Elbilforum.no
Bilmerker => BMW => BMW iX => Emne startet av: JorgenM på tirsdag 30. juli 2019, klokken 06:51
Oppdaterte ryktetråden med denne infoen.
Kommer i 3 versjoner:
63 kWt: 336 hk, 0-100: 4,5 sek, 460 km
92 kWt: 429 hk, 0-100: 3,5 sek, 560 km
103 kWt: 500+ hk, 2 motorer, 0-100: under 3 sek, 560 km
https://www.bmwblog.com/2019/07/29/production-bmw-inext-will-reportedly-have-three-versions/
I tillegg sies det at det kan komme en i6S med 115 kWt batteri.
(kilde: Automobilemag)
"Coming soon" - 2023? , gjesp!
Istedet for innovasjon, som man viste med i3, har BMW landet på samme linje som ga oss Fords og MBs elbiler. Man tar hva man har og klasker inn en elmotor og batterier, Ix3 og mini.
Inext ble liksom alibiet når fossilgjengen vant kampen internt. Et alibi som stadig ble utsatt i tid. Fremdeles er Inext mest et Fata morgana som vil komme en gang i fremtiden...
"iNext" kommer i 2021 ja, slik planen vel har vært hele tiden
Prisantydninger i denne artikkelen.
Ca 710.000,- for billigste versjon og rundt 1 mill for dyreste, pluss ekstrautstyr.
X5 starter til sammenligning på over 1 mill for billigste versjon.
https://www.bmwblog.com/2019/09/15/the-bmw-inext-electric-crossover-featured-at-the-2019-iaa/
WLTP-målet på "iNext" er 580 km:
https://www.autoexpress.co.uk/bmw/104621/new-2021-bmw-inext-targets-360-mile-range
- The concept's missing B-pillar will be reinstated, while its wing-mounted cameras will be replaced with conventional rear-view mirrors. However, the concept's slim LED headlights and swept-back panoramic windscreen look set to be transferred faithfully onto the production variant.
Artist-rendering fra artikkelen:
(https://cdn1.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/styles/gallery_adv/public/2019/10/bmw_inext_-front_watermarked.jpg?itok=haMSSUYC)
Jeg håper virkelig at produksjonsutgaven blir mindre stygg 8)
Fix grillen og andre felger så kan det bli bra :)
Sitat fra: JorgenM på torsdag 10. oktober 2019, klokken 02:08
Fix grillen og andre felger så kan det bli bra :)
BMW er på ville veier med grillene sine,litt rart siden har vært på en generelt god trend i mange år.
Lurer litt på om disse enorme grillene er en slags motreaksjon på elbiler som ikke har behov for grill....
Nei, grillene er et forsøk på å lage bilen mer "imposing" for spesielt det kinesiske, og delvis det amerikanske markedet. Og begge deler er jo kjent for sin gode smak... :o
Stemmer ikke med tidligere rykter, men denne artikkelen hevder opp til 750 km rekkevidde på "iNext", og 550 km med standard batteri.:
https://www.autobild.de/artikel/bmw-inext-2021-reichweite-elektro-suv-infotainment-16671427.html
Artikkelen nevner også nytt multimediasystem med eye tracking, gesture og voice control.
Sjåføren skal kunne peke på et hotell fra bilen og bestille rom der.
Her er de endelige modellbetegnelsene:
iX xDrive40
iX xDrive50
iX M60
Troverdige lekkasjer sier at iX M60 får 560HK.
Sitat fra: JorgenM på onsdag 10. mars 2021, klokken 08:51
Troverdige lekkasjer sier at iX M60 får 560HK.
Litt morsomt at vi fortsatt prater om hestekrefter på elbil. Du finner ikke hk angitt som effekt på varmepumper, panelovner eller koketopper. Alt annet elektrisk utstyr blir oppgitt med betegnelsen Watt for å vise effekt. Burde bli mer naturlig å bruke kW enn hk om motoreffekt på elbiler også.
Sitat fra: THE på onsdag 10. mars 2021, klokken 10:13
Sitat fra: JorgenM på onsdag 10. mars 2021, klokken 08:51
Troverdige lekkasjer sier at iX M60 får 560HK.
Litt morsomt at vi fortsatt prater om hestekrefter på elbil. Du finner ikke hk angitt som effekt på varmepumper, panelovner eller koketopper. Alt annet elektrisk utstyr blir oppgitt med betegnelsen Watt for å vise effekt. Burde bli mer naturlig å bruke kW enn hk om motoreffekt på elbiler også.
Har vel med det å gjøre at vi har en bedre forståelse av hk enn kW.
560 hk sier at det er en forholdsvis rask bil, vi har ikke helt referansen til 410 kW.
Hk er bare et effektmål, det er ikke knyttet til motor.
Mener å huske at det er en del pumper som oppgis i hk.
Sitat fra: JorgenM på onsdag 10. mars 2021, klokken 08:51
Troverdige lekkasjer sier at iX M60 får 560HK.
Det er ikke spesielt mye for en toppmodell. TMX har 760hk i normalversjon og over 1000 i Plaid utgave.
Det holder nok til å kjøre til butikken og barnehagen, og til å kommer seg opp grusveien til hytta.
;)
Sitat fra: pberg på fredag 12. mars 2021, klokken 09:15
Det holder nok til å kjøre til butikken og barnehagen, og til å kommer seg opp grusveien til hytta.
;)
Men ikke stort mer
På bimmerpost forum "krangler" insiderne nå om hva modellnavnene blir. Den ene mener iX M60 mens den andre sier iXs for toppmodellen. Oh well... :)
Begynner dukke opp rykter om at ix kan bestilles i morgen. Vet ikke hvor reelt det er. Stod også at de forventet 1 mill for en ix50 fully charged.
Forventet vel kanskje ikke noe bedre, men hadde håpet på en positiv overraskelse. Må innrømme det frister mer å brenne 1 mill på en porsche ct enn en bmw som sliter litt med utseendet.
Selvsagt to vidt forskjellige biler, og grunnen til at jeg ikke har kjøpt porschen er jo (utover pris) at den ikke dekker mitt plassbehov.
Men porsche macan skal komme i 2023 og koste 20% mindre enn taycan... Den blir jo en direkte konkurrent mot ix, og da er valget lett for min del hvis porsche er så mye billigere. Uheldigvis blir det sikkert mva innen den tid.
Det er vel i4? Siden den lanseres i morgen tenker jeg.
Men nå kommer iX på markedet først, så kan muligens stemme.
Jo du har kanskje rett. Leste nettopp rykter om at det vil komme mye info om iX også i morra. Specs + priser :+1:
Da er det trolig at de åpner for forhåndsbestilling også ja.
Ja, i4 kommer kl 10, så det var litt overraskende at iX skulle komme samtidig. Men spennende!
Sitat fra: Chimp på tirsdag 16. mars 2021, klokken 21:28
Men porsche macan skal komme i 2023 og koste 20% mindre enn taycan... Den blir jo en direkte konkurrent mot ix, og da er valget lett for min del hvis porsche er så mye billigere. Uheldigvis blir det sikkert mva innen den tid.
Valget er kanskje ikke så lett når du er ferdig med å legge til påkrevet ekstrautstyr på Macan. 8)
Sitat fra: Jalla på tirsdag 16. mars 2021, klokken 22:20
Sitat fra: Chimp på tirsdag 16. mars 2021, klokken 21:28
Men porsche macan skal komme i 2023 og koste 20% mindre enn taycan... Den blir jo en direkte konkurrent mot ix, og da er valget lett for min del hvis porsche er så mye billigere. Uheldigvis blir det sikkert mva innen den tid.
Valget er kanskje ikke så lett når du er ferdig med å legge til påkrevet ekstrautstyr på Macan. 8)
Ja man må specce opp en porsche med 2-300. Men da havner man godt utstyrt til samme pris som bmw da, og får en porsche istedet. Jaja, "kommer alltid bedre alternativer" osv
Der kom det priser ja, får sikkert norske i løpet av dagen da.
https://www.bmwblog.com/2021/03/16/bmw-ix-xdrive40-ix-xdrive50/
- As for pricing, in Germany, the BMW iX xDrive40 will start at 77,300 EUR, though BMW didn't announce pricing for the xDrive50 model in its home market just yet. In the U.S. market, though, pricing for the BMW iX xDrive50 will begin in the mid-$80,000 range.
Rekkevidde:
xDrive 40 over 400 km.
xDrive 50 over 600 km.
Pris:
For å redusere kompleksiteten på fabrikken og sikre volumer til Norge vil det i starten kun være biler spesifisert med Fully Charged pakken eller mer som vil få produksjon.
Prisene under inkluderer utstyrspakken Fully Charged.
xDrive 40 kr 795.000,-
xDrive 50 kr 935.000,-
Fully Charged inkluderer følgende:
Innovasjons-pakken: Driving Assistant prof, Live-cockpit prof, Laserlys.
Comfort-pakken: Comfort Access, Park assistant plus, 4-soner klima, Heat comfort pakke inkl. rattvarme.
Exclusive-pakken: Sky lounge, Antrasitt taktrekk, Clear and bold, mørke ruter.
21» Air performance felger
Shadowline
Elektrisk utfellbat hengerfeste
Metallic.
Ved bestilling nå, når kan jeg forvente levering?
xDrive 40 slutten av 2021
xDrive 50 starten av 2022
Fikk dette a forhandler. Xdrive50 først i 2022, det blir 90 000 kr mer og da blir denne fort uaktuell
Sitat fra: Chimp på onsdag 17. mars 2021, klokken 07:33
Fikk dette a forhandler. Xdrive50 først i 2022, det blir 90 000 kr mer og da blir denne fort uaktuell
Tenker du på mva?
Ja, Høyre osv har ikke hatt flertall på 2 år så det ligger an til et regjeringsskifte og den andre gruppa vil ha MVA over 600 000 kr fra første stund (2022)
Må si jeg er skuffet over rekkevidden på xdrive 40. Over 400 betyr vel at denne ligger omtrent som Audi Etron (som er en bil som allerede hart vært på markedet et par år). Gitt alt fokuset på aerodynamikk ville jeg trodd rekkevidden ville bli bedre.
Xdrive 50 begynner å bli kostbar, og forstår at denne ikke vil være klar for levering før en stund etter xdrive 40.
Ja, men en fullt utstyrt utstyrt E55 all inclusive hadde WLTP på ca 360-380 km men kostet over 900k hvis jeg ikke husker feil? Så ble det gitt rabatter etterhvert.
Sitat fra: Banon på onsdag 17. mars 2021, klokken 08:46
Må si jeg er skuffet over rekkevidden på xdrive 40. Over 400 betyr vel at denne ligger omtrent som Audi Etron (som er en bil som allerede hart vært på markedet et par år). Gitt alt fokuset på aerodynamikk ville jeg trodd rekkevidden ville bli bedre.
Xdrive 50 begynner å bli kostbar, og forstår at denne ikke vil være klar for levering før en stund etter xdrive 40.
xdrive 40 synes jeg var megaskuffende. Da er du i samme liga som EQC, i-pace, e-tron når det gjelder rekkevidde.
Ja du får nye teknologi og alt det der.
xdrive 50 som virker aktuelt her. Men så har du nedtur nr 2: bagasjerom 500l . Hvordan er det mulig i en så stor bil. Håpet på større enn e-tron.
For min del så blir det nå fort at jeg dropper dette spesielle designet, sparer 300 000 kr og kjøper en audi Q4 istedet. Den er også for liten, men jeg er ikke villig til å betale premiumet på en bmw iX for å få eksakte samme bagasjeromsspesifikasjoner. Jeg var villig til å gjøre det gitt rekkevidde på 600km og bagasjerom +600 l
På BMW.no er det WLTP kombinert som er brukt, det er hvertfall noe... Det festlige er jo at de sier "mer enn 400 km rekkevidde" - er det feil bruk av krokodillegap her eller?
SitatFra starten tilbyr vi xDrive40 (> 400 km rekkevidde* /> 300 hk) og xDrive50 (> 600 km rekkevidde* /> 500 hk).
* WLTP kombinert
Mer moro på https://www.bmw.no/no/all-models/bmw-i/bmw-ix/2020/bmw-ix.html#electric
Grunnprisen er følgende:
SitatxDrive40 starter på kr 659.000 og xDrive50 starter på kr 799.000
Kampanjemodell 'Fully Charged' er tilgjengelig til henholdsvis kr 795.000 og kr 935.000.
2500kg hengervekt :+1:
Sitat fra: daktari på onsdag 17. mars 2021, klokken 09:26
Mer moro på https://www.bmw.no/no/all-models/bmw-i/bmw-ix/2020/bmw-ix.html#electric
Grunnprisen er følgende:
SitatxDrive40 starter på kr 659.000 og xDrive50 starter på kr 799.000
Kampanjemodell 'Fully Charged' er tilgjengelig til henholdsvis kr 795.000 og kr 935.000.
Sistnevnte får også luftfjæringer som standardutstyr og tilhengerfeste med kapasitet på 2.500 kg er inkludert i utstyrspakken. Det er også blant annet 21-tommers felger.
Det var jo ikke no særlig med 21" felger må jeg si. Hva er egentlig dekkdimensjonene på den bilen?
Luftfjøring med kun 3 cm justering er også ganske bortkastet (-1 til +2). E-tron og I-pace var jo kule der, de hevet jo 5-10 cm. Det gjør en forskjell.
Sitat fra: daktari på onsdag 17. mars 2021, klokken 10:24
Det var jo ikke no særlig med 21" felger må jeg si. Hva er egentlig dekkdimensjonene på den bilen?
Luftfjøring med kun 3 cm justering er også ganske bortkastet (-1 til +2). E-tron og I-pace var jo kule der, de hevet jo 5-10 cm. Det gjør en forskjell.
Har du bygget om både e-tron og i-pace?
Den første kan heves 35mm over design høyde, og i-pace kan heves 48mm over design høyde. Mellomstillingen på i-Pace er 26mm over design høyde.
Sitat fra: Jalla på onsdag 17. mars 2021, klokken 10:54
Sitat fra: daktari på onsdag 17. mars 2021, klokken 10:24
Det var jo ikke no særlig med 21" felger må jeg si. Hva er egentlig dekkdimensjonene på den bilen?
Luftfjøring med kun 3 cm justering er også ganske bortkastet (-1 til +2). E-tron og I-pace var jo kule der, de hevet jo 5-10 cm. Det gjør en forskjell.
Har du bygget om både e-tron og i-pace?
Den første kan heves 35mm over design høyde, og i-pace kan heves 48mm over design høyde. Mellomstillingen på i-Pace er 26mm over design høyde.
5 cm på I-pace altså, føltes mye mer. Kanskje 2 cm er greit nok da for den ekstra vedlikeholdskostnaden med luft?
Ad e-tron tar du feil, den gikk fra -26 til +50, 7,5 cm det altså.
Var mye info i denne artikkelen på Bilnorge også med miljø som høyt fokus:
https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=54813
Interessant at BMW er så opptatt av miljøaspektet ved bilproduksjon :+1:
Sitat fra: daktari på onsdag 17. mars 2021, klokken 11:03
Sitat fra: Jalla på onsdag 17. mars 2021, klokken 10:54
Sitat fra: daktari på onsdag 17. mars 2021, klokken 10:24
Det var jo ikke no særlig med 21" felger må jeg si. Hva er egentlig dekkdimensjonene på den bilen?
Luftfjøring med kun 3 cm justering er også ganske bortkastet (-1 til +2). E-tron og I-pace var jo kule der, de hevet jo 5-10 cm. Det gjør en forskjell.
Har du bygget om både e-tron og i-pace?
Den første kan heves 35mm over design høyde, og i-pace kan heves 48mm over design høyde. Mellomstillingen på i-Pace er 26mm over design høyde.
5 cm på I-pace altså, føltes mye mer. Kanskje 2 cm er greit nok da for den ekstra vedlikeholdskostnaden med luft?
Ad e-tron tar du feil, den gikk fra -26 til +50, 7,5 cm det altså.
Ja, ser den har en Lift funksjon som hever den enda 15 mm over de 35mm som er i offroad mode. Virker som Lift ikke er med på e-tron S.
Sitat fra: Jalla på onsdag 17. mars 2021, klokken 11:36
Sitat fra: daktari på onsdag 17. mars 2021, klokken 11:03
Sitat fra: Jalla på onsdag 17. mars 2021, klokken 10:54
Sitat fra: daktari på onsdag 17. mars 2021, klokken 10:24
Det var jo ikke no særlig med 21" felger må jeg si. Hva er egentlig dekkdimensjonene på den bilen?
Luftfjøring med kun 3 cm justering er også ganske bortkastet (-1 til +2). E-tron og I-pace var jo kule der, de hevet jo 5-10 cm. Det gjør en forskjell.
Har du bygget om både e-tron og i-pace?
Den første kan heves 35mm over design høyde, og i-pace kan heves 48mm over design høyde. Mellomstillingen på i-Pace er 26mm over design høyde.
5 cm på I-pace altså, føltes mye mer. Kanskje 2 cm er greit nok da for den ekstra vedlikeholdskostnaden med luft?
Ad e-tron tar du feil, den gikk fra -26 til +50, 7,5 cm det altså.
Ja, ser den har en Lift funksjon som hever den enda 15 mm over de 35mm som er i offroad mode. Virker som Lift ikke er med på e-tron S.
Aha, det forklarer. Med offroad nivå 5 på etron (lift) var det som å klatre inn i en traktor. (For meg som bygutt...)
Sitat fra: Jalla på onsdag 17. mars 2021, klokken 10:54
Sitat fra: daktari på onsdag 17. mars 2021, klokken 10:24
Det var jo ikke no særlig med 21" felger må jeg si. Hva er egentlig dekkdimensjonene på den bilen?
Luftfjøring med kun 3 cm justering er også ganske bortkastet (-1 til +2). E-tron og I-pace var jo kule der, de hevet jo 5-10 cm. Det gjør en forskjell.
Har du bygget om både e-tron og i-pace?
Den første kan heves 35mm over design høyde, og i-pace kan heves 48mm over design høyde. Mellomstillingen på i-Pace er 26mm over design høyde.
I-Pace kan løftes ytterligere 5 cm, nesten 10 cm totalt i "extended mode" men du kan ikke velge det manuelt.
Sitat fra: Jalla på onsdag 17. mars 2021, klokken 10:54
Den første kan heves 35mm over design høyde, og i-pace kan heves 48mm over design høyde. Mellomstillingen på i-Pace er 26mm over design høyde.
48mm er offroad2 høyde. Den har og extended mode for vading f.eks som er enda høyere. I tillegg kan den senkes 4cm fra standard høyde. Så godt over 10cm range der altså.
Sitat fra: Maxwell_400 på onsdag 17. mars 2021, klokken 12:39
I-Pace kan løftes ytterligere 5 cm, nesten 10 cm totalt i "extended mode" men du kan ikke velge det manuelt.
Joda, det er bare dårlig norsk i manualen:
"Når høyden til forlenget modus er oppnådd, kan man be om ytterligere heving hvis det er nødvendig. Trykk på bremsepedalen for å opprettholde kontroll over bilen. Trykk på oppknappen 1 i mer enn tre sekunder."
Dvs man må bruke trykk og hold.
Sitat fra: turfsurf på onsdag 17. mars 2021, klokken 13:02
Sitat fra: Jalla på onsdag 17. mars 2021, klokken 10:54
Den første kan heves 35mm over design høyde, og i-pace kan heves 48mm over design høyde. Mellomstillingen på i-Pace er 26mm over design høyde.
48mm er offroad2 høyde. Den har og extended mode for vading f.eks som er enda høyere. I tillegg kan den senkes 4cm fra standard høyde. Så godt over 10cm range der altså.
Nettopp det jeg trodde! Da blir jo de 3 cm justering til iX ganske så meh.
Sitat fra: daktari på onsdag 17. mars 2021, klokken 14:38
Nettopp det jeg trodde! Da blir jo de 3 cm justering til iX ganske så meh.
Ja, men den har ganske høy bakkeklaring i utgangspunktet da. Fint for å holde bilen plant uansett last da.
Er det mange som har bestilt her?
Virker som det er litt lite trøkk på facebook og her, så det kan vel ikke være sånn ekstremt salg de oppnår - eller?
Blir vel en litt dyr bil for de fleste...
Tenker jeg innhenter tilbud på en etter sommeren. Men mtp at levering er langt frem i tid og jeg ikke har klart å like utseendet enda er det ikke bråhast. Men skal sjekke pris. Om tilbudet er bra tester jeg en neste år.
Tipper det er storkunderabatter her også - vil tippe i spennet 4-8%
Vanskelig å svelge ix40 synes jeg - ix50 er ok, men da begynner også prisen
å bli høy samt en kan møte moms spøkelset,elbilskatten, misunnelsesgrensen...eller hva det nå heter
Sitat fra: hELgenen på onsdag 17. mars 2021, klokken 18:59
Tipper det er storkunderabatter her også - vil tippe i spennet 4-8%
Vanskelig å svelge ix40 synes jeg - ix50 er ok, men da begynner også prisen
å bli høy samt en kan møte moms spøkelset,elbilskatten, misunnelsesgrensen...eller hva det nå heter
Jeg har vel 6% på elbil hos BMW og har fått bekreftet at storkunderabatt gjelder på IX.
Det betyr vel 870-80 for IX50FC. Litt skuffende at FC ikke er inkl vinterdekk som på i3. Men ellers er det meste jeg trenger på plass. Men usikker på hvilke seter den har og det er vel ikke Sportspakke på den. Den syns jeg er ganske tøff.
Såvidt jeg forstod hadde det blitt mange bestillinger, dvs. kontinuerlig kontraktsignering. Ja det gis storkunderabatter, så medlemskap i Akademikerne f.eks. medførte et solid avslag som antydet over.
Du kan såvidt jeg forstod ikke skreddersy en bil, må ta Fully charged. Kan allikevel legge til ekstra. Bl.a. har man sportspakke, bedre seter, og 2 nivåer stereo å velge blant. Det er litt krøkkete for man må ta det konfigen på frihånd uten en prisliste å forholde seg til, men forhandlerne har en.
Prisen er kanskje littegran for høy:
Vi snakker jo 200k (før rabatt) dyrere enn en iX3 for en ix40, ix40 har ifølge de opplysninger jeg har fått har omtrent samme størrelse batteri.
Samtidig er prisen (med rabatt) ganske lik en EQC AMG edition, kompensert for utstyr er ix40en noe bedre.
I-pace, Ioniq 5, Mach-E og EV6 er mer kombi-kupeer enn iXen.
ID4, Enyaq, Q4 er vesentlig mindre biler med 30-40 cm kortere. Det kan jo hende BMW har kastet bort den halvmetern i nesa på bilen, men går an å håpe at noe av dette finnes igjen i kupe og bagasjerom.
Model Y og EQB er outsidere her, men uklart når de leveres.
E50 har for kort rekkevidde, mens E55 er 100k dyrere såvidt jeg klarer å regne ut; samt 500kg tyngre (!) enn iX40 - med samme WLTP.
Model X savner en SR el 75D. iX40 er en slik "passe rekkevidde"-modell til en slik pris - hvis WLTP-lovnaden faktisk er sann.
Ix40 virker som et greit alternativ. Wltp på over 400km er brukbart og bør kunne dekke 210km på motorvei vinterstid inkludert stigning til hytta uten særlig problem. Antakelig ikke nok til å kunne ha takboks permanent montert og allikevel ha god buffer i - 15, men med skiluke og romslig bagasjeplass er behovet for takstativ mindre.
En ix40 med litt rabatt burde lande på 730-740 pluss vinterhjul. Ser den blir en del dyrere enn EQC, men ix40 er vel litt større? Og har diverse spennende utstyr som laserlys, digitalt panotak og noe jeg lurer på om er skrivefeil (oppvarmede dører???).
Lander fort 150k over ix3 ser jeg. En grei prisdifferensiering.
Angående oppvarmede dører fant jeg dette på bmw.no:
- Heat Comfort-pakken, som i tillegg inkluderer setevarme bak og varmepaneler i armlenene, dørpanelene og nedre del av instrumentpanelet.
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 17. mars 2021, klokken 19:48
Men ellers er det meste jeg trenger på plass. Men usikker på hvilke seter den har og det er vel ikke Sportspakke på den. Den syns jeg er ganske tøff.
Sportspakka koster 11000. 15400 for 22". 30k for skinninteriøret. 14ish for multifunksjonsseter som inneholder massasje (men ikke mulig å forlenge under låret). 6 eller 40 for oppgradert lyd. Vinterhjul er iallefall 35k men ikke kommet endelige priser på det (ca X5 pris)
Sitat fra: Chimp på onsdag 17. mars 2021, klokken 17:54
Er det mange som har bestilt her?
Virker som det er litt lite trøkk på facebook og her, så det kan vel ikke være sånn ekstremt salg de oppnår - eller?
Blir vel en litt dyr bil for de fleste...
Jeg har bestilit en iX 50
Sitter litt på gjerdet her. ix50 er definitivt for dyr for meg, så blir en ix40 kanskje. Har dog ikke behov for så stor bil, alltid hatt BMW og frister å fortsette med det. Jeg kunne klart meg fint med i4 også, men må ha awd, da blir nok i4 m50 xdrive eneste alternativ der, derav sitting på gjerdet. Får i4 typisk sedan koffertlokk så utgår den (ala 3-serie sedan).
Vurderer mange andre merker, men BMW frister mest.
Sitat fra: telcontar på torsdag 18. mars 2021, klokken 15:35
Sitter litt på gjerdet her. ix50 er definitivt for dyr for meg, så blir en ix40 kanskje. Har dog ikke behov for så stor bil, alltid hatt BMW og frister å fortsette med det. Jeg kunne klart meg fint med i4 også, men må ha awd, da blir nok i4 m50 xdrive eneste alternativ der, derav sitting på gjerdet. Får i4 typisk sedan koffertlokk så utgår den (ala 3-serie sedan).
Vurderer mange andre merker, men BMW frister mest.
i4 har stor bakluke. Bagasjerom 470/1290 liter
Sitat fra: Chimp på onsdag 17. mars 2021, klokken 17:54
Er det mange som har bestilt her?
Virker som det er litt lite trøkk på facebook og her, så det kan vel ikke være sånn ekstremt salg de oppnår - eller?
Blir vel en litt dyr bil for de fleste...
Dyr bil? Tja.... xDrive40 er gunstigere enn e-tron 55 i pris og WLTP er hakket bedre på BMW faktisk. Litt utstyr på e-tron og WLTP er nede på 380-390 km.
xDrive 40 sammenligner godt med etron 55. Taper vel litt på bagasjeplass.
Glemte xDrive 40 da jeg sa at bilen var dyr. 40 er selvsagt et godt kjøp, hadde valgt den over e tron alle dager i uka. Men jeg tror du får igjen mellomlegget og vel så det på bruktmarkedet dersom du går for den dyrere varianten med opp mot 600 km rekkevidde. Det er så utrolig mange biler nå med 4-500 km rekkevidde, men svært få mellom 5-600 km. Sistnevnte står nok bedre imot fremtidig utvikling.
Hvis bmw iX får mål som x5 kan jeg ikke fatte annet enn at bagasjerommet er større enn 500l og på høyde med e tron og vel så det. Eller har all plassen endt i baksetet?
Om du spekker opp en e-tron til fully charged nivå så er Ix40 ganske nærmt e-tron 50 i pris. Og langt under e-tron 55. Men de blir selvsagt ikke helt likt utstyrt. Uansett fremstår ix40 som en bra deal om du vil ha en diger SUV. Vurderer ix50, men også i4. Har egentlig ikke behov for SUV og har lyst på noe mer sporty igjen.
Sitat fra: Chimp på torsdag 18. mars 2021, klokken 18:25
Hvis bmw iX får mål som x5 kan jeg ikke fatte annet enn at bagasjerommet er større enn 500l og på høyde med e tron og vel så det. Eller har all plassen endt i baksetet?
Husk at BMW X5 45e plug-in hybrid også har kun 500L bagasjerom. Så det kan være at batteriet i iX tar rommet under golvet på samme måte som på denne. Vanlig X5 har vel 650 liter bagasjerom. Men jeg trodde egentlig batteriet lå i golvet mellom akslingene på elbilen og ikke i bagasjerommet.
iX har motor foran og bak, kan det være at motoren bak begrenser bagasjeromsplassen?
Salget går i alle fall bra:
Voldsom respons: – Aldri fått flere ordre på én dag
https://www.tv2.no/broom/13898755
Sitat fra: JorgenM på lørdag 20. mars 2021, klokken 10:56
Salget går i alle fall bra:
Voldsom respons: – Aldri fått flere ordre på én dag
https://www.tv2.no/broom/13898755
Strålende! Er for tidlig å si men virker som at grillene ikke påvirker salg, som mange ville trodd, blir spennende de neste årene. Gleder meg personlig til å se den kjøre på norske veier.
Sitat fra: JorgenM på lørdag 20. mars 2021, klokken 10:56
Salget går i alle fall bra:
Voldsom respons: – Aldri fått flere ordre på én dag
https://www.tv2.no/broom/13898755
Ikke sikkert BMW er vant til å få så mange ordrer pr.dag, så uvisst hva dette betyr i antall. Gledelig uansett, bra det begynner å bli flere alternativer å velge i.
Sitat fra: JorgenM på torsdag 18. mars 2021, klokken 20:45
iX har motor foran og bak, kan det være at motoren bak begrenser bagasjeromsplassen?
Det høres plausibelt ut. På iX3 er det motoren som stjeler bagasjeromplass. Så en video på YouTube der de sammenligner med fossilutgaven. iX3 har 510 liter, mens fossilutgaven har 550. Fossilutgaven hadde mer plass under gulvplata i bagasjerommet, da det ikke er en elmotor som spiser av plassen der...
Referanse: https://youtu.be/TN6W66FXXOs?t=326 (https://youtu.be/TN6W66FXXOs?t=326)