torsdag 18. mars 2021, klokken 15:35
Sitter litt på gjerdet her. ix50 er definitivt for dyr for meg, så blir en ix40 kanskje. Har dog ikke behov for så stor bil, alltid hatt BMW og frister å fortsette med det. Jeg kunne klart meg fint med i4 også, men må ha awd, da blir nok i4 m50 xdrive eneste alternativ der, derav sitting på gjerdet. Får i4 typisk sedan koffertlokk så utgår den (ala 3-serie sedan).

Vurderer mange andre merker, men BMW frister mest.


i4 har stor bakluke. Bagasjerom 470/1290 liter

FaradayCage

Sitat fra: Chimp på onsdag 17. mars 2021, klokken 17:54
Er det mange som har bestilt her?
Virker som det er litt lite trøkk på facebook og her, så det kan vel ikke være sånn ekstremt salg de oppnår - eller?

Blir vel en litt dyr bil for de fleste...


Dyr bil? Tja.... xDrive40 er gunstigere enn e-tron 55 i pris og WLTP er hakket bedre på BMW faktisk. Litt utstyr på e-tron og WLTP er nede på 380-390 km.


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA