Enyaq i media / Nyheter om Enyaq

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), mandag 29. juli 2019, klokken 13:57

« forrige - neste »

Bigdrago

Navigasjonen der er jo bare piss. Bruk google maps..
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

tornaldo

Ja navigasjon ja. Men det får man på lasset for å være online...
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Electric cars in Norway

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 01. september 2020, klokken 20:35
Flott bil dette. Men hvor lang tid før 80x kan leveres til Norge? 2022/23?

Ja, jeg tror vi er der et sted 22/23. Og da vet man mer om ESA og moms også. Så det må kansje legges på?

tromsø

Finner ingen kollisjonstest av Enyaq, type euro ncap. Noen som vet?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

tornaldo

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 01. september 2020, klokken 22:20
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 01. september 2020, klokken 20:35
Flott bil dette. Men hvor lang tid før 80x kan leveres til Norge? 2022/23?

Ja, jeg tror vi er der et sted 22/23. Og da vet man mer om ESA og moms også. Så det må kansje legges på?

2wd skal komme i januar, 4wd til sommeren. 2021.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Electric cars in Norway

Sitat fra: tromsø på tirsdag 01. september 2020, klokken 22:48
Finner ingen kollisjonstest av Enyaq, type euro ncap. Noen som vet?

Ikke sett noe krasj tester enda. Kom ikke opp på søk heller. Lenke under.

Kommer vel snart. Men her blir det 5 stjerner på alt. Beste score. Det er jeg sikker på.

https://www.euroncap.com/en

Zubzero

Noen som har sett om denne får selvkjøring på nivå tilsvarende id3?

Radial

Gjesp ::)

Ikke størst, ikke rask, ikke kjapp lading, går ikke lengst, trekker ikke tyngst, ikke beste prisen og en god porsjon ventetid.
De skal ha for at de prøver da.

Men tøff bil, det er det. Vesentlig tøffere enn ID4 av det jeg har sett.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

SurSnasen

Sitat fra: Zubzero på tirsdag 01. september 2020, klokken 23:10
Noen som har sett om denne får selvkjøring på nivå tilsvarende id3?

Prediktiv Cruise Control (ala det e-tron har) samt den kryptiske Traffic Assist 2.5. Så jeg antar det er noe tilsvarende ID.3, ja. Regner med forhandler ringer meg i morgen. Får høre om de har fått mer opplæring i de ulike valgene og spesifikasjonene.

elektro

Sitat fra: Radial på tirsdag 01. september 2020, klokken 23:15

Ikke størst, ikke rask, ikke kjapp lading, går ikke lengst, trekker ikke tyngst, ikke beste prisen og en god porsjon ventetid.

Minner om at dette er entry level merket til Volkswagen Gruppen. :) Når det er sagt er vel både rekkevidde og plass på linje med Model Y. 1200 kg. henger holder vel nok for de fleste. Og man unngår kanskje å ta nytt førerkort? Den lader ikke like fort som Model Y, men du vil sjelden vente på bilen, og sjansen for at Model Y ikke lader så mye fortere i praksis grunnet kurven, batteritemperaturen og/eller type lader er absolutt til stede.

Synes ENYAQ leverer varene! Men hva er bakkeklaringen?
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

elektro

2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Trekkoppbil

Sitat fra: tornaldo på tirsdag 01. september 2020, klokken 22:50
2wd skal komme i januar, 4wd til sommeren. 2021.
Da kan vi glede oss til en sommer med firehjulstrekk!

Radial

Sitat fra: elektro på onsdag 02. september 2020, klokken 00:05
Sitat fra: Radial på tirsdag 01. september 2020, klokken 23:15

Minner om at dette er entry level merket til Volkswagen Gruppen. :) Når det er sagt er vel både rekkevidde og plass på linje med Model Y. 1200 kg. henger holder vel nok for de fleste. Og man unngår kanskje å ta nytt førerkort? Den lader ikke like fort som Model Y, men du vil sjelden vente på bilen, og sjansen for at Model Y ikke lader så mye fortere i praksis grunnet kurven, batteritemperaturen og/eller type lader er absolutt til stede.

Synes ENYAQ leverer varene! Men hva er bakkeklaringen?

Helt klart tøff bil, og entry level skal bety mye for pengene uansett modell.
Men for 4wd og hengerfeste, er dette 500k før du har valgt deg farge eller reservehjul...det er stivt når konkurrentene ligger å vaker i akkurat samme prisleie.

Jeg sier ned ca 50-60k på alle modellene, da har man en skikkelig fremoverlent prising...det skal moms på dette snart også.
Men vi får se hva prislista sier til slutt, den er jo nå tatt bort for redigering tydelig vis 😜
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Magnus Hansen

Stort batteri pluss 4wd er ikke spesielt rimelig, nei. Men greier man seg med 2wd og kortere rekkevidde, så får man jo masse plass og en veldig praktisk bil for en ok pris. Skal vel heller ikke se bort fra at bilen tiltrekker seg en del førstegangs elbilkjøpere som undervurderer nytten av lang rekkevidde

KJE E

Noen som finner noe om tilhengervekt på 2wd vs 4wd i bestillingen. Står bare at den er klargjort for det...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA