Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

iX varianter

Startet av JorgenM, tirsdag 30. juli 2019, klokken 06:51

« forrige - neste »

Banon

Må si jeg er skuffet over rekkevidden på xdrive 40. Over 400 betyr vel at denne ligger omtrent som Audi Etron (som er en bil som allerede hart vært på markedet et par år). Gitt alt fokuset på aerodynamikk ville jeg trodd rekkevidden ville bli bedre.

Xdrive 50 begynner å bli kostbar, og forstår at denne ikke vil være klar for levering før en stund etter xdrive 40.

daktari

Ja, men en fullt utstyrt utstyrt E55 all inclusive hadde WLTP på ca 360-380 km men kostet over 900k hvis jeg ikke husker feil? Så ble det gitt rabatter etterhvert.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Chimp

Sitat fra: Banon på onsdag 17. mars 2021, klokken 08:46
Må si jeg er skuffet over rekkevidden på xdrive 40. Over 400 betyr vel at denne ligger omtrent som Audi Etron (som er en bil som allerede hart vært på markedet et par år). Gitt alt fokuset på aerodynamikk ville jeg trodd rekkevidden ville bli bedre.

Xdrive 50 begynner å bli kostbar, og forstår at denne ikke vil være klar for levering før en stund etter xdrive 40.

xdrive 40 synes jeg var megaskuffende. Da er du i samme liga som EQC, i-pace, e-tron når det gjelder rekkevidde.
Ja du får nye teknologi og alt det der.
xdrive 50 som virker aktuelt her. Men så har du nedtur nr 2: bagasjerom 500l . Hvordan er det mulig i en så stor bil. Håpet på større enn e-tron.

For min del så blir det nå fort at jeg dropper dette spesielle designet, sparer 300 000 kr og kjøper en audi Q4 istedet. Den er også for liten, men jeg er ikke villig til å betale premiumet på en bmw iX for å få eksakte samme bagasjeromsspesifikasjoner. Jeg var villig til å gjøre det gitt rekkevidde på 600km og bagasjerom +600 l

daktari

BMW.no er det WLTP kombinert som er brukt, det er hvertfall noe... Det festlige er jo at de sier "mer enn 400 km rekkevidde" - er det feil bruk av krokodillegap her eller?

SitatFra starten tilbyr vi xDrive40 (> 400 km rekkevidde* /> 300 hk) og xDrive50 (> 600 km rekkevidde* /> 500 hk).
* WLTP kombinert
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Mer moro på https://www.bmw.no/no/all-models/bmw-i/bmw-ix/2020/bmw-ix.html#electric

Grunnprisen er følgende:
SitatxDrive40 starter på kr 659.000 og xDrive50 starter på kr 799.000
Kampanjemodell 'Fully Charged' er tilgjengelig til henholdsvis kr 795.000 og kr 935.000.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Jalla

Sitat fra: daktari på onsdag 17. mars 2021, klokken 09:26
Mer moro på https://www.bmw.no/no/all-models/bmw-i/bmw-ix/2020/bmw-ix.html#electric

Grunnprisen er følgende:
SitatxDrive40 starter på kr 659.000 og xDrive50 starter på kr 799.000
Kampanjemodell 'Fully Charged' er tilgjengelig til henholdsvis kr 795.000 og kr 935.000.
Sistnevnte får også luftfjæringer som standardutstyr og tilhengerfeste med kapasitet på 2.500 kg er inkludert i utstyrspakken. Det er også blant annet 21-tommers felger.

daktari

Det var jo ikke no særlig med 21" felger må jeg si. Hva er egentlig dekkdimensjonene på den bilen?

Luftfjøring med kun 3 cm justering er også ganske bortkastet (-1 til +2). E-tron og I-pace var jo kule der, de hevet jo 5-10 cm. Det gjør en forskjell.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Jalla

Sitat fra: daktari på onsdag 17. mars 2021, klokken 10:24
Det var jo ikke no særlig med 21" felger må jeg si. Hva er egentlig dekkdimensjonene på den bilen?

Luftfjøring med kun 3 cm justering er også ganske bortkastet (-1 til +2). E-tron og I-pace var jo kule der, de hevet jo 5-10 cm. Det gjør en forskjell.
Har du bygget om både e-tron og i-pace?
Den første kan heves 35mm over design høyde, og i-pace kan heves 48mm over design høyde. Mellomstillingen på i-Pace er 26mm over design høyde.

daktari

#39
Sitat fra: Jalla på onsdag 17. mars 2021, klokken 10:54
Sitat fra: daktari på onsdag 17. mars 2021, klokken 10:24
Det var jo ikke no særlig med 21" felger må jeg si. Hva er egentlig dekkdimensjonene på den bilen?

Luftfjøring med kun 3 cm justering er også ganske bortkastet (-1 til +2). E-tron og I-pace var jo kule der, de hevet jo 5-10 cm. Det gjør en forskjell.
Har du bygget om både e-tron og i-pace?
Den første kan heves 35mm over design høyde, og i-pace kan heves 48mm over design høyde. Mellomstillingen på i-Pace er 26mm over design høyde.
5 cm på I-pace altså, føltes mye mer. Kanskje 2 cm er greit nok da for den ekstra vedlikeholdskostnaden med luft?

Ad e-tron tar du feil, den gikk fra -26 til +50, 7,5 cm det altså.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

PionerThink

Var mye info i denne artikkelen på Bilnorge også med miljø som høyt fokus:
https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=54813

Interessant at BMW er så opptatt av miljøaspektet ved bilproduksjon :+1:
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Jalla

Sitat fra: daktari på onsdag 17. mars 2021, klokken 11:03
Sitat fra: Jalla på onsdag 17. mars 2021, klokken 10:54
Sitat fra: daktari på onsdag 17. mars 2021, klokken 10:24
Det var jo ikke no særlig med 21" felger må jeg si. Hva er egentlig dekkdimensjonene på den bilen?

Luftfjøring med kun 3 cm justering er også ganske bortkastet (-1 til +2). E-tron og I-pace var jo kule der, de hevet jo 5-10 cm. Det gjør en forskjell.
Har du bygget om både e-tron og i-pace?
Den første kan heves 35mm over design høyde, og i-pace kan heves 48mm over design høyde. Mellomstillingen på i-Pace er 26mm over design høyde.
5 cm på I-pace altså, føltes mye mer. Kanskje 2 cm er greit nok da for den ekstra vedlikeholdskostnaden med luft?

Ad e-tron tar du feil, den gikk fra -26 til +50, 7,5 cm det altså.
Ja, ser den har en Lift funksjon som hever den enda 15 mm over de 35mm som er i offroad mode. Virker som Lift ikke er med på e-tron S.

daktari

Sitat fra: Jalla på onsdag 17. mars 2021, klokken 11:36
Sitat fra: daktari på onsdag 17. mars 2021, klokken 11:03
Sitat fra: Jalla på onsdag 17. mars 2021, klokken 10:54
Sitat fra: daktari på onsdag 17. mars 2021, klokken 10:24
Det var jo ikke no særlig med 21" felger må jeg si. Hva er egentlig dekkdimensjonene på den bilen?

Luftfjøring med kun 3 cm justering er også ganske bortkastet (-1 til +2). E-tron og I-pace var jo kule der, de hevet jo 5-10 cm. Det gjør en forskjell.
Har du bygget om både e-tron og i-pace?
Den første kan heves 35mm over design høyde, og i-pace kan heves 48mm over design høyde. Mellomstillingen på i-Pace er 26mm over design høyde.
5 cm på I-pace altså, føltes mye mer. Kanskje 2 cm er greit nok da for den ekstra vedlikeholdskostnaden med luft?

Ad e-tron tar du feil, den gikk fra -26 til +50, 7,5 cm det altså.
Ja, ser den har en Lift funksjon som hever den enda 15 mm over de 35mm som er i offroad mode. Virker som Lift ikke er med på e-tron S.
Aha, det forklarer. Med offroad nivå 5 på etron (lift) var det som å klatre inn i en traktor. (For meg som bygutt...)
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Maxwell_400

Sitat fra: Jalla på onsdag 17. mars 2021, klokken 10:54
Sitat fra: daktari på onsdag 17. mars 2021, klokken 10:24
Det var jo ikke no særlig med 21" felger må jeg si. Hva er egentlig dekkdimensjonene på den bilen?

Luftfjøring med kun 3 cm justering er også ganske bortkastet (-1 til +2). E-tron og I-pace var jo kule der, de hevet jo 5-10 cm. Det gjør en forskjell.
Har du bygget om både e-tron og i-pace?
Den første kan heves 35mm over design høyde, og i-pace kan heves 48mm over design høyde. Mellomstillingen på i-Pace er 26mm over design høyde.
I-Pace kan løftes ytterligere 5 cm, nesten 10 cm totalt i "extended mode" men du kan ikke velge det manuelt.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

turfsurf

Sitat fra: Jalla på onsdag 17. mars 2021, klokken 10:54

Den første kan heves 35mm over design høyde, og i-pace kan heves 48mm over design høyde. Mellomstillingen på i-Pace er 26mm over design høyde.
48mm er offroad2 høyde. Den har og extended mode for vading f.eks som er enda høyere. I tillegg kan den senkes 4cm fra standard høyde. Så godt over 10cm range der altså.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA